Achtervolging door leeuwin tijdens safari te paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Achtervolging door leeuwin tijdens safari te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-16 15:58

Bokt.nl / Horseandhound.co.uk

Een rustige safari te paard in de Okavango Delta in Botswana veranderde snel in een gevaarlijke situatie toen de gids een leeuw in het hoge gras zag.

"Toen we snel uit wilden wijken om bij de leeuw vandaan te komen, sprong er plots een leeuwin vanachter de bosjes, die achter ons aan kwam," zegt Lyndsey, één van de toeristen die op de safari was.

"Eén van de paarden sneed het paard van mijn man af. Hij sprong eraf om niet vertrappeld te worden. Op het moment dat hij uit het water kwam, bevond hij zich bijna oog in oog met de leeuwin." De leeuwin zag in de man echter geen lunch en hij kon zich weer veilig bij de rest voegen.

De hele rit is opgenomen door de actiecamera's die de twee toeristen droegen.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:03

:oo Zo!! Dat is nog eens een safari -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:15

Zo die lui hebben in ieder geval spanning en sensatie gehad. Met zo'n verhaal kun je pas thuis komen, gelukkig goed afgelopen en met de schrik vrij *D *\o/* . HEt is wel bizar, want ik ben echt een natuurfilm liefhebber en leeuwen zie je echt niet zo maar. De filmcrew is daar vaak hele lange tijd mee bezig voordt ze jagende leeuwen of überhaupt leeuwen in beeld hebben.
Dit is dus wel een uitzonderlijk zeldzaam gebeuren.
Waarschijnlijk overviel de paardrijgroep de reeds jagende leeuwen, want als ze echt jachtbuit waren, dan hadden de leeuwinnen een paard echt wel kunnen grijpen, lijkt me zo.

Indestal

Re: Achtervolging door leeuwin tijdens safari te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:21

O wow wat eng voor dat meisje, wat een geluk..
Zie dat umberto tan ook van de partij was :+
En dat paard zonder tuig? Die mocht gewoon mee? Of lopen ze daar ook in het wild?

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:49

Whahah en dan zeggen dat die eraf is 'gesprongen' om niet vertrapt te worden door de paarden. Ziet er naar mijn idee in het filmpje toch eerder uit alsof die er gewoon vanaf is gevallen doordat die zijn evenwicht verloor. Maar wat een ervaring... aan de ene kant super gaaf om te zien, maar zou ook echt ontzettende doodsangsten uitstaan.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:54

en dat was eraf springen om niet vertrappeld te worden door paarden? Volgens mij word je OP je paard minder snel vertrappeld dan op de grond maar oke, zo te zien viel die er af..

Neemt niet weg dat het een vreselijke angstige ervaring moet zijn geweest..
Laatst bijgewerkt door Nachocheese op 19-11-16 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:03

Mijn hemel, wat zal dat een schrik zijn geweest toen ze ontdekten dat die man niet meer op zijn paard zat... gelukkig dat iedereen ongedeerd is gebleven. Wat zijn die paarden SNEL zeg, zelfs nog met ruiters er op.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:19

Getverderrie! Eng!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:25

Volgens mij was dat Clarence, die leeuw had hem echt wel gepakt, beetje vreemd filmpje. De gidsen maken dat ze weg komen en die moeten toch als eerste de toeristen beschermen.

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:28

Jeeeee! Heftig ritje hoor! Dan ren je echt voor je leven!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:24

Melig commentaar: run Eli run!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:19

Groot geluk dat mevrouw leeuw toch eigenlijk niet veel honger had.
Dat 'afstappen' zag er idd niet heel vrijwillig uit en ik had denk ik toch koste wat kost op m'n paard gebleven :+ .

