Volle broer van Valegro wordt geveild

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Volle broer van Valegro wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 21:15

Bokt.nl/ KWPN.nl

De volle broer van dressuurlegende Valegro zal geveild worden op de KWPN/EDS-veiling. De zoon van de preferente Negro uit de keurmerrie Maifleur (v. Gershwin) is 21 april geboren in de stallen van Joop en Maartje Hanse uit Burgh-Haamstede. Deze Lelegro gaat zaterdag 30 juli onder de hamer tijdens de veiling die plaatsvindt gedurende het Wereldkampioenschap voor Jonge Dressuurpaarden op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo.

Valegro geldt als het beste dressuurpaard ter wereld. Na het behalen van twee gouden plakken tijdens de Olympische Spelen van Londen zijn Valegro en Dujardin onverslaanbaar. De KWPN-ruin behaalde in 2013 wereldrecords en gouden medailles tijdens het EK in Herning. Tussendoor zette de Negro-zoon tweemaal de wereldbekerfinale op zijn naam. Een jaar later stond het duo wederom op het podium tijdens de WEG in Caen. Valegro bevestigde tijdens het Europees kampioenschap in Aken zijn sterrenstatus door in alle proeven de hoogste score te laten noteren. Komende zomer neemt deze combinatie een favorietenrol in tijdens de Olympische Spelen van Rio de Janeiro.

Naast Lelegro wordt ook de zesjarige KWPN-hengst Four Legends (Wynton x Ferro) verkocht op deze veiling. Begin juli wordt de volledige selectie bekend gemaakt die zal bestaan uit ongeveer vijftien dressuurpaarden en vijftien dressuurveulens.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:58

Benieuwd voor wat voor astronomisch bedrag dat veulen zal verkocht worden. :=

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:00

petraaken schreef:

Same :oo

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:31

xMercury schreef:
petraaken schreef:

Same :oo

Hier nog één! Hoop alleen niet dat we er dan vervolgens niks meer van horen, want ik ben wel benieuwd of het dan weer zo'n toppaard wordt. :)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:47

marley93 schreef:
petraaken schreef:

Hier nog één! Hoop alleen niet dat we er dan vervolgens niks meer van horen, want ik ben wel benieuwd of het dan weer zo'n toppaard wordt. :)

En als het zo'n topper wordt of hij dan ook hengst blijft, aangezien Valegro ruin is.

marley93

Re: Volle broer van Valegro wordt geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 13:48

Ja ook dat inderdaad! :j

diemth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:11

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:15

diemth: ik dacht hetzelfde bij het zien van het filmpje. Het lijkt daar een beetje een 'saai' veulen. Maar goed dat zegt helemaal niets, het is nog maar een veulentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:18

Alle warmbloed veulens zijn "saai". Wacht maar tot ze groot zijn ;)

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:20

@toydoll ik heb niks met veulens, maar ik vind dit wel echt een wondertje, hoe de kleine zijn benen al gebruikt, fantastisch.

Zal wel een dure worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:35

XxFyrstaxX schreef:

Dit is zo niet waar.. :D Zijn echt genoeg veulens die al mega kunnen stappen en galopperen. Lelegro vind ik mwa, ik zou hem niet kiezen..

Maar dat alle wb veulens saai zijn is absoluut niet waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:43

bobje26 schreef:
XxFyrstaxX schreef:

Dit is zo niet waar.. :D Zijn echt genoeg veulens die al mega kunnen stappen en galopperen. Lelegro vind ik mwa, ik zou hem niet kiezen..

Maar dat alle wb veulens saai zijn is absoluut niet waar!

Nee, maar ik bedoel dat als ze klein ze nog wat "gewoontjes" zijn. Ik vind warmbloedveulens zelden speciaal, maar dat is gewoon mijn mening :D .

