Blog: Ik neem de schuld op mij voor Adelinde en Parzival

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geenpaardhr

Blog: Ik neem de schuld op mij voor Adelinde en Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 22:17

*Bokt.nl / geenpaardhaar
Afbeelding

Ik volgde deze week vol verbazing de Adelinde Cornelissen-soap. Er gaat een vrouw op een paard zitten, ze doet een paar pasjes, het paard steek zijn tong uit en ze rijdt de bak weer uit met een applausje. Wat volgt is een emotionele rollercoaster. Bij mij, de commentatoren en iedereen met een mening.

Het is zielig voor Parzival, het is zielig voor Adelinde, Adelinde had nooit mogen starten, waarom is Madeleine Witte-Vrees niet als vervanger mee, waarom heeft ze dan wel een mening over Adelinde, wat kost het eigenlijk om naar Rio te gaan, waarom noemt iedereen het ineens Rio i.p.v. Rio de Janeiro, we noemen Mexico-Stad toch ook niet Stad of Ciudad, wat doen we hier met zn allen op aarde?

Goed, de vraag die iedereen onbewust stelt, wie gaat de schuld op zich nemen voor het debacle van Adelinde? Er is iets fout gegaan en niemand heeft excuses aangeboden. Tijd voor een schuldanalyse.

Parzival, is die schuldig? Parzival is een paard en kan heel weinig doen aan het feit dat hij geprikt is door een insect. Of fakete Parzival een blessure om onder al dat gedoe uit te komen en had hij het effect van zijn actie niet goed ingeschat? Totdat dat bewezen is, blijft het vooral zielig voor een paard. Iedereen weet dat mannelijke paarden – net als mannelijke mensen – altijd meer last hebben van koorts dan vrouwen.

Adelinde heeft meer schuld. Die heeft Parzival naar Brazilië gevlogen en heeft hem daar blootgesteld aan de onverbiddelijke natuur. Ook vond ze het nodig om de bak in te lopen terwijl hij daar gewoon niet zoveel zin meer in had. Maar geef haar eens ongelijk. Als ik op de Olympische Spelen zou staan zou ik ook ziek, zwak en misselijk aan de start gaan staan. Meedoen is immers belangrijker dan winnen.

NBC Olympic gooit nog wat olie op het vuur door te stellen dat Parzival en Adelinde hebben opgegeven vanwege een haarscheurtje...ergens. Boze tongen beweren nu dat dat haarscheurtje er al zat ver voor de Spelen en dat Parzival slachtoffer is van de Olympische droom van Adelinde waarin het paard op de tweede plaats komt. Komt op mij over als een foutje in de communicatie van NBC Olympic en daarmee een theorie die mensen van de Flat Earth Society omarmen.

Goed, van Adelinde en Parzival hoeven we geen excuses te verwachten.

Madeleine Witte-Vrees dan? Die had ook ineens een mening over Adelinde en Parzival. Die had het tongetje van Parzival al eerder gezien en stipte dat nog eens feilloos aan vanuit Nederland. En dus had iedereen ook ineens een mening over Madeleine Witte-Vrees. Waarom is zij niet als reserve mee naar Rio de Janeiro? Nou, omdat ze toch niet zou rijden en omdat je je paard niet voor de leuk laat overvliegen naar Brazilië waar het vol zit met gekke insecten. En Madeeine Witte-Vrees had waarschijnlijk ook niet verwacht dat iemand naar haar zou luisteren toen ze tussen neus en lippen door wat kritiek leverde.

Voor mensen die toch al tegen dressuur zijn, was dit incident perfect om een mening te ventileren. Paarden horen niet op de Olympische Spelen. Waarom laten we paarden gekke pasjes maken voor ons plezier? Schuldige: het Olympisch comité. Of is dat erg vergezocht in een discussie over een paard dat ziek is geworden door een insectenbeet?

