IB afgelast: ‘Dit soort dingen is niet te verzekeren'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

IB afgelast: ‘Dit soort dingen is niet te verzekeren'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 19:46

Horses.nl
Evenement

In verband met de aanvullende corona-maatregelen – onder andere het verbod op bijeenkomsten van meer dan 100 personen – is Indoor Brabant per direct afgelast. Ruiters wordt geadviseerd om direct naar huis te gaan. "Ik ben in shock", zegt voorzitter Anky van Grunsven.

Lees het hele artikel hier: Horses.nl

Gini

Re: IB afgelast: ‘Dit soort dingen is niet te verzekeren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:51

In het licht van alle gebeurtenissen op wereldvlak vind ik dit wel een beschamend dramatisch bericht. "In shock zijn", "de wet van Murphy", "dit kan er ook nog wel bij".

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:00

Goed verhaal, lekker kort..:j
Laatst bijgewerkt door Canon op 12-03-20 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:01

Ik ben ook in shock...van het bericht dat IC's overvol zijn. Doei Indoor Brabant! Vervelend maar het lijkt me een gevalletje van het is nu eenmaal zo!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:03

In shock zijn lijkt me een beetje overdreven.
Dit hadden ze toch wel kunnen verwachten.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:04

In shock? := Wauw..

Natuurlijk is het onwijs vervelend en een financiële strop. Maar dit is wel een hele uitzonderlijke situatie. Goed dat het uiteindelijk volledig is afgelast, al is het omdat ze nu wel moesten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:27

Ik zou het 'in shock' zijn mooi bewaren voor de mensen die direct met de gevolgen van het virus te maken hebben op gezondheidsvlak. Zoals de mensen die hun familielid hebben verloren.
Tja, jammer dat IB niet door gaat maar er komen nog meer edities hoor. Ze zijn echt niet het enige sportevenement dat stil ligt en dit zag je al mijlenver aankomen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:30

Als je maanden lang naar zo'n groot evenement toe leeft en echt op het allerlaatste moment moet alles gecanceld worden...Ja natuurlijk ben je dan in shock. Ik hoop dat IB er financieel bovenop komt en dat volgend jaar een top editie wordt. Beetje flauw om zo'n uitspraak te veroordelen omdat er ergere dingen gaande zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:33

Wat een rare reactie... 8)7

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:33

Dee_Es schreef:
Als je maanden lang naar zo'n groot evenement toe leeft en echt op het allerlaatste moment moet alles gecanceld worden...Ja natuurlijk ben je dan in shock. Ik hoop dat IB er financieel bovenop komt en dat volgend jaar een top editie wordt. Beetje flauw om zo'n uitspraak te veroordelen omdat er ergere dingen gaande zijn.

Dus dit. Ik kan me goed voorstellen dat het heftig is als je hier al een jaar aan werkt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:34

Canon schreef:

Ja he :))
Dat komt omdat we van sommige bronnen artikelen niet volledig over mogen nemen, maar dat terzijde. Gewoon 'ik ben in shock' is een goed verhaal en lekker kort ook :j

Maar jeetje...... dit zijn wel erg dramatische bewoordingen. Had best een tandje minder gemogen. Snap best dat ze teleurgesteld zijn en dat er behoorlijk wat impact is, maar er zijn voor zover ik weet geen slachtoffers gevallen en iedereen kan gezond naar huis. Tel je zegeningen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:10

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:17

Waarschijnlijk gewoon in alle emotie gereageerd.. vind ik niet heel gek eigenlijk. Het is voor alle betrokkenen natuurlijk een echte domper.. en daar mag je best van balen imo

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:18

Ah joh wees eerlijk, als je maandenlang intensief bezig bent met het organiseren van zo'n groot evenement dan baal je enorm hard en dan mag uit je eerste reactie gerust doorklinken dat je enorm baalt.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:23

Oscar schreef:
Canon schreef:

Ja he :)) Dat komt omdat we van sommige bronnen artikelen niet volledig over mogen nemen, maar dat terzijde. Gewoon 'ik ben in shock' is een goed verhaal en lekker kort ook :j

Maar jeetje...... dit zijn wel erg dramatische bewoordingen. Had best een tandje minder gemogen. Snap best dat ze teleurgesteld zijn en dat er behoorlijk wat impact is, maar er zijn voor zover ik weet geen slachtoffers gevallen en iedereen kan gezond naar huis. Tel je zegeningen.