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:44

Nou, ik vind hem anders een hele lekkere draf en galop hebben!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:54

Denk dat Valegro als veulen nou ook niet zo'n eyecatcher was. Dit veulen heeft best een goed draf en galop. Valegro zelf heeft ook geen bloedmooi hoofd (Beetje groot en zwaar aandoend vind ik) dus dat dit veulen dan ook geen bloedhoofdje heeft verbaasd mij niet.

Ik wil hem nog wel eens terug zien als 2-3 jarige.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:14

Valegro was als veulen inderdaad ook heel gewoon. Maar wat is gewoon Ik vind het een heel best veulen met een goede draf en galop. Laatst gaf Charlotte toch aan dat zij de voorkeur geeft aan een paard met drie goede basisgangen dan aan eentje met super veel beweging. Want zie die maar eens te sluiten, aldus Charlotte.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:42

Ze heeft daar inderdaad een punt. Een grootbeweger kan je minder makkelijk sluiten over het algemeen. Ook Tineke Bartels heeft dat eens gezegd.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:49

Hij lijkt wel op zijn broer. Zelfde kruis erin, ook wat beknopt, maar wel los in zijn lijf. Het is (nog) geen showbink, maar de Negro's zijn over het algemeen pas echt interessant om naar te kijken als ze wat ouder zijn. Het komt vast goed met Lelegro :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:58

Ik dacht precies hetzelfde, petraaken! Denk dat Valegro net zo was.
Wel vind ik dat Valegro echt hetzelfde hoofd heeft als zn moeder!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:14

Ik zie wel potentie in het diertje zitten.
Zoals hierboven al gezegd, beter een wat gewoontjes bewegend dier, daar een goede tweede gang op krijgen, dan een grote beweger. Die zijn lastiger te sluiten en rijd je de blessures sneller op.
Dit is wel eentje die het waard is om te blijven volgen. Heel benieuwd wat die gaat opleveren 30 juli.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 00:21

damian23 schreef:
Valegro was als veulen inderdaad ook heel gewoon. Maar wat is gewoon Ik vind het een heel best veulen met een goede draf en galop. Laatst gaf Charlotte toch aan dat zij de voorkeur geeft aan een paard met drie goede basisgangen dan aan eentje met super veel beweging. Want zie die maar eens te sluiten, aldus Charlotte.

Wat ik bedoelde met wat 'saai' is dat ik er weinig bijzonders aan vind. Hij lijkt niet echt een showbink (voorzover je dat op 1 filmpje kan zien natuurlijk, hij lijkt zelfs wel erg terughoudend) standaard vos (die ook nog eens net aan het verharen is...), geen super-spectaculair lopen, niet echt aantrekkelijk hoofd/oog, niet echt het mannetje ofzo.

Moet dat dan?

Nee ik denk zelfs dat als dressuurpaard alle bovenstaande punten niet echt wenselijk zijn. Maar dan mag ik het nog wel een wat saaierig veulen vinden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 00:28

Je weet nu toch niet hoe het veulentje opgroeit.Hij kan wel heel onhandig worden.2 linker hoefjes.Of ben ik nu :o?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:21

Britta31 schreef:
Je weet nu toch niet hoe het veulentje opgroeit.Hij kan wel heel onhandig worden.2 linker hoefjes.Of ben ik nu :o?

Inmiddels is wel bekend dat er op zich een goede inschatting te maken is van de kwaliteiten van een veulen. Als hij nu niet onhandig is dan zal hij dat naar alle waarschijnlijkheid ook niet worden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:33

Je kan dus nu al zien aan de manier van bewegen of het veulen talent heeft?Weer wat geleerd.En wat gebeurt er met een veulen die toch wat onhandig is.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:05

Dat klopt :) Een veulen wat onhandig is.. wat bedoel je dan met onhandig?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:13

Die niet zo talentvol is.Maar natuurlijk wel altijd nog talent over heeft,maar niet voor de top.Het is maar een vraag hoor.