Doe jij mee aan de Bokt-kennismakingsclinics op Horse Event?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Doe jij mee aan de Bokt-kennismakingsclinics op Horse Event?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 10:47

*Bokt.nl

9, 10 en 11 september is het weer zover; Horse Event! Ook dit jaar zijn er weer kennismakingsclinics georganiseerd door Bokt. Ben je dus altijd al nieuwsgierig geweest naar een bepaalde discipline? Dit is je kans het te proberen!

Vrijdag 9 september

Centered Riding
Met je eigen houding, zit en balans heb je heel veel invloed op je paard. In deze clinic kun je kennismaken met hoe je van die invloed gebruik kunt maken in de training van je paard. Zo kun je een paard overgangen laten maken met behulp van je ademhaling, buikspieren en zit. Je kan een
paard sturen met behulp van je zit en houding. En ook je paard achterwaarts laten gaan kun je doen met behulp zit, zonder teugeldruk. Hoe ontspanner je zit hoe beter je mee beweegt met de gangen van het paard. Alice Zijlstra zal deze clinic verzorgen.

Polocrosse
Er zijn niet veel teamsporten te paard, maar Polocrosse is daar één van. Het is een combinatie van polo en lacrosse en er wordt in teams van 6 spelers gespeeld. Het doel is heel simpel; scoren bij je tegenstander en voorkomen dat er bij jouw team gescoord wordt. Fleur Bartels van Polocrosse Vereniging Nederland laat dit jaar op Horse Event zien wat de sport inhoudt en hoe je hier nou het beste aan kan beginnen. Tijdens deze clinic is beenbescherming verplicht.

Zaterdag 10 september

TREC
Een bekwaamheidstest voor ruitertoeristen. Dat is waar de TREC voor ontwikkeld is. Inmiddels is de populariteit sterk groeiende en worden er regelmatig wedstrijden tot op hoog niveau gehouden. Tijdens de TREC-wedstrijden zijn er drie onderdelen. Een oriëntatierit, een proef waarin je laat zien hoe je gangenbeheersing is en een terreinrit met hindernissen, de zogenaamde PTV. Tijdens deze clinic zal voornamelijk het laatste onderdeel behandeld worden. Carla van den Plas en Marije Eekels van TREC Club Nederland geven ons een kijkje in hun wereld.

SGW
Marijke de Geus, beter bekend als Katja op Bokt, zal tijdens Horse Event een clinic SGW verzorgen. Voor de KNHS geeft zij tijdens de zomerinstructieweken de eventinglessen. Verplicht voor deze clinic is een bodyprotector en beenbescherming.

Zondag 11 september

Proefgerichte clinic
Tijdens Horse Event geeft GP-jurylid Marlon van Wissen een proefgerichte clinic. Marlon is zelf ook als wedstrijdruiter actief en start momenteel Lichte Tour met haar zelfgefokte merrie Zilver Sun W. Daarnaast is zij als als docent verbonden aan de KNHS Instructeuropleiding Wedstrijdsport Dressuur niveau III/IV. Tijdens deze clinic worden wedstrijdcombinaties ter plaatse beoordeeld op de proef en geeft zij een toelichting hoe het cijfer tot stand komt. Daarnaast krijgen de combinaties ook feedback en tips hoe zij de cijfers nog verder omhoog kunnen krijgen. Daarnaast verzorgt Marlon ook een clinic in de lounge waarin ze uitlegt waar ze naar kijkt tijdens een proef. Wordt je niet uitgekozen voor de clinic, dan is er alsnog een kans dat Marlon jouw filmpje beoordeelt!

Gymnastiseren van je paard
Iedere ruiter is er continu mee bezig, je paard soepeler en sterker krijgen. Maar wat is nu de beste manier om dit voor elkaar te krijgen? Alice Zijlstra
zal tijdens de clinic uitleggen hoe je een paard kan gymnastiseren en hoe je hier ook makkelijk mee kan beginnen.

Voor elke clinic is het verplicht om een cap te dragen. Daarnaast is deelname vanaf 18 jaar en dien je minimaal een maand lid te zijn van Bokt.nl.

Bij de proefgerichte clinic dien je ook een filmpje van een recente proef in te sturen.

Daarnaast wordt er voor elke clinic vereist dat het paard/pony de basisgangen beheerst.

Heb je interesse gekregen? Geef je dan op door een mail te sturen naar he2016@bokt.nl

Beantwoord in je mail de volgende punten:

• De clinic die je wil volgen:
• Je Bokt.nl gebruikersnaam:
• Je eigen naam:
• Je leeftijd:
• Naam van je paard:
• Leeftijd van je paard:
• Ras van je paard:
• Geslacht van je paard:
• Wat is je ervaring met dit paard? En van jou en het paard afzonderlijk? Heb je al ervaring in de discipline waar je je voor opgeeft en wat rijden jullie normaal gesproken?

