Vier pony's van Circus Renz overleden na aanrijding met bus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Vier pony's van Circus Renz overleden na aanrijding met bus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 16:49

rtvnh.nl
Ingezonden door meerdere bokkers

Vier pony's van Circus Renz Berlin zijn vannacht op de Zuidtangent in Hoofddorp aangereden door een lijnbus. De dieren hebben het niet overleefd.

Circus Renz Berlin staat vanaf 7 juli op het Floriandeterrein in Hoofddorp. De dieren zouden vannacht tussen 03.00 uur en 03.30 uur zijn ontsnapt vanaf het terrein en de busbaan zijn opgelopen. Daar werden ze geschept door de nachtbus tussen Amsterdam en Haarlem.

De chauffeur en de passagiers kwamen met de schrik vrij. De bus raakte flink beschadigd en moest worden afgesleept. Omdat niet duidelijk is hoe de dieren hebben kunnen ontsnappen, doet de politie onderzoek.

Nico_lette

Re: Vier pony's van Circus Renz overleden na aanrijding met bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:50

Ahh vreselijk te horen.. Je zult maar te horen krijgen dat 4 van je paarden dood zijn..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:51

Oh bah. Wat naar.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:17

heel naar, ze denken dat ze los gelaten zijn.. als je dat hebt gedaan mag je wel de ogen uit je kop schamen..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:31

Vreselijk dit en sterkte voor de eigenaar van deze circus.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:33

Fijn dat de buschauffeur en zijn passagiers er goed afgekomen zijn...

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:34

Helemaal niks van meegekregen ondanks dat t hier om de hoek was. Lijkt me verschrikkelijk om te horen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:35

Pfoe. Dat is een groot verlies voor het circus.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:57

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:03

Pff stelletje debielen... hoe kun je een paard moedwillig de dood injagen, ieder zuiver denkend mens weet toch dat dieren aangereden kunnen worden als ze los lopen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:04

Arme dieren...
Nee, nu zijn ze zeker een stuk beter af 8)7

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:05

Tja, want een dood dier is beter dan een dier in een circus. Mijn hemel, ben benieuwd of die lui zich nog in de Spiegel aan kunnen kijken.

Wel geluk dat de chauffeur en de reizigers ongedeerd zijn

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:32

Shirley schreef:
Arme dieren...

En daarbij hebben de o zo principiële daders zichzelf niet aangegeven, wat een "helden".
Dat er mensen ook kunnen omkomen doordat ze tegen zo'n groepje pony's aanrijden daar denken ze blijkbaar niet aan.
Typisch "activisten": dieren- èn mensenlevens mogen kapot voor hun principes. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:38

Kijkend naar een kaartje van waar de tent staat en waar het ongeluk is gebeurd snap ik er werkelijk niets van.
Ze zijn over meerdere stroken gras en water heen gegaan om op de busbaan te komen....?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:55

De bus rijdt vlak langs het terrein waar de tent staat helaas. Arme dieren.
Sterkte voor het circuspersoneel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:16

janouk schreef:
De bus rijdt vlak langs het terrein waar de tent staat helaas. Arme dieren.
Sterkte voor het circuspersoneel

Daar zit toch gras en water tussen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:21

Zoolgangster schreef:
Shirley schreef:
Arme dieren...

En daarbij hebben de o zo principiële daders zichzelf niet aangegeven, wat een "helden".
Dat er mensen ook kunnen omkomen doordat ze tegen zo'n groepje pony's aanrijden daar denken ze blijkbaar niet aan.
Typisch "activisten": dieren- èn mensenlevens mogen kapot voor hun principes. -:(-

Precies dat.
Een stelletje laffe, domme, sukkels voor hun idealen.

Gelukkig nu geen mensen dood maar wel de arme dieren. ;(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:22

Nee, niets. Je kan zo de busbaan op. De busbaan ligt vrij en ze rijden daar extreem hard

