Make-up voor paarden steeds populairder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Make-up voor paarden steeds populairder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 13:23

Ad.nl
Overig

Het paard is het visitekaartje van de ruiter. En mag dat er niet gewoon heel goed uitzien? "Vroeger werd een paard uit de wei getrokken en naar een concours gebracht."

Denise Dekens, eigenaresse van GlamHorse, weet dat er in het begin altijd een beetje lacherig wordt gedaan over make-up voor paarden. Ze kan het zich voorstellen ook, maar het is serious business. In Engeland is make-up voor paarden en pony’s al langer een begrip. Voor alle rassen zijn er shows en iedereen gebruikt verzorgingsproducten om het paard net even wat mooier te maken.

Lees het hele artikel op de site van het Algemeen Dagblad

Klik op onderstaande afbeelding voor een video:

HiFive5

Re: Make-up voor paarden steeds populairder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:28

:x
Oke, ik tut mijn paard op voor een wedstrijd - invlechten, de witte vlekken terug wit maken, staart wassen. Maar dit? |o

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:28

Uhmmm ok..
Je kunt je geld beter in goede lessen steken ipv aan het uiterlijk van je paard.. :+

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:29

Ziet er niet uit :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:30

In Australië is dit heel normaal, vooral bij keuringen en dressuurwedstrijden. Het ziet er niet eens zo heel lelijk uit.

Zelf zie ik ze liever gewoon naturel, maar ik had niet het idee dat de paarden last hadden van de makeup.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:31

Dit is toch niets nieuws? Dit gebeurt ook op keuringen etc.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:33

Vreselijk, de ooit zo nette sport wordt steeds meer een ordinaire kermisattractie. Jammer...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:35

Dit is al van alle jaren. Mijn opa deed dit vroeger ook al voor de keuring om even merries en hun veulen net dat beetje extra te geven.
Ik vind het voor een dressuurwedstrijd wat overdreven, maar betere producten om verantwoord wat bij te schminken vind ik zo gek nog niet. :)

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:43

Dit wordt ook al jaren gedaan in de westernsport. Is niks nieuws....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:44

"Verantwoord wat bij te schminken".... _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:48

De babyolie werd heel veel jaar terug ook al gebruikt.
En zag er nog mooier uit dan deze matte schoenpoets.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:48

Ik vind het onnodig, waarom is het dier niet mooi genoeg zonder make up?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:01

Met name in de Halter klasse in de western wordt dit gedaan.
En ja.... ze sprayen met zwarte verf de benen alle 4 precies even hoog.... ze lakken de hoeven zwart, littekens en krasjes worden met make-up weggewerkt.
En ja, het kan net die ene punt schelen en het verschil maken tussen een kampioen of net niet....
En wat maakt het uit.... je wast het er zo weer af....
En in de western mag je nou weer net niet de tastharen en oorharen afscheren, dat mag voor de rest wel.... wat is dan erger...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:04

ElCamino schreef:
Met name in de Halter klasse in de western wordt dit gedaan.
En ja.... ze sprayen met zwarte verf de benen alle 4 precies even hoog.... ze lakken de hoeven zwart, littekens en krasjes worden met make-up weggewerkt.
En ja, het kan net die ene punt schelen en het verschil maken tussen een kampioen of net niet....
En wat maakt het uit.... je wast het er zo weer af....
En in de western mag je nou weer net niet de tastharen en oorharen afscheren, dat mag voor de rest wel.... wat is dan erger...

Dit dus...
Over smaak valt te twisten, maar mits je niet doorslaat doe je ze er geen kwaad mee, dus wat is het probleem?
Heb zelf minipaarden geshowd en daar is het ook heel gebruikelijk

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:10

In de reguliere sport mag je ook geen tastharen scheren. Dit doet me een beetje denken aan die peuter miss verkiezingen in de VS. Alles moet maar draaien om uiterlijk vertoon. Dat je de glans wat extra aanbrengt, prima maar make-up vind ik echt een deur te ver.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:14

Tazzey schreef:
In de reguliere sport mag je ook geen tastharen scheren. Dit doet me een beetje denken aan die peuter miss verkiezingen in de VS. Alles moet maar draaien om uiterlijk vertoon. Dat je de glans wat extra aanbrengt, prima maar make-up vind ik echt een deur te ver.

Maar waarom gaat dit te ver dan? Het doet een paard geen pijn oid dus imo kan dit gewoon.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:15

Huh? 1 april was alweer geweest toch?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:16

Ik vind het een beetje dubbel. Aan de ene kant ben ik enorm tegen aangeklede dieren zoals cavia's en hondjes in jurkjes, maar met name door de manier waarop die beestjes dan ook meestal worden betutteld. Ik heb in eerste instantie helemaal geen bezwaar tegen paarden-make-up, zolang het dier maar goed verzorgd wordt en ook lekker in de wei mag. Als het maar een paard blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:17

Ik vind dat filmpje echt de grootste anti-reclame die je kunt bedenken; een superlicht vosje met mooit omlijnde ogen die er van nature al mooi uitspringen krijgt ineens zwarte panda-ogen en een zwartgeverfde neus. _O-
Het paard zal er geen last van ondervinden, maar dit ziet er echt uit alsof iemand alleen de ogen en de neus geschoren heeft en de rest van de vacht vergeten is. :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:18

TerraHowrse schreef:
Tazzey schreef:

Maar waarom gaat dit te ver dan? Het doet een paard geen pijn oid dus imo kan dit gewoon.

Waarom het te ver gaat? Omdat het de bedoeling is om de bewegingen, de bouw en het lichaamsgebruik van het paard en de inwerking en houding van de ruiter hierbij te beoordelen. Alles wat daarvan afleidt of zelfs een misleidt, zou achterwege gelaten moeten worden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:19

TerraHowrse schreef:
Tazzey schreef:

In mijn ogen is het "schijn" en niet eerlijk tegenover mensen die hun paard wel gewoon vertonen als paard. Aangezien je hier dus blijkbaar meer punten voor uitstraling van krijgt.
Een doffe vacht laten shinen of een bepaalde blik op het gezicht creëren is het overkomen van het paard zodanig veranderen.
Laten ruiters zich eerst een focussen op fatsoenlijk rijden ipv punten krijgen voor blush en glitters op het hoofd van je paard..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:25

oomens: in de Halter bij western loop je ernaast, het paard showt evengoed wel zijn beweging, met of zonder make -up en de jury kijkt erdoorheen

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:26

Dit bestaat toch al enorm lang? :? Bijvoorbeeld bij de keuringen van Arabische Volbloeden, wordt dit massaal gedaan, en nog een hoop andere takken in de paardensport. Snap niet dat hier opeens zoveel 'ophef' rond is...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:35

Babyolie wordt al jarenlang gedaan op keuringen en wedstrijden. Doekje met babyolie over de ogen en over de neus.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:39

Haha, ik verwachtte echt kleurtjes make-up, oogschaduw enzo :')
Dit vind ik erg meevallen, extra oppoetsen en wat olie lijkt mij niet zo gek. Zou ik misschien ook wel doen als ik zulk soort wedstrijden reed