[HE] Paardenmensen zoekt een paard met een angst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[HE] Paardenmensen zoekt een paard met een angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 18:18

Bokt.nl
Afbeelding
Foto: Equigrafie

Is jouw paard bang voor een specifiek object, een persoon of een handeling in het bijzonder? Dan zijn wij op zou naar jou! Denk hierbij aan de vliegenspray, water uit de tuinslang, de spuitplaats, de trailer, de hoefsmid of dierenarts, koeien, auto's, bodemvrees, angst om aangeraakt te worden, voor smalle doorgangen enzovoorts. Tijdens Horse Event geeft Sandra van den Heuvel van PAARDENMENSEN een presentatie over angst bij paarden. Sandra (San op bokt) is gediplomeerd gedragsdeskundige voor mens en paard. Ze helpt paarden en hun eigenaren problemen in de dagelijkse omgang op te lossen. Voor Horse Event zijn we op zoek naar het paard van een bokker dat bang is voor een object, persoon of handeling in het bijzonder. Sandra komt gratis bij je paard op stal langs om het probleem op te lossen. De training wordt gefilmd en op Horse Event gepresenteerd. Je hoeft dus niet naar Horse Event zelf te komen.

Wanneer kun je jezelf en je paard opgeven?
Heb jij een paard dat aan bovenstaande omschrijving voldoet en heb je vrijdag 9 september tijd voor een training in een veilige omgeving bij jou op stal?
Stuur een bericht naar privebericht naar Olympia. Doe dit voor zondag 4 september. Zet in je bericht duidelijk wat het probleem is. Vertel goed wat je paard doet als je hetgeen waar hij zo bang voor is tegen komt. Uiteraard is het ook interessant te weten wat jij dan doet. Hoe lang is je paard al bang? Hoe is het probleem ontstaan en wat heb je allemaal al gedaan om het probleem op te lossen? Hoe meer informatie je kunt geven hoe beter. Zet in je bericht ook duidelijk waar je paard staat. Uiterlijk maandag krijg je bericht of je uitgekozen bent.

CastaMickey

Re: [HE] Paardenmensen zoekt een paard met een angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:28

Jammer dat dit tijdens Horse Event is, anders had ik mijn paard zeker opgegeven!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:31

Maar het is niet de bedoeling dat je paard naar Horse Event komt maar dat Sandra van Paardenmensen materiaal heeft om tijdens haar presentatie te laten zien op Horse Event. Je moet alleen vrijdag 9 september beschikbaar zijn.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:33

Hier een paard met een gigàntische angst voor koeien en een merrie die erg bang is van mijn grote Parelli bal.. Genoeg materiaal dus. Maar ik woon in België, dus ik denk dat ik al niet geschikt ben :+

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:35

Mijn paard laat zich niet berijden door iemand anders uit angst, kwalificeert dat?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:43

Mijn ruin heeft maar 1 angst en dat zijn de zwijnen in het bos. Helaas werken die niet mee aan een training en zullen vast niet op afgesproken tijd en plaatst verschijnen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:45

Horse Event is over een week, en je zoekt nú nog mensen om bij hun thuis een film te maken? Is dat niet rijkelijk laat?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:46

Nee hoor, dat kan prima :)

Het gaat om een "klein" probleem waarmee Sandra film materiaal kan maken en dit op zondag kan laten zien tijdens haar presentatie.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:50

Mijn paard is bang voor alles.
Mag dat ook -O- >;)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:05

Mmm wel handig. Mijn paard is bang voor deken af doen, het klinkt gek.. maar hij kan flippen en er vandoor gaan zodra ik hem afdoe. Hij wil dan ook niet meer uit zn stal want dan gaat hij rennen voor de vliegjes, gestoord stampen en zoeken maar een overdekte plek. Erg lastig. Laatst is hij tegen een (rijdende) auto gerend.

Durf me alleen niet op te geven ondat er soms ineens niks aan de hand is, en dan?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:25

Ik heb wel een leuk exemplaar staan :D doods bang voor koeien, paraplu's, aan de oren zitten en vast nog veel meer :o

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:37

Ik ga Sandra dan vanavond even een PB sturen. 1 van mijn merries is doodsbang voor trekkers. Zelfs onze eigen. Is de eerste keer op buitenrit van een trekker geschrokken en sinds die tijd zijn trekkers eng. Mss een leuke kandidaat voor haar.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:40

Ik heb ook een paard dat overal bang voor is. Koeien, vliegenspray, hoefsmid, trailers, en alle mogelijke vreemde objecten. Hij heeft ondanks al zijn stress wel een vrij relaxed leven, is met vervroegd pensioen vanwege artrose, 24/7 op de wei. Maar helaas ben ik 9 september zelf naar HE. Had het anders best wel eens willen zien hoe ze er mee omgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:46

Ik heb een redelijk nuchtere haflinger die bang is voor schapen .

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:46

Ik vraag me af, ik heb hier een paard dat absoluut niet meer de weide in gaat, waarschijnlijk niet uit angst maar dat is niet helemaal duidelijk. Zou hij ook in aanmerking komen?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:51

Ik wil me graag aan bieden met me paard die eingelijk best voor veel dingen bang is

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:53

Mijn pony is sinds gisteren als de dood voor quads (ging nogal wild voor de kar ), heeft ze die ook als oefenmateriaal staan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:55

Pb gestuurd voor een jonge tinker met erge water uit slang angst door een trauma.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:14

Die van mij gaat niet door water en wil niet op de natte poetsplaats, handig op buitenrit als er een plas ligt in het bos. Mijn been heeft heel wat te lijden met alle bomen daar :')
Helaas heeft ze maandag de osteopaat en ik weet niet of ze vrijdag al klaar is voor een intensieve beangstegende les :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:24

Moet je de hele dag beschikbaar zijn of kan het ook 's avonds? Ik heb een pony die op de poetsplaats staat te dansen als je haar wil afspuiten, zo onhandig :=

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:36

Olympia schreef:
Maar het is niet de bedoeling dat je paard naar Horse Event komt maar dat Sandra van Paardenmensen materiaal heeft om tijdens haar presentatie te laten zien op Horse Event. Je moet alleen vrijdag 9 september beschikbaar zijn.

Vrijdag 9 september = tijdens horse event ;)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:51

Ik heb mijn 4 jarige met trailerangst opgegeven. Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:55

De titel is een beetje raar. Paardenmensen zoekt?

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:00

Extreem bang voor (bepaalde typen) mannen sinds zijn castratie := Heb je laatst een prijsuitreiking te paard....en jahoor een man, kon dus met geen mogelijkheid in de buurt komen :roll:

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:09

Danique schreef:
De titel is een beetje raar. Paardenmensen zoekt?

Zo heet haar bedrijf :o