Amazone belaagd door zeven mannen in Oude Pekela

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Amazone belaagd door zeven mannen in Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 09:42

TPO / Bokt.nl

Een 18-jarige vrouw op een pony zou de afgelopen week in Oude Pekela zijn belaagd door zeven mannen. Dat blijkt nu uit verklaringen aan Het Dagblad van het Noorden. Het voorval zou voor veel onrust hebben gezorgd in Pekela en Veendam. De jonge vrouw verklaart dat het ging om mannen “met een donkere huidskleur”, die geen Nederlands spraken. De paardrijdster heeft op haar pony kunnen ontkomen, nadat de lieden haar van haar rijdier af probeerden te halen.

De vrouw reed alleen en werd gevolgd door een man op een fiets, waardoor zij zich nogal ongemakkelijk voelde. Verderop werd ze tegengehouden door een groepje mannen die uit de bossen opdoken. Zeven man zouden haar daarna van de pony hebben proberen te trekken. “Mijn pony steigerde en heeft een van hen nog een flinke trap verkocht”, zo zegt ze tegen het dagblad. In een facebookbericht, dat later ook los veel is gedeeld, spreekt de vrouw van mannen van “Irakese/Syrische afkomst”, dat meldt Prachtig Pekela.

De politie neemt de zaak hoog op, maar heeft nog geen aanwijzingen wie de daders zijn. Het zou kunnen dat ze uit het azc van Pekela komen, maar dat is nog niet duidelijk. Burgemeester Kuin is naar eigen zeggen direct in overleg gegaan met het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers en de politie. “Mogelijk gaat het om illegale vluchtelingen”, zo zegt hij. De vrouw benadrukt “niets tegen buitenlanders of asielzoekers te hebben”.

Lees hier het bericht van Prachtig Pekela/Pekelbook.

Willemina_L

Re: Amazone belaagd door zeven mannen in Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:50

Als het waar is wat hier geschreven staat dan is het werkelijkheid geworden wat mijn vriend al zei. Ik mocht van hem al niet meer alleen in de Braakman gaan rijden bij ons in Biervliet. Vreselijk gewoon voor de amazone! Afschuwelijk maar werkelijkheid tegenwoordig met onze "medemensen".

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:59

Als het waar is,

Dan vind ik het enigszins beangstigend worden. Nog even en we kunnen als vrouw niet meer veilig weg. Ik vind dat er serieus gekeken moet worden naar de veiligheid van de Nederlander.
Prima dat we ze willen helpen, maar het moet niet zo zijn dat hun straks de grootste hand in de pap krijgen. En wij straks compleet onderdrukt zijn en niet meer veilig naar buiten kunnen.
Want hoe lang gaan ze blijven? Wie blijven er permanent? Hier moet toch een keer serieus naar gekeken worden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:03

Geloof dat het zelfs een bokker is! Of ik heb het gelezen op Facebook afgelopen week

Geloof dat er bekend was wat de verblijfplaats van d'r mannen was

Je ergste nachtmerrie dit

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:05

donkere mannen of niet, het is mij ook eens overkomen. door een blanke, oudere man die berensterk was..
kortom, ga niet gelijk in de angstmodus

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:07

O bah dat is wel heel dichtbij. ...
Geen prettig idee. Sterkte voor de amazone

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:07

Nog even en we moeten met een honkbal knuppel te paard gaan en over straat. :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:09

nee joh, met een zweep kan je een ander ook heel goed raken. wel zorgen dat je m aan je pols vasthebt, anders pakken ze m af en zijn jij en je paard de sjaak.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:10

Jeetje, je bent tegenwoordig nergens meer veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:10

In het bericht stond ook dat ze een paar kinderen die ze tegen kwam had gevraagd met haar mee te fietsen en dat die zijn gevlucht toen ze die mannen tegen kwamen.
Ze is uiteindelijk bij een boerderij het erf op gereden en is daar opgevangen.

Het is hier vlakbij.
Hoop ondanks dit heftige bericht dat niet alle asielzoekers/buitenlanders nu 'eng' worden gevonden. :o

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:13

KoudbloedKim schreef:
Het is hier vlakbij.
Hoop ondanks dit heftige bericht dat niet alle asielzoekers/buitenlanders nu 'eng' worden gevonden. :o

Dat waren ze toch al helaas voordat er veel incidenten gebeurden met vrouwen in binnen en buitenland en groepen buitenlandse mannen.

Afgezien daarvan begrijp ik de bezorgdheid van mijn vriend nu steeds beter. Ik ga inmiddels met een verborgen wapen over straat. Zeker voor mijn werk in de havens. Dit is geen angstmodus maar harde realiteit. En slechts het begin.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:16

Helaas maak ik dit zelf ook dagelijks mee (ik word dan niet van mijn pony afgesleurd, maar wel omsingeld). Ik moet over een fietspad die langs het azc loopt, fietsend is er nog niet zo heel veel aan de hand (opmerkingen en daar blijft het bij) maar zodra ik ga wandelen met mijn pony of met de kar, dan word ik omsingeld, worden er dingen gezegd zoals: Ik hou van je schatje, waar woon je, en proberen ze ook mijn pony aan te raken. Behoorlijk intimiderend.

Vooral het stukje bij het bos waar ik langs moet om naar huis te kunnen waar verder bijna nooit iemand fietst behalve de azc'ers.

En nu moet ik eerlijk bekennen, lang niet alle asielzoekers zijn zo. Er zitten ook aardige, vrolijke mensen tussen die gedag zeggen of even een praatje met je komen maken. Maar helaas is het gros van de (jonge)mannen uit op hele andere dingen...

