Doorgeefstokje van de maand mei: Linda_

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Doorgeefstokje van de maand mei: Linda_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-18 18:28

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding

Van Australië gaan we rechtstreeks door naar Canada. Bokker Barramundi gaf het stokje door aan bokker Linda_. Zij woont in Canada en zal dit eerste deel van de maand mei de 10 vragen gaan beantwoorden. Waarom heeft zij zich aangemeld en aan wie zal zij het stokje gaan doorgeven?

1. Waarom heb je je 16-jaar geleden geregistreerd op Bokt?

Mijn zus zat al op bokt, en toen ben ik ook lid geworden om mee te kletsen over paarden.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
hahaha....grappige foto's!
die tinker is toe aan een goede poetsbeurt! ;)

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Opzich niet heel beschamend, de manier van schrijven/reageren is denk ik typisch van iemand van die leeftijd.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik praat vooral mee in het emigratie-topic.

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Voornamelijk het gezellig meekletsen in het het emigratie-topic. Het is een hele gezellige groep, en het is leuk om verhalen te lezen en delen van anderen mensen die geemigreerd zijn of plannen hebben.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Als kind wilde ik altijd bij de bereden politie en ook altijd trouw lid van de penny geweest.

Afbeelding

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Opzich heb ik een prachtig leven, samen met mijn man en kids hebben we een ‘working ranch’ (cow/calf) in Canada waar we nog zoveel mogelijk te paard doen. Daarnaast hebben we meestal 2 à 4 paarden in training. Het is hard werken, maar een fantastisch leven.

Mocht geld ongelimiteerd zijn, dan zou ik deze hele operatie oppakken en in een warmer klimaat plaatsen (zonder 6-8mnd winter en zonder temperaturen van -20 tot -40). Verder zou ik een fokpropgramma beginnen; goede "proven" quartermerries dekken met tophengsten.

8. Hoe doen jullie dat toch allemaal in de winter met al jullie dieren bij die dikke pakken sneeuw en temperaturen rond de -20C? :brr:

De grootste uitdaging is meestal om de watersystemen werkend te houden. Ieder jaar vriest er wel eentje door de extreme kou/windchill. Verder moeten alle dieren gevoerd worden en moet je jezelf heel goed aankleden. Het paard op in -20C en kouder doen we alleen als het echt moet ( bijv. om een zieke koe te behandelen, of vee te verplaatsen).

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Lisa_Vera

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe gaat het met het verzorgen en trainen van de dieren in de dierentuin in de UK?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:03

Kan dit onderdeel niet beter het doorgeefstokje van het emigratie topic heten? :+

Kaaaren

Re: Doorgeefstokje van de maand mei: Linda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:05

Leuk om te lezen! :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 02:39

Leuk stuk Linda!! Mooie foto erbij ook!
En ondanks dat ik het er prachtig uit vind zien met die sneeuw, moet ik er niet aan denken... -20C, brrrr :brr:

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 02:41

Anoniem schreef:
Kan dit onderdeel niet beter het doorgeefstokje van het emigratie topic heten? :+

Dat begon ik nou ook te denken. :o

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:58

Leuk om te lezen!!
Moet er niet aan denken dat het zolang zo koud zal zijn.

Ik ben ook heel, heel erg benieuwd hoe het gaat met Lisa in de Uk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:33

Vealosz schreef:
Anoniem schreef:

Dan ben ik niet de enige :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:46

Vealosz schreef:
Anoniem schreef:

Ik vind het juist heel leuk !

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:21

1 of 2x ja. Maar dit is geloof ik al de 4e of 5e keer. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar bokkers in NL.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:33

En ik vond de winters in NL al zo slecht. :j

Leuk om te lezen! Hoe worden de koeien daar gehouden? Veel in stal voor de kou? Of toch buiten?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 22:40

Leuk stukje, Linda! Ik blijf erg veel bewondering hebben voor jouw leven daar. Met name die winters. :brr:

@ De balsamico-azijn spray-tjes: is het juist niet leuk om die totaal andere manieren van leven te lezen? ;)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 23:02

Ik neem aan dat je bedoeld @ medebokkers of iets dergelijks?

Maar goed, inderdaad heel leuk. Maar ook de bokkers die in NL wonen hebben interessante dingen hoor. Afwisseling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:02

Whaha wie reageert er nou zuur , er zijn meer bokkers in Nederland dan er buiten . 1 a 2x leuk maar elke keer de vaste groep van een HK..

Dan ben ik maar een zeikerd ik heb ook recht op mijn mening

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:17

En dat klopt dus niet... Zover ik weet, komen alleen Linda & ik in het HK Emigratie topic. Dus dat het doorgeefstokje voor de 4e of 5e keer naar iemand uit hetzelfde HK topic gaat is niet waar.
Hooguit dat de laatste paar allemaal in het buitenland wonen, is dat nou zo erg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 07:49

Erg nee... jammer vind ik het wel, want het is nogal een beperkt groepje waarbinnen het stokje doorgegeven wordt. Natuurlijk is het leuk om de verhalen achter andere bokkers te lezen, maar imo mag het wel iets breder getrokken worden. Het viel me gewoon op.

