Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Billy schreef:Lijkt me dat de ouders van het kind ook een douw mogen hebben... een kind van 14 blijkbaar alleen op pad in het donker zonder verlichting.. dan heb je nogal wat laten liggen denk ik zo
Billy schreef:Lijkt me dat de ouders van het kind ook een douw mogen hebben... een kind van 14 blijkbaar alleen op pad in het donker zonder verlichting.. dan heb je nogal wat laten liggen denk ik zo
Sclimpre schreef:Het meisje en haar paard hadden misschien geen verlichting, maar de auto die hen aangereden heeft hopelijk wel. Normaal moet je dat als chauffeur dan toch gezien hebben. Dronken rijden wordt in Belgie helaas nog steeds heel mild behandeld.
Sclimpre schreef:Maar als je als chauffeur in het donker de weg opgaat moet je toch in staat zijn die dingen zonder ongelukken op te lossen. Dat je een overstekende zwarte kat in het donker te laat gezien hebt, daar kan ik inkomen, maar een paard met ruiter of een menner is nu toch niet zo klein dat je hen over het hoofd ziet.
En in die gevallen kan de verminderde reactiesnelheid van een chauffeur die gedronken heeft het verschil maken tussen nog net op tijd reageren en te laat reageren.
mylittlejoy schreef:Gestraft? Met wel 20 hele dagen rijverbod en een boete?
Iemand die bezopen achter het stuur zit moet je minimaal z'n rijbewijs afpakken! Wellicht heeft het meisje ook schuld aan het ongeval, maar je kan mij niet vertellen dat de man zijn beschonken toestand niet heeft bijgedragen aan het ongeval door verminderde reactiesnelheid. Dat hij hiervoor vrijgesproken wordt, kan ik niet begrijpen.
arno8 schreef:Ik snap niet dat er zo makkelijk wordt geconcludeerd dat hij haar waarschijnlijk ook had aangereden als hij nuchter was geweest. Gisteren in het donker nog in de ankers gegaan omdat ik vanuit mijn ooghoek een konijn vanuit de berm richting de weg zag rennen. Het dier had geen verlichting, een schutkleur, zat op de verkeerde weghelft, gaf geen richting aan en was een stuk kleiner dan een paard met ruiter. Toch leeft hij nog. Waarom? Omdat ik niet onoplettend en bezopen achter het stuur zit.
Is dat zo moeilijk? Er voortdurend rekening mee houden dat er iets de weg op kan rennen? Het lijkt wel of mensen vergeten dat je best een verantwoordelijkheid draagt als je met een loodzware metalen verplettermachine met voor mensen onbereikbare snelheden de weg op gaat. Het wordt zelfs goedgepraat als iemand maar gokt dat er niemand op de weg is en in zijn onoplettendheid een paard doodrijdt en een meisje ernstig verwondt. Denk dat er meer besef mag komen dat auto’s gevaarlijke machines zijn.
Sclimpre schreef:Maar als je als chauffeur in het donker de weg opgaat moet je toch in staat zijn die dingen zonder ongelukken op te lossen. Dat je een overstekende zwarte kat in het donker te laat gezien hebt, daar kan ik inkomen, maar een paard met ruiter of een menner is nu toch niet zo klein dat je hen over het hoofd ziet.
En in die gevallen kan de verminderde reactiesnelheid van een chauffeur die gedronken heeft het verschil maken tussen nog net op tijd reageren en te laat reageren.