Maurits Hendriks zou ik ook graag willen nomineren, maar als die het voor het zeggen had gehad was Parzival al direct naar huis gestuurd. Hij hield met zijn geschop tegen de box het complete Olympisch paardendorp wakker. Hadden we Parzival nu in de rechtbank van Arnhem gezien.

Goed, blijft ‘de mug of spin’ nog over. Dat is natuurlijk de enige echte schuldige, maar dat vinden wij heel moeilijk te accepteren. We weten niet eens wat voor dier het was, een insect. Hoe kun je daar nou je woede op botvieren? Ook heb ik nog nooit een mug gezien die zijn excuses aanbood en ik wil excuses zien voor dit debacle.

Er is iets verkeerd gegaan, maar er is geen schuldige. En dat steekt.

Of ben ik het?

Toen ik schreef dat ik niet voor Adelinde Cornelisse zou zijn op de Olympische Spelen had ik niet verwacht dat iemand het zo serieus zou nemen en naar Rio de Janeiro zou afreizen om een giftig beest in de mond van Parzival te proppen.

Dus bij dezen doe ik het.

Sorry Adelinde, Parzival en de rest van Nederland.

geenpaardhaar

Zinzi_jewel

Re: Blog: Ik neem de schuld op mij voor Adelinde en Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:39

Goede blog

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:40

Nee sorry.. Ik vins t echt te flauw en ook steeds minder grappig worden, die blogs :n en nu vond ik ze al niet leuk dus dat scheelt :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:44

Wanneer je een blog wilt schrijven, doe dan op z'n minst moeite om de namen op de correcte manier te schrijven en de enorme berg aan spelfouten te corrigeren....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:51

Blogs zijn per definitie kansloos wat mij betreft en dit is er een uitstekend voorbeeld van.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:57

Oh wauw, beetje triest dit.

Ik wilde nog reageren maar houd het bij dit, alhoewel dit al te veel is.
Waarom de schuld nemen? In 't leven loop je risico's, zo ook dit. Thuis had hij ook gebeten kunnen worden door een teek. Waarom overal een vinger naar toe wijzen?
Dappere beslissing van Adelinde, om op dat punt te kiezen voor zo'n grote beslissing.
De beste stuurlui staan aan wal, maar niemand van hen inclusief mezelf zat daar op Rio op het paard.
Maar goed dat ik daar niet was, ik kan amper een b proef rijden. Rijd 'm net een rondje rond en ja als die lastig is of iets weigert kreeg die een mep. Oh wacht even, dat mag ook al niet. Gelukkig maar dat ik in de bak rond rijd, en niemand iets over mijn rijkunsten of aanpak zegt. Maar zodra er een camera op staat mag iedereen er wat van zeggen...
Laatst bijgewerkt door Jolandaa_ op 15-08-16 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:57

Hahaha! Leuk!

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:28

Ik vind hem wel leuk!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:30

Leuk geschreven hoor! :)

:= stelletje veel te serieuze mensen hier, kap er gewoon mee, het is NIET serieus :=

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:41

Pfff, waarom altijd dat negatieve commentaar op deze blogger? Ik vind dat je leuk schrijft :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:42

nienke555 schreef:
Pfff, waarom altijd dat negatieve commentaar op deze blogger? Ik vind dat je leuk schrijft :)

Ik denk omdat hij met z'n humor net over de grens gaat.Jammer vind ik, je moet dit gewoon lollig zien en anders klik je maar lekker weg.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:44

Citaat:
Iedereen weet dat mannelijke paarden – net als mannelijke mensen – altijd meer last hebben van koorts dan vrouwen.

:') _O-

Best wel een relativerende kijk op de hele soap. Moet kunnen :-)

lorinvhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:46

haha ik vind m ook leuk :)

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:54

Te triest deze blog..

Heb echt nog geen enkele blog leuk gevonden... Maar dit vind ik ook toch best een klap na richting alle mensen die erbij betrokken zijn

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:03

Lees het dan gewoon niet...

Ik vind het een grappige blog!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:05

Goeie blog, lekker scherp, hou ik wel van en er zitten geen onwaarheden in.