Dat vind ik een oprecht interessant weetje! :)) Dank voor het delen daarvan.
Vraagje: Maar heb je dan op een gegeven moment geen dilemma dat verhalen belangrijke context missen, wat onder andere het soort reacties uitlokt als je hier verzameld ziet? Want als je het totale artikel leest, kun je het beter in perspectief zetten.. Ik snap de link onderaan dan wel natuurlijk, maar is dat dan voor de huidige lezende generatie een brug te ver om aan te klikken en te lezen? Omdat ze bijvoorbeeld weer opnieuw iets moeten aanklikken en scannen? Ik ben benieuwd naar jullie ervaring daarin.. (Totaal offtopic, I know. Maar je zorgde voor een oprechte "spike" in mijn interesse..) Mag desnoods via Pb, dan val ik de rest hier niet lastig.. :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:29

Goh, is dat Anky?!

Ik denk zomaar dat ook deze 2 mensen het menselijk drama dat gepaard kan gaan met het corona virus hoger inschalen qua ellende dan de afgelasting van hun wedstrijd. Denken jullie echt van niet? Soms moet je zaken in de juiste context kunnen zien, bijvoorbeeld dit interview.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:30

Dan hebben ze wel onder een steen geleefd daar. Dit hadden ze toch aan kunnen zien komen of op zijn minst wat meer op kunnen anticiperen. Je kon op je klompen aanvoelen dat er meer maatregelen zouden volgen na de maatregelen in Brabant.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:32

Canon, geen probleem :D
't Is inderdaad zo dat het artikel dan nooit volledig is, je mist altijd een deel van het bericht. Soms een summier deel omdat het meeste al gezegd is in het intro, maar soms ook een belangrijk deel omdat je voor de rest van het artikel verder moet klikken. En ja, het is niet ideaal. Het alternatief is dat we het niet kunnen plaatsen en dat is nog minder ideaal, dus doen we het op deze manier.
Mocht je nog vragen hebben: mijn PB-box staat altijd open, maar je mag ook gerust een vraag stellen aan de leden van onze NR. Die vind je hier: memberlist.php?mode=group&g=14872

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:56

Dank voor je uitleg Oscar!
Ik snap dan heel goed waarom je voor deze keuze gaat, heel helder! :j
Als ik op vragen kom, ga ik ze stellen. Vind het altijd interessante onderwerpen :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:39

Shae schreef:
Ah joh wees eerlijk, als je maandenlang intensief bezig bent met het organiseren van zo'n groot evenement dan baal je enorm hard en dan mag uit je eerste reactie gerust doorklinken dat je enorm baalt.

Alles mag, balen mag, de wet van Murphy erbij halen en klagen over "dat dit er ook nog wel bij kan" mag, alleen mag ik dat laatste -gezien de context- best wel heel erg vinden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:49

Dee_Es schreef:

Precies !!

Net zoals er mensen zeer teleurgesteld zijn dat de marathon is afgelast, daar heb je dan maanden voor getraind.

Natuurlijk zijn er veel ergere dingen, maar zij is de ambassadeur voor IB en zij weet/vermoedt ook wat een grote financiële gevolgen het misschien wel heeft...….

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:53

Wanneer heeft Anky voor het laatst de krant gelezen, of een nieuws app gelezen?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 23:54

Anky is geen ambassadeur, zij is bestuursvoorzitter.
En dus eindverantwoordelijk. Ik vind haar reactie op Horses dan ook alleszins begrijpelijk.
Het definitief cancelen van zo'n groot evenement (met als tussenoplossing: door laten gaan zonder toeschouwers) is geen sinecure. Veel consequenties, voor deelnemers, medewerkers, toeschouwers, financieel.

Er gaan heel veel evenementen niet door en ik ben zelf zijdelings betrokken bij de organisatie van de Digitale Top in Groningen. Ook een groot evenement en dan zijn er nog niet eens dieren bij betrokken. Maar ook hier zijn heel veel mensen weken lang alleen maar hier mee bezig geweest - ook zij zijn nu enigszins in shock. Totdat het besluit definitief is gevallen, is het heel erg spannend.

Gisteren en vandaag is de situatie ongeveer per uur veranderd. Iedereen die nu dus roept dat de reactie overdreven is: denk even 2 dagen terug, toen haalde half Nederland nog z'n schouders op....

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 01:04

Precies. Een week geleden had niemand nog gedacht dat IB niet door zou gaan. En als je daar dan al weken/maanden mee bezig bent en nota bene alle paarden en ruiters al gearriveerd zijn van over de hele wereld snap ik heel goed dat je in shock bent. En met de Wet van Murphy bedoelt ze dat als er iets mis gaat, dat dan ook alles mis gaat. Klopt toch ook.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 06:59

Waar ik mij over verbaasde was dat al die ruiters al ingevlogen/gereden waren terwijl het Coronavirus hier begint aan te wakkeren.
Snap niet dat ze daar niet over nadenken.

Is het jammer, tuurlijk. Maar er komt vast een volgende editie.