Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jolien87 schreef:Ik vind dit wel erg zuur voor de sporters die hier niets mee te maken hebben.
Thats_Me schreef:Ik zie niets in het bannen van een land. Er zullen ook sporters zijn die niet gebruiken. Wel zie ik wat in strafmaatregelen tegen de gebruikers wat ook aangetoond is. Dan maar nummer 4 sturen die niet positief getest is ipv de topsporter die wel positief getest is. Met uitsluiten bereik je niks en zorg je alleen maar voor meer onrust.
Evelijn schreef:Het zijn geen individuele sporters die doping hebben gebruikt het is een hele organisatie geweest waarschijnlijk zelfs overheid gestuurd ... dus vandaar de optie om het hele land uit te sluiten...
het is gewoon onwaarschijnlijk dat nr.4 dan geen doping heeft gebruikt
Horsa schreef:Schandalig een ban voor de ruiters die er niets mee te maken hebben. Dit noemen we alles over een kam scheren.

liespower94 schreef:Dat van sochi kwam pas laat naar buiten.
Ik vind het raar dat je zegt dat ze maar contact hadden moeten zoeken.
Sochi waren Winterspelen. Dat heeft niks hiermee te maken
BMHP schreef:
ceasario schreef:Geen Rio voor de Russen.. De westerse dictators hebben hun zin.
De westerse propaganda machines maken overuren.
inochiyo schreef:De russen doen dus niet aan doping volgens jou?
BMHP schreef:Dit is geen westerse propaganda, dit is een interne IOC spagaat.
ceasario schreef:BMHP schreef:Dit is geen westerse propaganda, dit is een interne IOC spagaat.
Wie heeft er langs de pot gepiest ??![]()
http://www.ad.nl/andere-sporten/rutte-b ... ~aaeee620/
Barbet schreef:Poetin zal woedend zijn, denk ik.![]()
Sport is in Rusland heel belangrijk.
Van de week zag ik Poetin al een keer in het journaal over dit onderwerp, toen was hij al niet blij zacht gezegd.
ceasario schreef:Barbet schreef:Poetin zal woedend zijn, denk ik.![]()
Sport is in Rusland heel belangrijk.
Van de week zag ik Poetin al een keer in het journaal over dit onderwerp, toen was hij al niet blij zacht gezegd.
Toch leuk voor Minderhoud en co ??![]()
Nu Inessa MERKULOVA niet mag starten.
https://data.fei.org/Ranking/Search.asp ... gCode=D_WR
Citaat:Algehele schorsing
Met de definitieve schorsing voor de atleten is de zaak echter nog niet afgedaan voor Rusland. De kans bestaat namelijk dat alle Russische sporters niet naar Rio mogen.
Het mondiale antidopingbureau WADA heeft bij het Internationaal Olympisch Comité (IOC) gepleit voor een algehele schorsing van Rusland, omdat onderzoek vorige week uitwees dat er ook tijdens de Winterspelen in Sochi in 2014 sprake was van massaal en staatsgestuurd dopinggebruik onder Russische sporters.
Het IOC beslist volgende week of het daadwerkelijk komt tot een algehele schorsing voor Rusland. Ook het CAS-oordeel weegt zwaar bij die beslissing, zo gaf het IOC dinsdag aan na telefonisch spoedberaad.
ceasario schreef:Dat was dus bekend ja.
BMHP schreef:Vandaag, 13:50
[http://www.nu.nl/sport/4296467/cas-handhaaft-schorsing-russische-atleten-spelen-in-rio.html
Maar onder de link schreef je.ceasario schreef:Dat was dus bekend ja.
ceasario schreef:Vandaag, 12:12
Geen Rio voor de Russen.. De westerse dictators hebben hun zin.
De westerse propaganda machines maken overuren.