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:36

Zo wordt zo'n safaritocht wel 'iets' spannender dan bedoeld.... Pffff, ik zou liever op het paard blijven zitten ja... Leek meer op een val. Heel duidelijk is het filmpje niet, maar dat er überhaupt beelden van zijn... Toch 'leuk' die actie camera's! :P

Gelukkig kwam iedereen met de schrik vrij!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:38

Goed plan ook om op een prooidier door leeuwengebied te gaan rijden :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:43

Echt totaal geen respect voor dit. Wiens idee is het om het leven van die paarden op het spel te zetten voor je eigen plezier nota bene!? Waar is je verstand, je weet toch dat dit territorium van de leeuwen is ???

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:46

Hahaha ja... Ik zou daar ook een ander gebied voor uitkiezen.... In leeuwengebied kan je beter in een flinke jeep zitten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:48

Och, er zijn een boel paarden en mensen op deze wereld, daarentegen steeds minder leeuwen.
Niets op tegen ze een beetje bij te voeren.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:49

Met een dikke toerist hebben ze gelijk 2 weken eten.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:50

Kuggur schreef:
Och, er zijn een boel paarden en mensen op deze wereld, daarentegen steeds minder leeuwen.

:j *\o/*

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:51

Gezien dat diegene valt terwijl hij tussen 2 anderen inrijd, lijkt het me sterk dat ze hem pas misten toen ze buiten gevaar waren. Lekkere gidsen dus, mooi keihard er vandoor gaan.
Lijkt me dat je op zulke safari's als gids iets bij je hebt waarmee je bepaalde dieren op afstand kunt houden.

Diegene die viel heeft geluk dat die leeuwen blijkbaar helemaal niet aan het jagen waren; een leeuw op jacht haalt namelijk zn neus niet op voor een mens, die had die persoon gewoon gegrepen; makkelijke prooi immers en vlees is vlees op zo'n moment.

Meer geluk dan wijsheid; dit filmpje

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:51

Maargoed, die leeuwen eten natuurlijk ook geen vlees, of zebra's. Helemaal niet gevaarlijk om met kleine schattige pony's tussen de leeuwen te lopen. Wat kan er ook fout gaan? :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:53

Kuggur schreef:

:=

Aan de andere kant is het uiterst zeldzaam om ook daadwerkelijk leeuwen te spotten als je er je best voor doet.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-11-16 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:57

xxCYNNxx schreef:
Gezien dat diegene valt terwijl hij tussen 2 anderen inrijd, lijkt het me sterk dat ze hem pas misten toen ze buiten gevaar waren. Lekkere gidsen dus, mooi keihard er vandoor gaan.
Lijkt me dat je op zulke safari's als gids iets bij je hebt waarmee je bepaalde dieren op afstand kunt houden.

Diegene die viel heeft geluk dat die leeuwen blijkbaar helemaal niet aan het jagen waren; een leeuw op jacht haalt namelijk zn neus niet op voor een mens, die had die persoon gewoon gegrepen; makkelijke prooi immers en vlees is vlees op zo'n moment.

Meer geluk dan wijsheid; dit filmpje

De gidsen dragen geweren (op het einde zie je er een met een geweer op een paard zitten). Maar ik vraag me af of ze hun dieren wel compleet onder controle hadden. Paarden zijn immers vluchtdieren en ik gok dat die gewoon op hol sloegen. Ben het wel met je eens dat het bijna niet onopgemerkt kan blijven dat er een ruiter mist.

Volgens mij gebeuren dit soort dingen zelden, wie weet waren de rangers/begeleiders ook overvallen, je weet nooit hoe je uiteindelijk handelt als zo'n situatie zich ineens echt voordoet. Je gaat er natuurlijk wel vanuit dat een guide je helpt in geval van nood, dus het is wel slecht dat ze pas op het laatste moment doorhebben dat er iemand mist :=..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:14

Beetje dom!!! Zou Maxima zeggen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:17

troi schreef:
Goed plan ook om op een prooidier door leeuwengebied te gaan rijden :')

Dit inderdaad. Slim kan je het moeilijk noemen.