Veren in de haren en een kanten wedstrijdjasje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Veren in de haren en een kanten wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 19:35

*Horse & Hound
Overige

Afbeelding
Dani G. Waldman Goldstein. Foto: Marjo

Springruiter Dani G. Waldman Goldstein is nooit bang geweest om zichzelf te zijn. Ze is een opvallende verschijning met de vele veertjes die door haar haren gevlochten zijn en ze heeft al veel volgers onder #flyingfeathers op Instagram.

Tijdens de Longines Global Champions Tour in New York eind september was het echter haar jasje dat opviel. In een wereld vol met kleuren (oranje jasjes bij de Nederlanders, groene jasjes bij de Ieren) en de traditionele zwarte jasjes, kwam Waldman binnengereden in een zwart kanten jasje.

"Ik wilde iets ontwerpen dat ultra-vrouwelijk is met een knikpoog naar de mode, maar wat nog steeds sportief en functioneel is," vertelde zij aan Horse & Hound. "Ik heb gekozen voor een stretch kanten stof die ademend en lichtgewicht is, niet snel kreukt en makkelijk te wassen is".

De geboren New Yorker woont nu in Nederland met echtgenoot Alan, met wie ze eerder deze zomer trouwde, en ze liet het jasje voor haar in New York maken.

"De wereld van het springen kon altijd al een beetje meer persoonlijkheid gebruiken, in mijn opinie," zegt Waldman. "Er zijn geen specifieke evenementen waarbij ik het zal dragen, gewoon wanneer ik er zin in heb en het weer er goed voor is!"

Het is een superseizoen geweest voor Waldman. Ze kwam uit voor haar eigen land bij de Europese Kampioenschappen in augustus, waar ze koos voor patriottisch witte en blauwe veren in haar haren, ter ere van haar vaderland Israël. Ze heeft zich ook als een van de 18 finalisten gekwalificeerd voor de 2019 Longines Global Champions Tour Super Grand Prix in Praag.

In het artikel van Horse & Hound dat hier te vinden is, kun je zien hoe het bijzondere jasje eruit ziet.

Wat vind jij ervan? Houd je wel van deze opvallende verschijningen, of heb je liever het traditionele zwart/wit?

Pantykous

Re: Veren in de haren en een kanten wedstrijdjasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:28

Ik vind het jasje niks maar als ze presteert lijkt het mij prima :D

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:45

Moet ze helemaal zelf weten, valt wel op.
Maar als je de foto van haar paard bekijkt in de link erger ik mij eraan dat de sperriem véél te strak zit!

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:49

Eh, jemig. Ik vind mezelf echt geen saaie trut qua mode, maar dit vind ik echt geen porum.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:01

Ik vind er niks aan, de veren niet en die modegrillen van het jasje ook niet. Ik vind het niet passen op concours, ik hou me liever aan de traditie van het klassieke. Leuk voor haar dat ze dit kan doen als ze er gelukkig van wordt.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:11

Ik krijg al hoofdpijn als ik naar al die veren in de haren kijk... dat lijkt me behoorlijk zwaar.
Ieder zn smaak. Al had ik t netter gevonden als het jasje wat minder doorschijnend zou zijn. Nu is t met een blouse ipv jasje.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:18

Mocht je dit verschrikkelijk vinden ga dan maar niet in de bossen in de omgeving van Putten rijden want dan kom je haar vast een keer tegen. Vind het ook niks maar lijkt me verder een geweldig leuk mens.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:26

Die veren vind ik dan wel weer grappig. Het jasje, tja na het lezen van de tekst had ik meer verwacht. Bij het zien van de foto was het eerste wat in mij op kwam “ lingerie”

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:40

Ik vroeg mij laatst al af wat al dat haar (zijn dus veren) was :+
Jasje is niet mijn ding, had naar mijn mening stijlvoller en chiquer gekund.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:49

Ik houd van Dani! Ze is zo gaaf, staat echt voor zichzelf! Kom haar ook geregeld in de regio tegen op wedstrijd met jonge paarden. :))

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:02

Mijn smaak is het niet,vind het werkelijk geen gezicht.Vraag me bij zulke mensen altijd af of je zo slecht ben dat je op een andere manier moet opvallen.Ik vind de springsport wel leuk omdat het wat kleurijker is als de dressuursport,maar dit is er dan net weer heel erg over.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:04

Ik hou van die vrouw! Prachtig voorbeeld van hoe het ook kan!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:06

Jemig wat lelijk :')

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:09

Stiekem vind ik het erg tof die veren! :D Jasje heb ik niet gezien.

