Paardensporters bezuinigen op eigen leven voor paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardensporters bezuinigen op eigen leven voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 10:32

Equnews
Overige

Afbeelding
Foto: Hippo Foto / Dirk Caremans / FEI

Heel vaak wordt gezegd, de paardensport is een microbe. Een dure hobby en heel wat liefde voor je viervoeter. Alle vrije uren van een paardensporter worden besteed aan zijn of haar paard. Maar ook vaak de laatste centen. Een recente studie toont aan dat de paardensporters op meer bezuinigen dan gedacht.

Er is altijd wel iets te kopen voor je paard, maar het hoeft daarom niet meteen levensnoodzakelijk te zijn. Om je viervoeter perfect te verzorgen en verwennen besparen heel wat paardenmensen op verschillende persoonlijke uitgaven.

Uit de Britse studie blijkt dat eigen eten er als eerste moet aan geloven. De kans is groot dat paardensporters vaak een restaurantbezoek skippen en ook heel wat restjes opsparen om zelf voldoende te eten te hebben. Groot contrast met het paard dat een evenwichtig en uitgebalanceerd menu voorgeschoteld krijgt. Gemiddeld spenderen paardenmensen 19% meer aan het voeder en supplement voor paarden dan aan hun eigen maaltijden.

Ook vakanties worden vaak opzij gezet. De Britse studie toont aan dat er wel gespaard wordt maar dat de vakantie vaak een kampioenschap of internationale wedstrijd is in plaats van een strandvakantie of romantische citytrip.

Als laatste blijkt dat cadeaus al helemaal uit den boze zijn. Althans persoonlijke cadeau's, want paardensporters zullen vlugger een geschenk onder de kerstboom vinden voor hun paard in plaats van voor henzelf. 'An sich' totaal niets verkeerd aan.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 10:42

Voor de meesten onder ons niets nieuws :P

Mrs_Midnight

Re: Paardensporters bezuinigen op eigen leven voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:19

Dat wile ik ook net zeggen, niks nieuws O:)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:21

Inderdaad niks nieuws O:)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:37

Dit is zoooooooooooo herkenbaar! Heerlijk toch.

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:58

Niet zo veel nieuws ben persoonlijk liever in een paardenwinkels zoals epplejeck als een gewone kleding winkel

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:07

JameyDL schreef:
Niet zo veel nieuws ben persoonlijk liever in een paardenwinkels zoals epplejeck als een gewone kleding winkel

Precies! En moet je toch kleding, dan loop je toch even langs de kledinglijn :j combineer dat nou!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:18

Logisch. Maar ik beschouw het niet als een opoffering. /3

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:19

anjali schreef:
Logisch. Maar ik beschouw het niet als een opoffering. /3

Klopt. Het zijn keuzes die je maakt en die zijn anders dan die van mensen die geen paard hebben. Maar het zijn altijd keuzes en geen offers.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:13

hebben ze daar serieus een studie voor nodig om dat te weten te komen

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:19

Toch verbaas ik me er wel over.

Hier is pas een paard gekomen na aankoop van huis, zekerheid van inkomen en met genoeg geld achter de hand om problemen op te kunnen vangen (DA kosten, nieuw zadel, etc.). Ik moet er niet aan denken om in fianciele onzekerheid te komen wat betreft paard. Laat staan als het gaat om partner en/of kinderen.

Mochten we financieel in slecht weer komen, dan zou ik serieus tot verkoop of beperking van kosten overgaan. Het mag voor mij niet ten koste gaan van welzijn paard, familie of mezelf.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:29

Heel herkenbaar. Als single is het altijd kiezen waar het geld heen gaat. Geen vaste lasten om te delen dus alles komt op mijn eigen schouders. Dus als paardlief een nieuwe deken nodig heeft, dan doe ik inderdaad wat minder boodschappen. Uit eten gaan doe ik ook maar beperkt en vakantie betekent extra naar mijn paard haha. Is een keuze en dat vind ik prima. Moet er niet aan denken om veel op vakantie te gaan of mijn geld verspillen aan nutteloze zaken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:30

Sakura789 schreef:

Hier is pas een paard gekomen na aankoop van huis, zekerheid van inkomen en met genoeg geld achter de hand om problemen op te kunnen vangen (DA kosten, nieuw zadel, etc.). Ik moet er niet aan denken om in fianciele onzekerheid te komen wat betreft paard. Laat staan als het gaat om partner en/of kinderen.

Mochten we financieel in slecht weer komen, dan zou ik serieus tot verkoop of beperking van kosten overgaan. Het mag voor mij niet ten koste gaan van welzijn paard, familie of mezelf.

Bij mij is het dus altijd precies andersom geweest. Eerst het paard,en als er dan nog wat over is, dan pas eventueel andere zaken.Paard nummer 1 met stip,en nooit spijt van gehad en nu nog niet op mijn oude dag.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 13:35

Niet echt nieuws voor paardenbezitters denk ik, voor niet paardenbezitters misschien wel...