Wil je je opgeven voor de clinic ‘Proefgericht rijden’ dan verwachten we in je mail ook de volgende punten:

• Recent filmpje van je proef
• Jullie wedstrijdniveau inclusief winstpunten

Je kunt je tot en met zondag 14 augustus opgeven, daarna zal bekend worden gemaakt wie er kunnen meedoen aan deze zes clinics.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:55

Wou mijn verzorgster als verrassing opgeven, maar helaas dat mag niet, ze is geen bokker....
Denk dat zij en Sjolvir echt de grootste lol hadden gehad bij polocrosse.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Doe jij mee aan de Bokt-kennismakingsclinics op Horse Event?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:57

Jammer dat er geen springen is...dat had mijn vriendin wel willen doen...nu denk ik dat ze zich alleen opgeeft voor TREC.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:02

Jammer dat er weer een deel van de bokkers met kleine pony's die er niet op rijden worden uitgesloten...

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:02

Welke hoogte moet je kunnen springen voor de sgw en trec?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:07

jammer dat ik net na HE 18 wordt !
volgend jaar zeker aanmelden .

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:08

Jaaa, eindelijk de PVN op Horse Event! *\%/*

Trouwens, je data kloppen niet ;) Het is 9, 10 en 11, maar bij de tekst staat 9, 11 en 12.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:10

Bedankt! Ik heb het aangepast :)

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:12

Hopelijk hebben we dit jaar meer geluk om deel te nemen aan een clinic! :o Ik heb ons opgegeven voor de SGW-clinic. super leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:13

Jammer dat bokkers zonder paard nergens aan mee kunnen doen...

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:16

Ik blijf het enorm jammer vinden dat er niets is voor de mennende bokkers (of überhaupt iets anders dan onder het zadel), ondanks dat ik al meerdere jaren voorbij zie komen dat mensen dat erg leuk lijkt/graag zou willen.
Verder wel leuk voor de rijdende bokkers! :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:22

Er wordt vanuit Bokt ook nog een programma gepresenteerd met onder andere diverse gave workshops in de Bokt Lounge. Dat is geen (eigen) paard voor nodig! Meer informatie daarover volgt spoedig! :j

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:25

FemkeRoosje schreef:
Ik blijf het enorm jammer vinden dat er niets is voor de mennende bokkers (of überhaupt iets anders dan onder het zadel), ondanks dat ik al meerdere jaren voorbij zie komen dat mensen dat erg leuk lijkt/graag zou willen.

Dit is voor mij ook de reden dat ik niet meer naar HE ga. Het is alleen maar gericht op rijden onder de man, maar weinig tot geen aandacht voor andere takken. -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:41

jaaa! aangemeld

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:48

Mag je jezelf opgeven voor meerdere clinics met hetzelfde paard? Of mag je jezelf voor 2 verschillende clinics opgeven met verschillende paarden? Moet je dan 2 verschillende mailtjes sturen?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:11

Yontheke schreef:
Mag je jezelf opgeven voor meerdere clinics met hetzelfde paard? Of mag je jezelf voor 2 verschillende clinics opgeven met verschillende paarden? Moet je dan 2 verschillende mailtjes sturen?

Je mag je voor meerdere clinics opgeven. Als je je met 2 verschillende paarden op geeft is het wel handig om in ieder geval het lijstje 2x in te vullen :)

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:50

Ik heb mij ook aangemeld *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:28

Ik heb me ook aangemeld. Ik hoop dat ik mee mag rijden. Zou super gaaf zijn!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:12

Ik heb mij ook aangemeld :)

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:31

Ik heb me opgegeven voor de Centered Riding clinic, nu duimen!
misschien ga ik me nog wel voor een clinic opgeven :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:44

Shenavallie schreef:
FemkeRoosje schreef:

Dit is voor mij ook de reden dat ik niet meer naar HE ga. Het is alleen maar gericht op rijden onder de man, maar weinig tot geen aandacht voor andere takken. -O-

De reden voor mij om NIET heen te gaan. Is alleen maar rijden en geen andere takken zonde...

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:17

Ik heb me ook opgegeven, nu maar duimen!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:22

Ik twijfel nog een beetje... De clinics trekken mij niet zo dit jaar.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:34

Bellatrix schreef:
Jammer dat er geen springen is...dat had mijn vriendin wel willen doen...nu denk ik dat ze zich alleen opgeeft voor TREC.

Aww idd geen springen :(
Het is allemaal kennismaken dus denk dat ik SGW ook gewoon doe.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:41

Jeej, ingeschreven :P