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:32

Lekker makkelijk om dierenactivisten de schuld te geven. Ik kan me echt niet voorstellen dat een dierenliefhebber paarden de weg op jaagt. Komt het circus natuurlijk goed uit als dat zo zou zijn, ze lopen er inkomsten door mis en het zou ze goed uitkomen als dat actievoeren verboden zou worden. Maar ik denk toch echt dat dit 'kwajongens' zijn geweest.. Hangjeugd die zoiets stoer vindt en niet nadenkt over de mogelijke gevolgen. Is zeker niet de eerste keer. Vorig jaar nog een soortgelijk bericht waar ook in eerste instantie de schuld in de schoenen van activisten werd geschoven en het later jeugd bleek te zijn.
Ik snap dan ook niet dat de dieren niet beter beveiligd worden..
Ik hoop dat de daders gevonden worden, en een flinke straf krijgen.. Op z'n minst de waarde van de dieren vergoeden en laat ze maar lekker een tijd poepscheppen als taakstraf als het jeugd is..
Hoe dan ook is het natuurlijk vreselijk dat het gebeurt is en de arme dieren het niet overleefd hebben ;(

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:31

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:34

Ik hoorde dit vanmorgen op de radio en zat al te kijken of het al op Bokt stond. Heb me er de hele dag over verbaasd dat alle 4 de dieren aangereden zijn? Hoe dan?

Hoe dan ook, hier zijn natuurlijk alleen maar verliezers :-( verschrikkelijk om 1 klap vier ponys kwijt te raken.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:44

8nnemiek schreef:
Lekker makkelijk om dierenactivisten de schuld te geven. Ik kan me echt niet voorstellen dat een dierenliefhebber paarden de weg op jaagt. Komt het circus natuurlijk goed uit als dat zo zou zijn, ze lopen er inkomsten door mis en het zou ze goed uitkomen als dat actievoeren verboden zou worden. Maar ik denk toch echt dat dit 'kwajongens' zijn geweest.. Hangjeugd die zoiets stoer vindt en niet nadenkt over de mogelijke gevolgen. Is zeker niet de eerste keer. Vorig jaar nog een soortgelijk bericht waar ook in eerste instantie de schuld in de schoenen van activisten werd geschoven en het later jeugd bleek te zijn.
Ik snap dan ook niet dat de dieren niet beter beveiligd worden..
Ik hoop dat de daders gevonden worden, en een flinke straf krijgen.. Op z'n minst de waarde van de dieren vergoeden en laat ze maar lekker een tijd poepscheppen als taakstraf als het jeugd is..
Hoe dan ook is het natuurlijk vreselijk dat het gebeurt is en de arme dieren het niet overleefd hebben ;(

Hoi.....
Effe ter aanvulling in Hoogeveen waar het circus 3 weken geleden stond hebben dierenactivisten wel degelijk de kamelen s'nachts los gelaten ook hierbij is een kameel gewond geraakt......
Zoals te lezen is op het facebookaccount van renz berlin en ook op http://www.circusweb.nl heeft men iemand zien wegrennen en in een auto zien stappen die daarna snel wegreed...... Een ketting die gesloten is met karabijnhaken krijgen de pony's niet zomaar open.....
Tot vorige week ( ze staan nu te ver weg om effe heen te gaan en te helpen) heb ik meegeholpen bij dit circus het zijn al meer als 6 jaar ontzettend goede vrienden van mij.
Ik maak van dicht bij mee hoe hard en zwaar het leven van een circus is.....

Ik ben zelf opgeleid als dierenartsassistente en heb echt gezien zelf dat het de dieren aan niks ontbreekt.....Net zoals bij ons onze paarden vaak op nr 1 staan......Is dat bij hun hun dieren die worden het eerst verzorgd daarna pas denken ze aan hun zelf.....Ook met transport etc naar nieuwe plek gaan eerst de dieren (tent en stallen is dan al opgebouwd op nieuwe plek, zodat de dieren direct uit de trailer op stal kunnen.....

Ik heb ontzettend veel verdriet als ik eraan denk welke van de 8 pony's zijn omgekomen.... Alle 8 deden ze samen een act in de piste alleen Nr1-Pasja Nr4-Stippel Nr6-Binky Nr7-Trevor leven nog. (Nr is van de plek waar ze liepen in de piste)

RIP: Nr-2 Mickey Nr-3 Grey Nr-5 Blacky en Nr-6 Speedy

Het zal niet meevallen om deze 4 pony's te vervangen.....
Mochten er mensen vragen hebben hoor ik het wel.....

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:49

Echt triest nieuws. Voor diegene de pony's hebben losgelaten, ik hoop dat ze een hele zware straf krijgen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:55

Ik zag de titel en dacht meteen zal wel weer opzet zijn.
Diep triest... sneu voor de dieren!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:16

wat een naar nieuws