Als ik daar iets van zeg hoef ik niet meteen voor iets uitgemaakt te worden Palmera, ik heb daarom dus ook getemd op je opmerking.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:15

@Barramundi Nu komen maar twee van de aan het woord geweeste Bokkers uit het Emigratie topic. Maar de volgende komt ook uit dat topic. Er is een kans dat de komende maanden het doorgeefstokje alleen binnen het Emigratie topic word gehouden.

En Linda_ wil zeer waarschijnlijk helemaal niet daadwerkelijk van Lisa_Vera weten hoe het gaat met het trainen van de dierentuindieren; dat kan ze ook in het topic vragen waar ze regelmatig beiden in posten. ;) :) Maar veel mensen vinden het leuk om op de voorpagina te staan met een verhaal en om vrienden de kans te geven om dat ook te doen. :)
En dat kan ook geen kwaad. :)

Het is jammer dat er dan een mogelijkheid bestaat dat vervolgens een poosje alleen Bokkers worden geinterviewd met dezelfde achtergrond/gemeenschappelijke interesse, maar op dit moment zijn er geen regels over aan wie je het stokje mag doorgeven en deze zijn ook niet goed opstelbaar.

Je zou kunnen doen wat ik doe: Glimlach, scan een nieuw stukje op 'wil ik dit lezen?-factor' en weet dat ALS Bokkers binnen 1 HK-topic elkaar steeds het doorgeefstokje geven, over een paar maanden de hele vaste kern zijn verhaal heeft kunnen doen en dat het stokje dan overgaat naar iemand buiten het HK-topic.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:28

Euhmm... ik weet niet eens wie Lisa_Vera is dus dat zij ook uit het emigratie topic komt is klinkklare onzin.

Tot dusver ben ik de enige die zich ‘schuldig’ heeft gemaakt aan het doorgeven aan iemand die regelmatig in hetzelfde topic post.
Waarom? Tweeledig: enerzijds interesseert hetgeen Linda_ in Canada doet mij enorm vanwege het werk met vee wat ze doen, dus wilde ik daar graag wat meer over lezen en anderzijds, tsja, als ik het stokje zou doorgeven aan een wildvreemde bokker, zou ik echt niet weten wat ik die persoon moest vragen. Dat zal dan wel een gebrek van mij zijn, sorry dan maar....

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:34

Barramundi schreef:
Euhmm... ik weet niet eens wie Lisa_Vera is dus dat zij ook uit het emigratie topic komt is klinkklare onzin.

Tot dusver ben ik de enige die zich ‘schuldig’ heeft gemaakt aan het doorgeven aan iemand die regelmatig in hetzelfde topic post.
Waarom? Tweeledig: enerzijds interesseert hetgeen Linda_ in Canada doet mij enorm vanwege het werk met vee wat ze doen, dus wilde ik daar graag wat meer over lezen en anderzijds, tsja, als ik het stokje zou doorgeven aan een wildvreemde bokker, zou ik echt niet weten wat ik die persoon moest vragen. Dat zal dan wel een gebrek van mij zijn, sorry dan maar....

Ik bied hierbij mijn excuses aan nu ik er dusdanig van uitging dat Lisa_Vera wel uit het Emigratie topic zou komen, dat ik niet eens op de laatste paar pagina's heb gekeken of dat wel het geval was.

Sorry, Barramundi.
Sorry, Lisa_Vera.
(Ook een beetje: Sorry, Linda_)

Over het stokje doorgeven: dat kan, dat je niemand weet aan wie je een vraag zou willen stellen. Veel Bokkers weten wel een vraag die ze aan een wat voor hun onbekendere Bokker willen vragen. Allemaal goed.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:43

No worries!!! Bedankt voor je reactie :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 08:56

Anoniem schreef:
Erg nee... jammer vind ik het wel, want het is nogal een beperkt groepje waarbinnen het stokje doorgegeven wordt. Natuurlijk is het leuk om de verhalen achter andere bokkers te lezen, maar imo mag het wel iets breder getrokken worden. Het viel me gewoon op.

Als ik daar iets van zeg hoef ik niet meteen voor iets uitgemaakt te worden Palmera, ik heb daarom dus ook getemd op je opmerking.

De minder schattige variant op mijn uitspraak vliegt in bijna ieder topic in de rondte, doch heb ik die nog nooit gemaakt.

Maar goed, ik trek hem terug, excuses bij dezw. Dan vind ik gewoon dat men niet zo moeilijk moet doen. Gun een ander die iets bijzonders doet, toevallig aan de andere kant van de wereld, het nou gewoon daar wat over te vertellen. En anders klik je het weg. Het is toch niet leuk voor Linda (die toch tijd maakt vragen te beantwoorden) om joyw post als eerste reactie te lezen?

