Ingezonden door colinneke

Foto: Nikki de Kerf.
In Waalwijk zijn vrijdagmiddag twee paarden in een snikhete trailer achtergelaten. De edele dieren stonden ruim een uur in de brandende zon en hadden geen water of verkoeling. De bestuurder van de paardentrailer is beboet met een flinke bekeuring en heeft zich schuldig gemaakt aan dierenmishandeling, aldus de dierenpolitie.
Bij de politie kwam rond het middaguur een melding binnen dat er twee paarden onder een blakende zon stonden in De Genestetstraat. Omstanders hoorden de paarden flink tekeer gaan en waarschuwden hierop de hulpdiensten.
De klep van de paardentrailer bleek maar een klein stukje open te staan. De dieren hadden geen verkoeling en ook geen water. Na lang zoeken heeft de politie de bestuurder kunnen opsporen. Hij was in de kerk om een uitvaartdienst bij te wonen. De eigenaar van de paarden is onlangs overleden en zou gewild hebben dat de paarden aanwezig waren bij de dienst. Desondanks was de politie het er niet mee eens om de dieren op deze manier in de zon te zetten.
De omstanders die 112 hadden gebeld, haalden meteen emmers water en gooiden die over de dieren toen de klep open werd gemaakt. De omstanders die te hulp schoten, reageerden erg kwaad. De twee paarden zijn meteen weggehaald en overgeplaatst naar een stal.
Gerelateerd bericht
[VN] Tropische temperaturen: tips voor de paardenliefhebber
Nee, we hebben ons hier (gelukkig) níet allemaal schuldig aan gemaakt, mag ik toch hopen??? Maar nee, natuurlijk betekent dat niet dat niemand van bokt ooit iets doet wat zijn of haar paard kan schaden.. Gut. En ja, het is een mooi idee dat de paarden op de uitvaart aanwezig zijn. Maar nee, ik kan me niet voorstellen dat dat alleen kan ín een trailer tijdens de hittegolf, en dat de eigenaar dit idee dan op deze manier uitgevoerd voor zich had bedacht toen hij nog bij leven was...