's Winters is het zo erg dat ik van mijn ouders niet alleen naar mijn pony mag fietsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:18

benangelique schreef:
donkere mannen of niet, het is mij ook eens overkomen. door een blanke, oudere man die berensterk was..
kortom, ga niet gelijk in de angstmodus

Dat is een individu met een zieke geest en gekken heb je overal. Wat hieraan zo erg is dat heel veel mannen uit deze cultuur het doodnormaal vinden om in groepjes vrouwen lastig te vallen. Kijk maar naar wat er in Duitsland rond de jaarwisseling is gebeurd. Dat zijn geen incidenten maar iets wat een structureel probleem gaat worden.

NienSCHaapJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:19

KoudbloedKim schreef:
Het is hier vlakbij.

Precies want ik heb ook leuke ervaringen over "asielzoekers" en met je paard door het bos....
En dat gebeurde toch wel wekelijks dat ik wedstrijdje ging doen tegen hun op de fiets:= of dat ze gewoon nieuwschierig en vriendelijk waren als ik met de pony's en wagen langs kwam.

Als het verhaal waar is is het natuurlijk geen fijne ervaring en wens ik de amazone sterkte toe.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:20

Nederland kan nauwelijks voor eigen land zorgen laat staan vluchtelingen...
Ze hebben op dit plaatje niet goed bij na gedacht en vreemd gespuis binnen gelaten.
Zulke mensen zouden terug getrapt moeten worden voor dit gedrag.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:21

Met Gloa eens, geheel. Echter, voorlopig ben je racist of xenofoob als je er iets van durft te zeggen helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:21

Bah wat een idioten.. Ik rijd daar ook wel eens met mijn verzorgpaard, gelukkig nooit alleen en dat ga ik ook maar niet doen. :n

Edit: Wacht even in het FB bericht staat dat het in Veendam is gebeurt? Dus niet in Oude Pekela?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:27

xDaim schreef:
Helaas maak ik dit zelf ook dagelijks mee (ik word dan niet van mijn pony afgesleurd, maar wel omsingeld). Ik moet over een fietspad die langs het azc loopt, fietsend is er nog niet zo heel veel aan de hand (opmerkingen en daar blijft het bij) maar zodra ik ga wandelen met mijn pony of met de kar, dan word ik omsingeld, worden er dingen gezegd zoals: Ik hou van je schatje, waar woon je, en proberen ze ook mijn pony aan te raken. Behoorlijk intimiderend.

Vooral het stukje bij het bos waar ik langs moet om naar huis te kunnen waar verder bijna nooit iemand fietst behalve de azc'ers.

En nu moet ik eerlijk bekennen, lang niet alle asielzoekers zijn zo. Er zitten ook aardige, vrolijke mensen tussen die gedag zeggen of even een praatje met je komen maken. Maar helaas is het gros van de (jonge)mannen uit op hele andere dingen...

's Winters is het zo erg dat ik van mijn ouders niet alleen naar mijn pony mag fietsen...

Brr, zou ook niet meer alleen erheen gaan! Geef je ouders groot gelijk.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:28

Veendam zou heel goed kunnen ze kunnen zich goed schuil houden in borgerswold en moet je er ook echt goed zoeken om ze te vinden. Heb al aardig rare verhalen gehoord dat in borgerswold gebeurd.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:53

In een ander topic werd dit filmpje geplaatst, vond ik wel een goeie:

Maar het beste lijkt me inderdaad om gewoon als de sodemieter weg te rijden, zodra het kan. Ik mag maar hopen dat mijn paard dapper genoeg is om zich te verdedigen mocht er zoiets voorvallen :n

Verder ben ik het ook eens met Gloa. Ik hoor goeie en slechte verhalen over de vluchtelingen en immigranten, maar het punt is wel dat er incidenten plaatsgevonden hebben waardoor 'we' ons onveilig gaan voelen. En daar mag best wel wat aandacht aan besteedt worden zo onderhand.

Emmett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:13

Enkeltje retour, als ik zo vrij mag zijn.

En een geweldig paard _/-\o_

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:20

KoudbloedKim schreef:
In het bericht stond ook dat ze een paar kinderen die ze tegen kwam had gevraagd met haar mee te fietsen en dat die zijn gevlucht toen ze die mannen tegen kwamen.
Ze is uiteindelijk bij een boerderij het erf op gereden en is daar opgevangen.

Het is hier vlakbij.

Met die laatste zin ben ik het compleet eens. Het is alleen jammer dat er zulke rare dingen gebeuren die dit wel in de hand werken. Opgevangen worden in een land en je dan zo gedragen :n

Moet een zeer angstig moment geweest zijn...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:37

He gatver wat eng! :oo

Gelukkig dat ze met een behoorlijke schrik vrij is gekomen!

Hier kun je niks van goed praten en zeg ik ook enkeltje terug!

Ik heb een bokker met een nare ervaring al een pb gestuurd maar ook voor de rest... als je te maken hebt met onveilige situaties, ga naar het AZC en meld het aan het personeel! Zo kunnen ze kijken wat voor maatregelen er genomen kunnen worden!

Vind het wel fijn en goed om te lezen dat er ook mensen hier reageren met zo zijn ze niet allemaal! +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:44

Vervelend en beangstigend voor de amazone, maar wanneer je grote groepen jonge mannen met dezelfde afkomst en hun normen en waarden bij elkaar zet dan kun je dit verwachten, ook daar zitten rotte appels tussen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:50

Tsjonge, arme amazone...

Maar lastig gevallen worden is niet voorbehouden aan allochtonen, er liepen jaren terug ook wat gekken hier in de polder, daarom reed ik altijd met zweep, niet voor de pony's maar om wat kon gebeuren..

Ik vrees overigens wel dat dit soort berichten steeds vaker zullen komen, maar dat is omdat de wereld steeds gekker lijkt te worden...