@Barra: Lisa-Vera heeft kort gepost in het emigratie topic. Klonk als een uitdagend avontuur. Daar we verder niets meer gwhoord hebben sluit ik me eigenlijk wel aan bij Linda, ook ik ben benieuwd. :)

En nee, ik hoop het stokje niet te krijgen omdat ik al bijna 10 jaar niets meer met paarden doe en niets te vertellen heb. Maar ik zou het stokje ook doorgeven aan een buitenlandse bokker. Heb er zo een paar in gedachten die iets unieks doen. :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:03

Palmera schreef:
@Barra: Lisa-Vera heeft kort gepost in het emigratie topic. Klonk als een uitdagend avontuur.

Echt joh? Shows what I know!! :')
Kan ik me dus echt niet meer herinneren, fijn zo’n geheugen...
Ik ben nu zeker heel benieuwd!!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:04

Bedankt voor de leuke reacties :).

Lisa_vera heeft een tijd geleden een keer of 2 in het emigratie topic gepost, ik ben oprecht nieuwsgierig hoe het met haar gaat omdat ik haar niet meer gezien heb. (Overigens niet actief in betreffend topic, dus grote kans dat het stokje doorgaat naar buiten emigratie topic.)

Ik kan me er zelf niet druk om maken, mocht het stokje een rondte doen in een ander HK topic. In het einde, zijn het toch allemaal bokkers, nu een buitenland ronde. Wie het wel heel jammer vind, raad ik aan om het bokt team te contacteren en suggestie te geven hoe dit in toekomst voorkomen kan worden :).

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:45

tja het 'nadeel' van doorgeefstokjes is nu eenmaal dat het vaak een tijdje binnen een bepaalde groep blijft hangen voordat het iemand treft die ook weer gelinkt is aan een andere groep. Dat was bij eerdere doorgeefstokje topics ook het geval maar wellicht dat het nu meer opvalt omdat 'buitenland/emigratie' lekker blijft hangen in je hoofd ipv woont in Friesland/Gelderland/Zeeland of welke gemeente dan ook.
En ja er zijn nu eenmaal bokkers die 'interessanter' zijn dan andere en sommigen hebben volgens mij zelf een hele fanclub. Die zullen dan waarschijnlijk ook eerder aan bod komen dan bokkers die meer op de achtergrond hangen. Simpelweg omdat mensen die kennen en eerder een vraag willen stellen.

Uiteindelijk komt het er op neer dat willen we alle bokkers een keer aan het woord laten we minimaal wekelijks een nieuw doorgeefstokje topic moeten hebben en ik vraag me ernstig af of dat haalbaar is.

(Palmera: ik vraag me bij jou trouwens dan wel weer af waarom je destijds voor La Palma gekozen hebt dus mocht iemand het stokje aan Palmera willen geven :P )

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:51

lizy29 schreef:
Palmera ik vraag me bij jou trouwens dan wel weer af waarom je destijds voor La Palma gekozen hebt dus mocht iemand het stokje aan Palmera willen geven :P )

Ik stuur je in de loop van de dag/avond wel een PB met de redenen. :D

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij Lizy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 15:00

lizy29 schreef:
tja het 'nadeel' van doorgeefstokjes is nu eenmaal dat het vaak een tijdje binnen een bepaalde groep blijft hangen voordat het iemand treft die ook weer gelinkt is aan een andere groep. Dat was bij eerdere doorgeefstokje topics ook het geval maar wellicht dat het nu meer opvalt omdat 'buitenland/emigratie' lekker blijft hangen in je hoofd ipv woont in Friesland/Gelderland/Zeeland of welke gemeente dan ook.
En ja er zijn nu eenmaal bokkers die 'interessanter' zijn dan andere en sommigen hebben volgens mij zelf een hele fanclub. Die zullen dan waarschijnlijk ook eerder aan bod komen dan bokkers die meer op de achtergrond hangen. Simpelweg omdat mensen die kennen en eerder een vraag willen stellen.

Uiteindelijk komt het er op neer dat willen we alle bokkers een keer aan het woord laten we minimaal wekelijks een nieuw doorgeefstokje topic moeten hebben en ik vraag me ernstig af of dat haalbaar is.

(Palmera: ik vraag me bij jou trouwens dan wel weer af waarom je destijds voor La Palma gekozen hebt dus mocht iemand het stokje aan Palmera willen geven :P )

Daar zit idd wel wat in ja.... :j

En ik bedoelde het niet zo negatief als sommigen het willen lezen, het is maar net hoe graag je iets in het negatieve wil trekken ook.
Van bokkers met fanclubs weet iedereen toch al te veel, dus dat hoeft wat mij betreft ook niet.... :+