Sjef Janssen nog vier jaar bondscoach België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Sjef Janssen nog vier jaar bondscoach België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 17:08

bokt / equibel
Dressuur, Eventing
Afbeelding
Sjef Janssen Foto: Agnes Tenwolde

Sjef Janssen en de KBRSF hebben een akkoord bereikt over de verlenging van het contract van Sjef Janssen als bondscoach dressuur. Sjef Janssen heeft bij getekend tot 31 december 2020.

Sinds 2013 staat Sjef Janssen al in voor de begeleiding en selectie van het Belgische dressuurteam. Na een grondige evaluatie werd beslist dat Sjef Janssen het Belgische team zal blijven coachen.
Als doelstelling hebben ze in eerste instantie het behalen van een top acht klassering op het EK in Göteborg (SWE). Voor 2018 doelt Sjef Janssen eveneens op een plaats bij de beste acht, maar dit keer op de WEG te Tryon (USA). Ook in 2019 is het doel een klassering bij de beste acht op het EK in Rotterdam. Daarnaast dient in 2019 ook de kwalificatie van het team voor de Olympische Spelen van Tokyo binnengehaald te worden. Tijdens deze Olympische Spelen zal de lat voor de Belgen hoog liggen. De Federatie beoogt ook hier een top acht notering te behalen met het dressuurteam.

Ook voor het Belgische eventingteam werd besloten om verder te gaan met de huidige coach Marc Rigouts tot eind 2020. Marc nam in 2015 de fakkel over van de toenmalige bondscoach Mark Phillips en zal ook de komende vier jaar aan het roer blijven staan van het Belgische eventing team. De doelstellingen die Marc met het eventingteam wil bereiken zijn hetzelfde als die van Sjef Janssen met het dressuurteam: In de top acht komen op kampioenschappen en een kwalificatie voor de Olympische Spelen in Tokyo.

amukela

Re: Sjef Janssen nog vier jaar bondscoach België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:17

Wordt eens tijd dat er een Nederlandse bondscoach komt! Misschien iets voor Anky?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 07:44

amukela schreef:
Wordt eens tijd dat er een Nederlandse bondscoach komt! Misschien iets voor Anky?

Wat bedoel je daarmee?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 08:08

Volgens mij is Sjef hartstikke Nederlands en is de man van Anky <<)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 08:09

volgens mij bedoelt ze, dat wij in NL nog geen bondscoach hebben en het tijd zou worden, dat daar verandering in komt :-)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 08:36

Ahhhh tuurlijk! Goedemorgen :Y)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 08:58

Dus nog vier jaar rollkur praktijken in belgie

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:04

t werkt wel :+
Hij is bondscoach he, geen trainer.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:13

Getup schreef:
volgens mij bedoelt ze, dat wij in NL nog geen bondscoach hebben en het tijd zou worden, dat daar verandering in komt :-)

Precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 09:41

geerke schreef:

:=

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:48

Wetend dat de ruiters tôt bij hem moeten gaan om te trainen en dat hij zich bijna niet verplaatst noem ik dat schandalig geld weggooien. Maar ja, als we weten dat er in die dressuurcomite de vader van een leerling van hem zit...tja dan is gratis les krijgen natuurlijk! Pfffff

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:41

geerke: denk je echt dat ze daar sjef voor nodig hebben? Dat konden ze al prima voor hem. ;)

Getup: wat werkt? En ze trainen ook gewoon bij hem hoor.

Top 8 is een mooi doel maar ik wilde dat ze andere middelen hadden gekozen. :\

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:20

Really? Is die Sjef met z'n Sjef-methodes nu inmiddels niet eens oud nieuws?
In de tijd van de hoogtepunten van Anky en de "nieuwe RK Sjef methode" was het een hele hype: iedereen wilde rijden zoals Anky. het was zowat het hoogste dat je kon bereiken, geloof ik.

Het lijkt me dat dit alles inclusief de methode Sjef nu toch wel enorm achterhaald is, wellicht niet voor een deel van de quick fix wedstrijdruiters, maar er is zoveel beters te leren en uit te voeren inmiddels....het duurt alleen wat langer.

Sjef en Anky waren een tijdje een (imo onfortuinlijke) hype, ik hoop toch echt dat er nu (geholpen door YT en de ontwikkeling van de kennis over de biomechanische kant van het paard) toch inmiddels andere inzichten zijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:22

Aysha: dat heb ik inmiddels ook gelezen.
En het werkt; er worden resultaten behaald. Of je dat op die manier moet willen is wat anders....

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:42

Wat jammer, we hebben zo'n fijne ruiters hier. En dan kiezen ze Sjef in plaats van een Belgische ruiter. Onze aanstormende talenten zoals bijvoorbeeld Jorinde Verwimp hebben het nu wel gezien en zijn zelfs dit jaar naar de olympische spelen geweest. Ik zie dus niet in waarom het argument van ervaring nog van toepassing is want dat lees ik vaak. Wij hebben ruiters hier die al 6 keer op olympisch niveau gereden hebben. Waarom investeren we niet in onze eigen trainers en ruiters om het niveau ook hier op te krikken.

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:12

Arme Belgische paarden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:29

Heleennn schreef:
Wat jammer, we hebben zo'n fijne ruiters hier. En dan kiezen ze Sjef in plaats van een Belgische ruiter. Onze aanstormende talenten zoals bijvoorbeeld Jorinde Verwimp hebben het nu wel gezien en zijn zelfs dit jaar naar de olympische spelen geweest. Ik zie dus niet in waarom het argument van ervaring nog van toepassing is want dat lees ik vaak. Wij hebben ruiters hier die al 6 keer op olympisch niveau gereden hebben. Waarom investeren we niet in onze eigen trainers en ruiters om het niveau ook hier op te krikken.

Omdat het die niet lukt?
Of Sjef echt een verbetering is voor de paarden weet ik niet maar hij weet wel prestaties op te krikken.

Ben verder geen fan van hem maar om
Nu te zeggen dat er een betere Belgische keuze is? Nee...

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 00:36

Tot vier jaar geleden kon dat niet omdat wij gewoon zelf nog niet op niveau stonden in de dressuursport, maar dit is er toch echt behoorlijk op vooruit gegaan. Dus jammer omdat ze het niet proberen met een Belgische coach. We moeten ergens beginnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 10:08

Maar die vooruitgang is niet dankzij een Belg. Waarom zou dat nu ineens wel lukken? Het is daarvoor jaren niet gelukt.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:37

Jorinde traint al jaren bij Anky, haar vader is in de dressuurcomite en daarvoor is Sjef gekozen!
Dus...verder moeten we niet gaan zoeken, en de honderden duizenden euros van zijn contract betalen wij ans ruiters met onze licenciés enz.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:43

Verklaart wel waarom ze weer opgeslagen zijn afgelopen jaar. En nu weer proeven die nergens op slaan. En durf uw mond niet open te doen want je hebt de 'trainers' op je kap.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:44

geerke schreef:

Helaas... Domme domme Belgen (en dat mag ik zeggen, want ben zelf Belgische).

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 20:57

Alhoewel ik geen voorstander ben van de methodes van Sjef, heb ik enorm respect voor hem als trainer.
En vond ik zowel Adelinde als Edward fijner rijden in de tijd dat ze bij Sjef trainden.
Maar ook hun rijstijl is niet mijn ideaal, maar dat is een mening ;)

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:13

Ik heb nooit die 2 ruiters fijn zien rijden hoor. Alles in kracht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:31

Past wel prima bij de belgische ruiters die de commisie het liefst naar de grote wedstrijden stuurt ook al hebben zij het ticket niet verdient. :+