Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinkermuts schreef:Ik ken deze manege niet maar komen deze dieren echt nooit buiten? Dat vind ik wel heel triest en een eerste levensbehoefte, of dat nu in het land of een paddock is.
eilleen333 schreef:Maar deze manege heeft nog stands? Ik had begrepen dat die niet meer mochten... maar ik zie op dit filmpje voor een groot deel stands. En gadverdamme, allemaal zo klein en smal.... het is van geen enkele tijd, maar zeker niet van deze tijd...
Whale schreef:Tinkermuts schreef:Ik ken deze manege niet maar komen deze dieren echt nooit buiten? Dat vind ik wel heel triest en een eerste levensbehoefte, of dat nu in het land of een paddock is.
Deze manege staat midden in de stad, dus geen weidegang en dergelijke beschikbaar.
Cayenne schreef:Paarden weg en het museum maar vullen met neppaarden om zo een manegesfeer te creeëren.
Maar hier moeten geen echte paarden meer staan.
Schandalig dat er nog niet eerder is ingegrepen. Deze manege heeft niets met welzijn meer te maken.
Wij zijn er meerdere keren geweest en het is echt een trieste boel.
mirim schreef:Natuurlijk is het zeker niet paardwaardig zoals de paarden daar gehouden worden.
En dat dit de manege-eigenaar aangerekend wordt is terecht.
Maar is het ook niet de schuld van alle mensen die daar de manegelessen volgen ? Daar wedstrijden gaan rijden ?
Op deze manier wordt het alleen maar in stand gehouden.
De manege wordt ook voor andere doeleinden gebruikt vanwege het mooie pand.
Laat de eigenaar daar dan zijn financiële status mee op peil houden.
Maar zolang men er gewoon blijft komen voor de paarden zullen de paarden zo gehouden blijven worden.
Een verbouwing gaat niet helpen meer ruimte (buiten) te krijgen.
Nu was het zo dat de manege-eigenaar zelf in Andijk woonde en daar land had waar de paarden heen mochten. Ik lees hier nu niets over ?