Persoonlijk vind ik dat de huidige bondscoach naar Wim Ernes had moeten luisteren en Parzival lekker thuis had moeten laten met zijn 19 jaar. Daarnaast wisten we op voorhand al dat Voice niet de scores zou gaan halen om bovenin mee te doen. En Sjef moet weer bondscoach worden.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:07

Zonde van de schrijf- en spelfouten, erg slordig.

Verder wel ok, niet de leukste die je geschreven hebt en het is wel een tikkie eentonig aan het worden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:08

Leuk bedacht.
En als je het niks vindt, dan lees je toch niet? Niet zo mierenn**ken.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:09

Je moet het eerst lezen om er wat van te vinden toch? Maar inderdaad ik ga de blogs niet meer aanklikken

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:09

Meh. Kan me niet amuseren. Niet omdat de humor te ver zou gaan of zo, maar vanwege het gebrek eraan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:10

Deze blogger heeft gewon geen schrijftalent, en als je dan ook nog ergens over schrijft waar je niks zinnigs over te vertellen hebt, dan is het maar een trieste bedoening.....

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:13

Excuses aanvaard :D

Leuke blog, die sommigen precies iets te ernstig nemen...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:17

Iedereen zeuren dat je dan maar niet moet lezen. Als je een blog plaatst mag er commentaar geleverd worden, en niet alleen maar huilie doen als er dus niet 100% positieve reacties vanaf komen.
Bovendien moet je eerst iets lezen om er wat van te vinden... :') |o

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:18

Geprobeerd grappig te zijn, maar dat lukt absoluut niet met deze blog. En met zijn voorgangers. Het barst van de spelfouten en echt relevant is het ook niet.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:20

Ik vind het wel grappig, maar ik vind het jammer dat je blog blijkbaar niet wordt nagelezen voordat hij wordt geplaatst. Misschien is dat een tip voor de reactie van Bokt, want in de eerdere blogs zag ik ook al zulke foutjes. In de tweede zin bijvoorbeeld zie ik al een fout:

"Er gaat een vrouw op een paard zitten, ze doet een paar pasjes, het paard steek zijn tong uit en ze rijdt de bak weer uit met een applausje."

Dan is er een probleem met de leestekens, zoals hier:
"Goed, de vraag die iedereen onbewust stelt, wie gaat de schuld op zich nemen voor het debacle van Adelinde?"
De dikgedrukte komma moet een dubbele punt zijn in het Nederlands, een komma voor een vraag wordt gebruikt in het Engels.

Ook vind ik sommige zinnen niet lekker lopen, bijvoorbeeld deze:

"Als ik op de Olympische Spelen zou staan zou ik ook ziek, zwak en misselijk aan de start gaan staan."
Die twee keer "zou staan" vind ik niet lekker lezen. Geen fout natuurlijk, maar het haalt wel wat vlotheid uit je tekst.

Inhoudelijke fout:
"Goed, blijft ‘de mug of spin’ nog over. Dat is natuurlijk de enige echte schuldige, maar dat vinden wij heel moeilijk te accepteren. We weten niet eens wat voor dier het was, een insect."
Een spin heeft acht poten en valt daarom niet onder de insecten, dus zouden je laatste woorden eigenlijk "een insect of spin" moeten zijn.

Zelf heb ik overigens geen achtergrond in de Nederlandse taal (ik weet meer van ons rechtssysteem), maar ik vind het zo jammer voor jou als schrijver van de blog dat hier niet de best mogelijke tekst staat. Je hebt op Bokt een enorm leespubliek en het is zonde dat dat publiek niet ziet wat je écht kunt, want ik vind je humor erg leuk. De taaldingetjes leiden me daar alleen nogal van af, en dat is zo makkelijk op te lossen door iemand je blogs te laten nalezen voordat je ze plaatst!

Hopelijk vond je mijn commentaar niet vervelend en kan je er iets mee voor je komende blog. :)