Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
onbekende omgeving, andere paarden, mensen, niet echt lekker voor een paard om te gaan liggen). LilChar schreef:Ik lees dat een aantal mensen reageren op de dingen die in het artikel te zien zijn die allemaal niet kloppen. Alles wordt verdedigd met 'ja maar' bla bla.
Natuurlijk is het belangrijk om ook de andere kant te horen, maar ik vind het erg belangrijk dat er (steeds meer) mensen zijn die in ieder geval hun best doen voor de dieren te spreken. Soms is dat inderdaad een beetje overdreven.
De ezels zonder schuil mogelijkheid vind ik wel een kwade zaak net zoals zulke jonge veulens daar. Ik neem aan dat die niet per se samen verkocht worden.
Als de regels op zo een markt zo zijn dat alle paarden water moeten kunnen drinken, dan moet die regel worden nageleefd ook al is het niet zo nodig als hier nu beweert wordt.
RaafSmits schreef:Paarden/dierenmarkten zijn niet meer van deze tijd.
Goedkoop volksvermaak over de ruggen van dieren.
Of de markt deze keer nu wel of niet door de beugel kon lijkt me niet ter zaken.
Sorry.
Mijn mening.
RaafSmits schreef:Danzzz, ook dat ben ik het met je eens.
Alleen is dat het punt.
Aan beide zijde is er zo een groot grijs gebied.
Liefhebbers vinden het allemaal wel meevallen, tegenstanders leggen op elke slak zout.
Als beide partijen niet tot elkaar kunnen komen met oplossingen waar beide mee kunnen leven moet je er in mijn ogen gewoon mee kappen.
Circussen hebben ook láng gevochten voor hun wilde dieren in het circus omdat deze bij hun "familie "hoorden en het reizen en het staan op kleine stukjes grond nu eenmaal gewend waren.
En natuurlijk!! werden ze goed verzorgd..........de dieren zouden het circus alleen maar gaan missen.....
Parken als het Dolifinarium pleiten er voor hun dieren goed te verzorgen en mee te werken aan een optimale leefomgeving voor hun dieren......
Er wordt zelfs een hele educatie bijgehaald om het belang van zo een park aan te tonen.
Het is "zo leuk en leerzaam" voor de kids.
Toch wil je niet weten wat daar allemaal gebeurt, als er uiteindelijk dierenverzorgers en trainers uit de school klappen met ándere verhalen.
Overdrijven die?
Zijn dat geitenwollensokken types die alleen maar hysterisch doen om andere het stukje vermaak te ontnemen?
Wat ik me afvraag is of we onze ogen moeten sluiten of ons hoofd moeten afwenden van dit soort zaken uit eigenbelang?
Vinden WIJ het gewoon vertier en leuk, dús kan het geen kwaad en is het niet verkeerd?
Nu zijn de megastallen weer zo in het nieuws omdat daar méér dan 20.000 varkens levend zijn verbrand.
Toch ook alleen maar omdat de wij nu eenmaal graag een stukje vlees op ons bord hebben en ach, de dieren worden "goed "verzorgd, er zijn wetten en regels voor die stallen en de eigenaar kan niet onder zijn vergunningen en toezicht uit? dus "kan "het en is het oké?
Néé........het is niet oke.
En néé.....ik ben geen grote wereldverbeteraar die op een roze wolk zit en door een roze bril kijkt.
En ik blijf het zeggen, paarden / dierenmarkten zijn niet meer van deze tijd.
danzzz schreef:Blijkbaar voel jij je aangesproken door mijn post, dat was niet de bedoeling, het is meer bedoeld om aan te geven hoe het collectief brein beïnvloed wordt door vals sentiment de wereld in te helpen. Met andere woorden hoe mensen beïnvloed worden door slimme reclamemakers zodat eyes on animals en dergelijke voet aan de grond krijgen en daarmee een cashflow creeeren ondertussen den mensch een fals feelgood momentje bezorgen