Rio: Dujardin en Valegro winnen Kür op muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Rio: Dujardin en Valegro winnen Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 18:47

*Bokt.nl
Afbeelding
Charlotte Dujardin en Valegro. Foto door Lysanne Eijlander

Met kop en schouders steken ze boven de andere combinaties in het klassement uit. Met een score van maar liefst 93.857% hebben Charlotte Dujardin en Valegro opnieuw de Kür op muziek op de Olympische Spelen gewonnen. Het zilver is voor Isabell Werth en Weihegold met 89.071% en Kristina Bröring-Sprehe heeft met Desperados een score van 87.142% gereden, dat goed is voor brons.

Ook de Nederlandse combinaties hebben het goed gedaan. Diederik van Silfhout en Arlando reden een prachtige kür en een mooi Olympisch debuut. Ze sluiten de Spelen af met een score van 79.535% en een 11e plaats in het klassement. Hans Peter Minderhoud scoorde iets beter en reed met Johnson 80.571%, goed voor een 9e plaats.

Gerelateerde berichten:
[VN] [HK] Rio: Finale dressuur, de Kür op muziek

Schemerdier

Re: Rio: Dujardin en Valegro winnen Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:51

Nu realiseer ik me pas dat ik dit totaal vergeten ben := weet iemand waar ik een aantal filmpjes kan terug bekijken? :+

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:02

Dik verdiend! *\o/*

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:05

Inderdaad dik verdiend! Heb echt genoten van haar proef :) en moest bijna huilen toen ze moest huilen. Wat een mooie combinatie!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:08

Ik ben ook wel benieuwd of je 'm al/nog ergens kunt bekijken?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:11

Ja ik ook, ondanks dat ik het wel gezien heb. Kreeg er zo kippenvel van <3

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:06

Ballard_L schreef:
Inderdaad dik verdiend! Heb echt genoten van haar proef :) en moest bijna huilen toen ze moest huilen. Wat een mooie combinatie!

volgens mij moest ze huilen, omdat valegro ook afscheid gaat nemen van de sport.

:j :j :j

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:10

Weet iemand waar je dit terug kan kijken? Alleen die van Charlotte ?

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:14

Urisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:18

Wat een combinatie!! Ik kreeg echt kippenvel toen zij moest huilen.. Ik gun het haar van harte en dik dik verdiend! Prachtig!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:25

Ik vond het niet verdiend. Passage vond ik meer verzameld draven, zat totaal geen zweefmoment in. En zo waren er meer dingen die ik niet mooi vond. Dan kijk ik liever naar Isabell Werth. Die liet tenminste een passage zien zoals het hoort. Ook vond ik Diederik erg ondergewaardeerd.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 15-08-16 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:01

Ziet er mooi uit, maar die cap, dat blijf ik niets vinden. Hoedje staat veel beter.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:02

Ja, prachtig gereden, lekker ontspannen en alsof het klare koek was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:16

FriesWytske schreef:
Ik vond het niet verdiend. Passage vond ik meer verzameld draven, zat totaal geen zweefmoment in. En zo waren er meer dingen die ik niet mooi vond. Dan kijk ik liever naar Isabell Werth. Die liet tenminste een passage zien zoals het hoort. Ook vond ik Diederik erg ondergewaardeerd.

Dan moet je denk ik even naar de opticien.

Ik vond het iig helemaal verdiend, prachtig. Alsof het niks is! *\o/*

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:18

germie schreef:
Ziet er mooi uit, maar die cap, dat blijf ik niets vinden. Hoedje staat veel beter.

Ga je nou serieus iemand afkraken omdat ze haar veiligheid boven een hoedje stelt? -O-
Ik vind het juist goed van haar en een mooi voorbeeld naar zowel haar competitie (sinds zij er mee is begonnen doen veel meer ruiters het) als naar anderen.

Mooie proef, dik verdient!

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:22

Ja ze rijd een foutloze kür, maar 93%? Dat vond ik het nou niet echt waard. Zaten nou niet écht hele moeilijke dingen in, zag een andere amazone bijv de series om de twee op een volte doen. Maar het zal wel aan mij liggen. Verder mooi gereden hoor en een verdiende medaille.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:22

Wat een prachtig gereden proef. Zo mooi ontspannen. De overgangen van de oefeningen en de gangen zo mooi in elkaar verweven.
Dik verdiend!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:28

Bizzybijtje schreef:
FriesWytske schreef:

Dan moet je denk ik even naar de opticien.

Ik vond het iig helemaal verdiend, prachtig. Alsof het niks is! *\o/*

Wytske heeft gelijk. De passage was echt niet expressief. Ook 3 haperingen in de piaffe. Daarnaast vind ik het raar dat ze hem nauwelijks op de plaats doet. Ik vond het geen 93% waard. Maar het blijft een jurysport helaas. Als Edward op Totilas naar binnen was gereden had hij waarschijnlijk ook gewonnen.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 15-08-16 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:28

Valt me iets op... De staart van valegro.. Ik zie geen een keer een "protest zwiep staart", in tegenstelling tot andere combinaties

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:31

Undefined schreef:
germie schreef:

Ga je nou serieus iemand afkraken omdat ze haar veiligheid boven een hoedje stelt? -O-
Ik vind het juist goed van haar en een mooi voorbeeld naar zowel haar competitie (sinds zij er mee is begonnen doen veel meer ruiters het) als naar anderen.

Mooie proef, dik verdient!

Ik kraak niets af, zeg toch dat het er mooi uitziet, maar die cap, ik vind dat gewoon niet passen bij dat niveau. In het Z en hoger hoort een hoedje. Eigenlijk in de gehele dressuur al. Er zijn ook veiligheidshoedjes, dat staat toch beter dan zo'n cap?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:31

LadyMadonna schreef:
Valt me iets op... De staart van valegro.. Ik zie geen een keer een "protest zwiep staart", in tegenstelling tot andere combinaties

Dat kun je met een klein prikje oplossen :D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:44

Wat reden zij het gouden duo een super proef ! Zo mooi om te zien en weer een mooie muziek ! En de staart van Valegro blijft super mooi stil !

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:49

Een prachtige proef, zeker de galoptoer. Maar ik vond persoonlijk de draf wat "zwaar" overkomen. In de piaffe viel dat het meeste op. Terecht gewonnen, maar niet met die score.
Proficiat aan alle ruiters om mooi sport te tonen! Zeer mooi gereden.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:51

webster543 schreef:
Een prachtige proef, zeker de galoptoer. Maar ik vond persoonlijk de draf wat "zwaar" overkomen. In de piaffe viel dat het meeste op. Terecht gewonnen, maar niet met die score.
Proficiat aan alle ruiters om mooi sport te tonen! Zeer mooi gereden.

Inderdaad, je hebt het goed verwoord!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:53

_/-\o_ wat een paard en wat een ruiter!!

We zijn imo met z´n allen veel te veel gewend geraakt aan dat absurde beengezwaai en de oorsprong van de dressuur voorbij.

Ik vind het genieten. Het gemak, de rust en de vriendelijkheid van het rijden. Valegro oogt zo ontspannen tijdens de proef, zo in balans, zo rustig in zijn koppie.