Maar dieren gaan eerst.. En dan is het hond eerst.. dan de rest (sorry paarden, maar jullie wonen niet bij me in huis).
En ja, er wordt hier bezuinigd. Paard is er overigens pas gekomen toen ik vast werk had. Huis later, maar om die reden wel goedkoper dan als ik geen paard had gehad denk ik zo en hypotheek constructie had ik dan ook anders gedaan. Maar zo konden beiden.
En kringloop is mijn beste vriend.

Ik roep altijd wat bij me komt omdat ik het heb aangeschaft blijft voor het leven, wat uiteraard niet helemaal waar is, want als het echt niet meer kan, dan moeten ze toch weg, maar dat is echt pas op het allerlaatst. (in doos onder brug wonen vind ik geen optie..)

Financieel zit ik nu niet helemaal oke, maar vooralsnog gaan de paarden nergens heen!!!

Ik heb geen gezinsleden behalve de dieren, dus kan dit ongestraft doen, met een partner of kinderen zou ik het anders insteken, want aan hun heb je ook een verantwoordelijkheid. Kind niet naar sport kunnen laten gaan of geen passende schoenen kunnen kopen zou ik echt niet doen, dan moest paard eruit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:08

Die woondoos is bij mij dus inderdaad ooit bijna realiteit geworden,dan wel niet onder de brug maar op het plein voor de kerk. De vrouw van de stalhouder bood me aan een bed in de kantine te zetten voor me. Echter, ik ben zeer gelovig en ben op bedevaart gegaan, met mijn parochie, naar de H.Maria van Handel.2 dagen later had ik een woning en oplossing van mijn juridische problemen.Maar helemaal nooit in alle problemen heb ik maar 1 seconde gedacht aan wegdoen van mijn paard.En de betaling van zijn stalling is de allereerste betaling die ik doe elke maand.Daar ben ik ook nog nooit achterstallig mee geweest.Ik bezuinig wel op mezelf.Wat dat betreft heeft dit artikel dus gelijk wat mij betreft.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:14

Sakura789 schreef:

Ik denk niet dat dit wat te maken heeft met 'financieel in slecht weer zitten'. Zet je paard op een beetje pensionstal, dan ben je al gauw €2.500 per jaar verder en dan heb ik het nog niet eens over de bijkomende kosten. Een ander, die geen paarden heeft, koopt hier een heel mooie garderobe van of gaat op een royale vakantie. Daarin moet je keuzes maken, je kunt niet alles hebben.

Chumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:30

Ik denk dat iedereen geld uitgeeft aan zijn/haar hobby en op het moment dat je er heel veel voor terug krijgt is het niet erg om er iets anders voor op te geven toch? :)

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:33

Als kind wilde ik altijd een eigen paard, mijn grootste droom. Nu ben ik blij dat ik die stap nooit heb gezet :Y)

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:35

Whale schreef:
Als kind wilde ik altijd een eigen paard, mijn grootste droom. Nu ben ik blij dat ik die stap nooit heb gezet :Y)

Hoezo precies ? :) rij je dan nog wel paard?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:35

JameyDL schreef:
Whale schreef:

Hoezo precies ?

Geef het geld liever uit aan andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:36

Ik weet niet of het echt bezuinigen is, het is een kwestie van keuzes maken en vaak kan en/en niet..

Als je echt moet bezuinigen om een paard te kunnen houden vraag ik me af of het zo slim is.. Wat als het paard eens iets krijgt? Kun je dit dan wel ophoesten als je voor de reguliere kosten al moet bezuinigen?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:37

Je kunt niet alles hebben, natuurlijk niet. Alleen ongezond eten kopen omdat je anders je paard niet kunt houden? Als het alleen om jezelf gaat, dan kan ik me er wellicht nog iets in vinden, maar als het ook om familie gaat dan heb ik daar wel mijn vraagtekens bij.

Hier vroeger nooit een paard of pony gehad omdat mijn ouders zich dat niet konden veroorloven. Tussen geen paard en een eigen paard zitten ook nog veel opties. Ik ben daar achteraf heel blij om, wel veel gereden en ervaring op gedaan. Alleen door het geen eigen paard hebben, heb ik kunnen studeren, goede baan gevonden en nu kan ik zonder ook maar enig probleem een paard goed onderhouden (en mezelf ook, en leuke dingen kopen, en op vakantie gaan).

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 14:54

1. Als ik geen eigen paarden had gehad: had ik nu een grote villa zonder hypotheek.
2. Als ik geen ex-vrouw A had gehad: had ik een nieuwe Porsche bij mijn villa.
3. Als ik geen ex-vrouw B had gehad: had ik nog een nieuw tweede autootje.
De paarden waren dus duurder dan ex A en B samen.
Dus voortaan zonder eigen paard, wel paard in bruikleen.
En mijn huidige vrouw werkt fulltime.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 15:08

Nieuwsredactie schreef:
...paardenmensen 19% meer aan het voeder en supplement voor paarden als aan hun eigen maaltijden.

Dan?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 17:57

Niks nieuws onder de zon.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde.
Maar als ze sterven valt er niets te erven.
Tegeltje bij mijn oma aan de muur :D