Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Het is geen geheim voor mensen om mij heen en vele, vele met mij!
Sinds 2001 is het bij wet verboden te couperen, dit is dus al 16 jaar verboden! Toch verschijnen er nog steeds trekpaarden met een gecoupeerde staart, vreemd zou je zeggen.
Als je na een verklaring vraagt, krijg je deze niet, je word afgekapt of, en dat is nog wel de meest magische verklaring, ze hebben allemaal per toeval tussen de zelfde trailer laadklep of deur gezeten met alleen hun staarten..
Amper 20jaar en dit toch niet helemaal geloven, je kunt zeggen dat 14 jaar in de paarden niet gek lang is en dat is het ook niet. Er zijn nog 100 dingen die ik niet weet en nog zal leren. Maar 14 jaar is lang genoeg om te weten dat Nederland zich hier voor zou moeten schamen! Want het KVTH is een Koninklijke Vereniging.... Diep triest.
Ik heb echt geen goed woord over voor dit absurde verhaal rond om het stamboek, al jaren hebben wij haflingers maar ik ben blij nooit 1 cent in dit stamboek te hebben gestoken door lid te zijn van een stamboek dat zo verschrikkelijk corrupt is.
Pas geleden is eindelijk na 16 jaar iemand wakker geworden in die politieke wereld, er zou controle komen, en boetes! Eindelijk! Ongeveer 1,5 maand heeft dit gespeeld, Bokt.nl, Dehoefslag.nl en andere nieuws sites stonden er vol mee.
Keuringen werden afgelast omdat het KVTH dreigingen heeft binnen gekregen, er rusten een boete op de keuring als deze met staart-loze paarden door zou gaan.. Even was het rustig maar nu hengstenkeuring 2017! 10 Prachtige hengsten! Want laten we eerlijk zijn! Ze zijn prachtig! Maar.... Juist zonder staart....
Beste KVTH, U heeft volgens mij het beste voor met de paarden. Maar een beetje stug bent u wel, dat moet u toegeven, u heeft 16 jaar de tijd gehad om deze verandering door te voeren. U wist immers dat deze wet er was, dat kan u niet ontgaan zijn. Mijn bericht zal er 1 uit 100 zijn, maar misschien kunt u alle berichten, brieven, opmerkingen en mails eens uit printen en bundelen. Wellicht krabt u dan nog eens achter u oor?. Ik hoop op recht dat het stamboek zich gaat beter op dit vlak. Anders zijn de titel Koninklijke Vereniging wellicht niet meer waardig!
Met vriendelijk groet, Een liefhebber van het Nederlandse Trekpaard mét staart en Haflinger van Toen!

Joolien schreef:Ik zit op de fb van KVTH te kijken, ben nog niet toegekomen aan de trekpaarden, maar schrik me kapot van de winnaar bij de haflingers. Dat belooft niet veel goeds voor de trekpaarden.
[ Afbeelding ]
Even verder gekeken, maar idd, geen een trekpaard met staart, of ze hebben ze opgebonden.
mijn baby is al breder.. Nee zo vind ik ze niet mooi meer.
dan krijg je weer een beetje model terug.. Wat een beesten op die foto's, dat zijn echt geen normale pony's meer.
Santos_05 schreef:Jammer dat het ouderwetse type helemaal verdwijnt

xLeoniee schreef:Ik vind dit niet voor de sport maar meer voor de keurigen en het exterieur.. die luxe smalle haflingers komen nooit zover in de sport als de wat zwaardere met goeie beweging. Ik vind het vooral jammer dat 80% van de hengsten geen goeie beweging heeft omdat ze zo luxe zijn..
En tja.. wanneer is een paard geschikt voor de sport? Zie vaak genoeg advertenties waarop staat 2 jarige sport haflinger. Puur omdat ze een luxe type zijn.
Melissa1996 schreef:Joolien schreef:Ik zit op de fb van KVTH te kijken, ben nog niet toegekomen aan de trekpaarden, maar schrik me kapot van de winnaar bij de haflingers. Dat belooft niet veel goeds voor de trekpaarden.
[ Afbeelding ]
Even verder gekeken, maar idd, geen een trekpaard met staart, of ze hebben ze opgebonden.
Triest.... Dat is geen haflinger meer.... Dat is een raar gebouwd beest met 4 benen, oren en een staart... per toeval in de kleuren van een haflinger..
Cowgirl schreef:Santos_05 schreef:Jammer dat het ouderwetse type helemaal verdwijnt
Maar hebben de mensen het daar zelf niet naar gemaakt?
De vraag naar sporttype's is kennelijk groot, als de vraag naar zwaardere type's groot was waren ze nooit zo luxe geworden.
Alles voor de 'sport' .
Er is maar 1 manier en dat is niet fokken met deze dieren en ook geen veulens van kopen.
Koop een zwaarder type in het buitenland o.i.d.
NatasjavE schreef:Melissa1996 schreef:
Triest.... Dat is geen haflinger meer.... Dat is een raar gebouwd beest met 4 benen, oren en een staart... per toeval in de kleuren van een haflinger..
Ik denk dat Joolien eerder nog de weke lenden, de ligging van de croupe en de stand van het achterbeen bedoeld.
Laten we het zo zeggen....dat zou mijn puntje zijn.
Duhelo schreef:Net zo mismaakt als de gecoupeerde trekpaarden.ik vind de vraag wel of geen staart ook niet relevant. het verbod is nu effectief vanaf 2016 ingegaan. De kwaliteit van de paarden verandert niet met of zonder staart.
De cpl vraag vind ik idd prangender.
en die haflingers, jeetje, hoe mismaakt zijn die ...