Ludger Beerbaum lelijk ten val in Mechelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ludger Beerbaum lelijk ten val in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 19:42

Bokt.nl / Sportnieuws
Springen

Afbeelding
Ludger Beerbaum. Foto: Richard Juilliart/FEI

De Duitse Ludger Beerbaum is tijdens de Wereldbeker Jumping in Mechelen lelijk ten val gekomen. De Duitser verloor plotseling de controle over zijn 11-jarige paard Chacon (v.Chacco-Blue) en een val was niet meer te vermijden.

Het gevolg is niet best voor Beerbaum. Hij hield er een pijnlijke linkerschouder aan over. Hiervoor moest Beerbaum afgevoerd worden met een ambulance. Verder medisch onderzoek zal de ernst van de blessure uitwijzen.

Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 31-12-17 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Re: Ludger Beerbaum lelijk ten val in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:47

Jasses, dat ziet er niet fijn uit zeg! Zal me niks verbazen als het sleutelbeen gebroken is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:47

Ik dacht zijn bovenarm.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:52

Schouder gebroken horen we hier overal :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:52

Ik hoorde op het nieuws dat het zijn schouder was?

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:53

Heel veel sterkte aan de ruiter en een spoedig herstel gewenst. Het ziet er inderdaad een pittige val uit.

Rijtechnisch gezien vind ik wel dat hij het 'probleem' raar oplost. (Ik ben geen springruiter)
Laatst bijgewerkt door Riel op 30-12-17 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Volgens de verslaggever van Sporza heeft hij zijn schouder gebroken.

Tazzey

Oef, dat was een lelijke val. Het zal mij verbazen als hij er ongeschonden uitkomt. Heel sneu voor hem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:54

Mijn man beweerde ook schouder gebroken. Hij wijst ook meteen naar zijn schouder/arm.
Ik heb het filmpje nu al een paar keer terug gekeken, wat gaat er eigenlijk precies mis. Hij lijkt zijn teugel te verliezen waardoor het allemaal niet meer goed uit komt?
Hij maakt wel een hele lelijke val.. :\

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:55

Riel schreef:
Heel veel sterkte aan de ruiter en een spoedig herstel gewenst. Het ziet er inderdaad een pittige val uit.

Rijtechnisch gezien vind ik wel dat hij het 'probleem' raar oplost. (Ik ben geen springruiter)
Het was ook helemaal niet de bedoeling dat het paard de laatste hindernis zou nemen. De wit-blauwe oxer was de laatste van zijn parcours, maar paardlief wilde nog een extra sprong nemen en Ludger kreeg hem er niet van weg. :)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:57

Laurievc schreef:
Riel schreef:

Het was ook helemaal niet de bedoeling dat het paard de laatste hindernis zou nemen. De wit-blauwe oxer was de laatste van zijn parcours, maar paardlief wilde nog een extra sprong nemen en Ludger kreeg hem er niet van weg. :)
Dankjewel voor je uitleg. Nu begrijp ik beter wat er is gebeurd.
Laatst bijgewerkt door Riel op 30-12-17 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:58

Ja het ziet er wat vreemd uit haha. Maar het gebeurde echt heel snel en heel onverwacht. :+

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:00

Zijn arm hangt af, lijkt mij sleutelbeen breuk misschien er ook bij ? Hij was in ieder geval zijn paard compleet kwijt ...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:20

Ah oke Laurievc. Ik vroeg me ook af wat exact nu misliep.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:35

Ik vind het ook maar raar nou ik het een paar keer terugkijk. Als hij nou zijn linkerteugel erbij had gehouden dan was dat paard toch gewoon langs die hindernis gelopen? Of is daar geen ruimte ofzo.

Ik herken wel een situatie dat je denkt "WTF?" en voordat je het al weet zit je paard links en jij rechts. Of je paard besluit toch te springen na eerst te zijn gestopt en je hangt heerlijk *not* op een nek rond de bak te dobberen en de lesgeefster maar roepen "Nietttt loslaten".
Wel knap dat het paard gewoon springt en daarna met grote ogen kijkt: "Wat komt daar nou van me afgerold?"

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:53

Ik begrijp hem ook niet zo goed, vond de hindernissen daar ook vrij vreemd dicht op elkaar (ik ben geen springruiter hoor) maar het lijkt of het paard op eigen houtje beslist om die hindernis te nemen?

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:01

Ik heb het filmpje ook een paar keer moeten kijken maar ik denk ook miscommunicatie tussen paard en ruiter?

Al zou ik als paard ook hebben gedacht dat ik die ook erbij moest springen :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:05

Het ziet er uit alsof hij na de laatste sprong ontspant, zo van pfff klaar, en het paard hem daardoor verrast met deze extra sprong?

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:07

Ik kan de vinger er ook niet opleggen waar het nu precies mis ging. Het is in elk geval een lelijke val.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:30

Zo, dat is een nare val :wow:

Het is ook geen roekeloze ruiter, (persoonlijk wel een van mijn favorieten), het is echt gewoon hele dikke pech.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:40

Hele ervaren ruiters kunnen ook een inschattingsfout maken waardoor het misgaat.Het paard kon er ook niet echt iets aan doen volgens mij,ergens liep de communicatie spaak.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:49

Zuchini schreef:
Ik begrijp hem ook niet zo goed, vond de hindernissen daar ook vrij vreemd dicht op elkaar (ik ben geen springruiter hoor) maar het lijkt of het paard op eigen houtje beslist om die hindernis te nemen?

Ik had juist het idee alsof hij misgreep toen hij zijn teugels op maat wilde nemen en daardoor geen hulp (op tijd) kon geven aan zijn paard waardoor die dacht dat hij rechtdoor moest

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:50

Poeh, rare val! Aan het slap hangen van zijn arm lijkt me er zeker iets gebroken, beste klap maakt ie ook..

Sowieso rare situatie, ik kan het lastig plaatsen maar hij lijkt al eerder links te verliezen? En moesten ze die dubbel nou nog wel of niet springen?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:56

RianneH schreef:
Poeh, rare val! Aan het slap hangen van zijn arm lijkt me er zeker iets gebroken, beste klap maakt ie ook..

Sowieso rare situatie, ik kan het lastig plaatsen maar hij lijkt al eerder links te verliezen? En moesten ze die dubbel nou nog wel of niet springen?

Nee, de wit-blauwe waar hij overkwam was de laatste hindernis van het parcours. De groene kwam vroeger in het parcours voor :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:02

"... as the horse unexpectedly jumps the fence backwards", zegt commentator in het filmpje. Paard heeft dus inderdaad een extra sprong genomen en dat was zowel onverwacht als niet de bedoeling.