Ik zou het alleen zelf nooit dragen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:14

Tof! Niks mis met een beetje zelfexpressie in sport :)

beatje schreef:
Mijn smaak is het niet,vind het werkelijk geen gezicht.Vraag me bij zulke mensen altijd af of je zo slecht ben dat je op een andere manier moet opvallen.Ik vind de springsport wel leuk omdat het wat kleurijker is als de dressuursport,maar dit is er dan net weer heel erg over.

doesnormaal :7

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:22

Alleen maar leuk wat diversiteit in mijn ogen... Alleen krijg op sommige foto's wel de indruk dat het vnl is om af te leiden van errug strakke sperriempjes ed.
Maar soit, ik rijd niet eens in de buurt van hoe zo iemand uitstapt, dus wie ben ik om er wat van te vinden.

Edit: nu k wat foto's goochel zat ze volgens mij laatst in onze wachtkamer :') Maar de pluimen hadden nogal een 'dooie kip gehalte' door de kleuren (waar ze voor ons dan mogelijk in de wachtkamer zitten, of ze zitten met het dier op de schouder), dus dat was even uitvogelen :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:03

beatje schreef:

Wil je er nog een fles azijn bij? :+
Het is niet dat ze in de B rondjes rijdt ofzo. Dani is echt een voorbeeld voor mij. :))

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:59

Dan hoop ik maar dat deze dame zich bewust is van dierenwelzijn achter het gebruik van echte veren.
Hopelijk is het nep.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 04:49

Mondy schreef:
Ik krijg al hoofdpijn als ik naar al die veren in de haren kijk... dat lijkt me behoorlijk zwaar.
Ieder zn smaak. Al had ik t netter gevonden als het jasje wat minder doorschijnend zou zijn. Nu is t met een blouse ipv jasje.

Juist dat...heb ook wel eens wat gemaakt voor een wedstrijd maar dit is toch eigenlijk geen jasje.Over de top!. Ik vind het iets weg hebben van merchandise en gratis reclame!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 04:54

T haar, nee vind ik niks, lijkt me ook erg zwaar en onhandig. Het jasje daarentegen vind ik echt enorm leuk. Sterker nog, jaren geleden heb ik er ook een gemaakt voor een onderlinge showwedstrijd... Dus om daarvoor naar NY te gaan, in Ned zitten er vast ook veel coupeuses die dat kunnen.. Het is wel leuk om er voor te reizen, dat dan wel.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 05:03

Ze mag het zeker dragen, maar ik snap niet zo goed waarom ze een sportwedstrijd moet gebruiken voor een fashion statement. Wat is er mis met gewoon een zwart rijjasje op een witte broek? Eventueel een gekleurd jasje in de nationale kleur wanneer diegene internationaal uitkomt.

Deze outfit kan dan prima bewaard blijven voor het jaarlijkse 'verkleed springen' o.i.d. op de lokale ruitervereniging, of om privé mee rond te rijden buiten de wedstrijden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 05:18

Ik zou op het eerste gezicht denken dat er een beest op de rug zit :=
Maar goed, als zij dat mooi vind...
Al vind ik het wel erg afleiden.
Bij de bixiewedstrijden vind ik het veel meer passen :+
Maar nogmaals, ieder z'n ding en zolang niemand er last van heeft ben ik blij dat het gewoon mag en kan *\o/*

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 05:20

Ik vind het wel leuk! Beetje kleur en fleur!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 06:01

Ik vindt het niet mooi, maar ik vindt haar wel gaaf. Ze heeft lef, doet wat ze wilt, het zit haar prestaties volgens mij niet in weg.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:18

Diep respect voor Dani Waldman.
Omdat ze dit soort uitspattingen combineert met een heleboel talent(en).
Ik bedoel maar: ze hoeft dit niet te doen omdat ze verder niks kan :+ ...
https://www.danigequestrian.com/about