Grote trailer met paarden gekanteld in Venlo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Grote trailer met paarden gekanteld in Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 09:14

1 limburg
Overige
Ingezonden door VivianHesen
Afbeelding

Een grote trailer met vijf paarden is zondagavond op zijn kant beland in Venlo.

Rond 19:10 uur kwam de melding binnen dat het gevaarte op de Louisenburgweg was omgekiept.

Brokstukken
De truck nam de bocht iets te kort, waardoor hij met zijn trailer over een heuvel reed en is gekanteld. De weg lag bezaaid met brokstukken.

Ongedeerd
De vijf paarden die in de trailer zaten, zijn volgens een correspondent ongedeerd gebleven. De hulpdiensten hebben de trailer vervolgens weer rechtop gezet.

Chapeau2002

Re: Grote trailer met paarden gekanteld in Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 10:59

Dat is heftig...arme dieren. Het is een wonder als/dat de dieren er zonder kleerscheuren uitgekomen zijn

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:24

nou echt wel!!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:58

Wat een stumper van een chauffeur! Dat is me nogal een heuvel, als je zo'n combi rijdt en dan 'm dan over zo 'n heuvel heen trekt vraag ik me echt af waar die z'n rijbewijs gehaald heeft. Misschien in een van de Oostbloklanden, daar kun je hem met een uurtje rijles op zak hebben.
Anyway, wat een wonder dat de paarden ongedeerd zijn, ik vraag mezelf echt af hoe het kan.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:04

Gelukkig hebben de paarden niks!

Maar inderdaad zeg.. Ik dacht een klein vluchtheuveltje, maar het is oprecht een heuvel :oo Dan moet je wel een enorm korte draai hebben gemaakt.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:07

Ghostattack schreef:

Maar inderdaad zeg.. Ik dacht een klein vluchtheuveltje, maar het is oprecht een heuvel :oo Dan moet je wel een enorm korte draai hebben gemaakt.

+ teveel snelheid + totaal niet in je spiegels kijken.. Echt heel slecht :n

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:09

Hoe dan!? Jeetje, dat is gewoon een dikke heuvel :S

Gelukkig zijn de paarden ok.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 13:32

Ziet er meer uit als een dubbele vee trailer

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:17

luckyfarm schreef:
Ziet er meer uit als een dubbele vee trailer

Het is gewoon een vrachtwagencombinatie

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 21:22

Iets te kort... die hapsnurker zat gewoon te slapen! |o
Zeer verbaasd dat de dieren ongedeerd zijn, gelukkig maar!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:44

SaraViavia schreef:
Ghostattack schreef:

Ja ja, onze politiemevrouw stond erbij en keek er naar. Je weet het allemaal nogal zeker te vertellen he,
maar het zijn maar aannames van je.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 11:52

[/quote]

+ teveel snelheid + totaal niet in je spiegels kijken.. Echt heel slecht :n[/quote]

Ja ja, onze politiemevrouw stond erbij en keek er naar. Je weet het allemaal nogal zeker te vertellen he,
maar het zijn maar aannames van je.[/quote]

He bah, wat krijg jij een nare toon in je berichtje zeg! Natuurlijk gaan mensen doe "aannames" maken.

Fijn dat de paarden oke zijn en hopelijk is de chauffeur weer een wijze les rijker

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:33

Ik geloof er niets van dat de paarden oke zijn. Die hebben een flinke smak gemaakt.
Die van mij brak de ribben door een rustige val op rubber tegels. Dat zagen we ook later pas.

Er zal zeker letsel zijn wat niet direct zichtbaar is.

En die chauffeur is zeker een kluns en heeft niet goed opgelet als hij die heuvel heeft gemist en met dubbele trailer de bocht zo krap nam.

Arme paarden |(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:07

Letsel kan ook bestaan uit vreselijke angst voor vrachtwagens/trailers.
En daar ben je als eigenaar dan mooi klaar mee.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:10

CharleyT schreef:

Weet jij het wel beter dan?

Komop, kijk naar de foto's dan kan je precies zien dat die chauffeur echt niet op heeft staan letten!

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:17

Rechtsonder staat "vee vervoer" op de trailer. Geen extra foto's van de paarden die er heelhuids uit zijn gekomen. Misschien heeft iemand gezien hoe het met ze gaat.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 13:19

Gelukkig zijn de paarden ongedeerd! Moet gelijk denken aan het andere stukje over de man die zijn paard in een pickup vervoerde.....

Jennyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:12

Oee, wat een geluk dat de paarden ongedeerd zijn. Moet schrikken zijn geweest voor die arme beestjes..

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:28

CharleyT schreef:
SaraViavia schreef:

Hahaha je reactie _/-\o_ Ik weet in elk geval wel wie het was, jij ook??? Mevrouw de beterweter. Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben of 'politiemevrouw' te zijn om te zien dat je niet op hebt zitten letten als je over zo 'n heuvel knalt met een combi.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:30

Silly1972 schreef:
CharleyT schreef:

Komop, kijk naar de foto's dan kan je precies zien dat die chauffeur echt niet op heeft staan letten!

Dat bedoel ik inderdaad. Daar rij je niet zomaar overheen en ook niet als je uit moet wijken voor iets of wat dan ook. Ik ben totaal niet van de aannames bij ongelukken, maar feit blijft dat als je met een volle trailer over zo'n heuvel heen knalt je in elk geval flinke snelheid hebt gehad. Daar krijg je hem anders niet overheen in dat zand :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:34

Ik ook niet, maar dit is gewoon overduidelijk

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:40

Ja.... zo ken ik er nog wel een paar als we zo gaan beredeneren.
Ongeluk zit in een klein hoekje. Helaas ook door onverstandige / onbewuste slechte keuzes.

Als zoiets niet meer gebeurt, waren er geen verzekeringen meer.

Zeer spijtig natuurlijk, helemaal voor de dieren. Maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. En die chauffeur kent het beste het daadwerkelijke verhaal.

Gelukkig rijdt hier iedereeen AAAAltijd schadevrij. :Y)
Mijn god... hoeveel topics heb ik al wel niet voorbij zien gaan met gekantelde trailertjes.
En op verenigingen een panda achtig ding met trailer aan zien zetten. De eeuwige topics met vragen hoe het ook alweer zit met de regelgeving en gewichten. Om maar zelf niet dat ene BE rijbewijs en een fatsoenlijke auto te moeten kopen. En dan al die gammele trailertjes dan.

maar o wee als een chauffeur met dergelijke combinatie eens een fout begaat.

Mijn tekst is niet gericht naar een specifieke bokker. Maar wij 'paardenvolk' zijn niet onschuldig als het op vervoer aan komt.

Ja dit is erg jammer. Maar ik doe niet mee aan het collectieve chauffeurtje bekritiseren. Ondanks het paardenleed.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:17

@Knert Ondanks je de opmerking niet naar een specifieke persoon richt wil ik er toch even op reageren.. Deze chauffeur met combi is voor mij niet anders dan iemand met trailer.. Het is trouwens niet een (beroeps)chauffeur, maar een paardenhandelaar. Of je nou met een kleine trailer rijdt of een combi met 10 paarden, je spul moet in orde zijn. Ik zeg ook zeker niet dat dat hier niet het geval is, maar heb je die heuvel gezien en dat losse zand? En dan even nagaan wat een volle trailer 5 paarden weegt.. Nou reken maar uit, hoe kom je dan over die heuvel?
Natuurlijk maakt iedereen fouten en is dat menselijk, maar los van dat de paarden hier enorm de dupe van zijn en wel dood hadden kunnen zijn, vind ik dit toch wel een uitzonderlijk geval.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:17

Klopt... maar ik ken zat hobby mensen die ook enorm veel risico nemen.
Ik snap je reactie, het lijkt alsof ik het handelen van die man goedkeur. Dat is niet het geval.

Maar het collectief afzeiken vind ik zo typisch.
Terwijl ik zo vaak mensen hetzelfde risico zie nemen. Er wordt zo snel commentaar geleverd, terwijl ik durf te wedden dat er hier mensen met een slechte trailer bodem, eigenlijk BE nodig hadden en toch een te lichte auto voor die dikke trailer hebben.

Dus ja die man is fout, maar wij hobby paardenvolk zijn niet veel beter. Ook al is het vaak onbewust.

Wijs een vinger naar een ander en er wijzen er drie naar jezelf. Dat was mijn boodschap.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:33

Silly1972 schreef:
CharleyT schreef:

Om op je vraag te antwoorden: nee ik weet het niet beter, dat kan ook niet want ik was er niet bij, en de politie zal wel een onderzoek doen wat duidelijkheid verschaft.