Overige

Dani G. Waldman Goldstein. Foto: Marjo
Springruiter Dani G. Waldman Goldstein is nooit bang geweest om zichzelf te zijn. Ze is een opvallende verschijning met de vele veertjes die door haar haren gevlochten zijn en ze heeft al veel volgers onder #flyingfeathers op Instagram.
Tijdens de Longines Global Champions Tour in New York eind september was het echter haar jasje dat opviel. In een wereld vol met kleuren (oranje jasjes bij de Nederlanders, groene jasjes bij de Ieren) en de traditionele zwarte jasjes, kwam Waldman binnengereden in een zwart kanten jasje.
"Ik wilde iets ontwerpen dat ultra-vrouwelijk is met een knikpoog naar de mode, maar wat nog steeds sportief en functioneel is," vertelde zij aan Horse & Hound. "Ik heb gekozen voor een stretch kanten stof die ademend en lichtgewicht is, niet snel kreukt en makkelijk te wassen is".
De geboren New Yorker woont nu in Nederland met echtgenoot Alan, met wie ze eerder deze zomer trouwde, en ze liet het jasje voor haar in New York maken.
"De wereld van het springen kon altijd al een beetje meer persoonlijkheid gebruiken, in mijn opinie," zegt Waldman. "Er zijn geen specifieke evenementen waarbij ik het zal dragen, gewoon wanneer ik er zin in heb en het weer er goed voor is!"
Het is een superseizoen geweest voor Waldman. Ze kwam uit voor haar eigen land bij de Europese Kampioenschappen in augustus, waar ze koos voor patriottisch witte en blauwe veren in haar haren, ter ere van haar vaderland Israël. Ze heeft zich ook als een van de 18 finalisten gekwalificeerd voor de 2019 Longines Global Champions Tour Super Grand Prix in Praag.
In het artikel van Horse & Hound dat hier te vinden is, kun je zien hoe het bijzondere jasje eruit ziet.
Wat vind jij ervan? Houd je wel van deze opvallende verschijningen, of heb je liever het traditionele zwart/wit?