Patrik Kittel's Scandic met pensioen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Patrik Kittel's Scandic met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 10:45

* http://www.bokt.nl / Hippson.se

Afbeelding

De zeventienjarige Scandic gaat met pensioen. "Het voelt gewoon goed. Met zijn carrière is het niet erg dat we niet meer in de wedstrijdring zullen verschijnen. Het is onmogelijk om nog meer te behalen bovenop alles wat we al gedaan hebben.", aldus zijn ruiter Patrik Kittel. Scandic deed onder andere mee aan de Wereldbekerfinale en Olympische Spelen en behaalde daarnaast een bronzen medaille op het EK in Rotterdam (2011).

Afgelopen weekeinde won Kittel nog de Zweedse Kampioenschappen met de KWPN-gekeurde zoon van Solos Carex. Volgens de Zweedse ruiter voelde het gewoon goed om hem na deze wedstrijd zijn pensioen te gunnen. Scandic zal officieel afscheid nemen van de sport begin juni in Falsterbo. "Ik wil een laatste kür op muziek rijden en daarna een echte ereronde galloperen voor al het publiek. Dat lijkt me zo leuk en is een beetje een jongensdroom van mij". aldus Kittel.

Scandic zal op de stallen van Kittel gaan genieten van zijn pensioen. "Scandic is gek op het weiland, maar ik denk dat hij wel een beetje verdrietig zal zijn wanneer hij de vrachtwagen ziet vertrekken zonder hem. We zullen hem thuis licht blijven trainen."

_Zsazsa_

Re: Patrik Kittel's Scandic met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:48

Zonde! Maar zeker een mooie leeftijd voor pensioen! Fijn dat hij de wei op kan. Toppaard! Ik had hem eigenlijk nog op de OS verwacht.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:57

Scandic heeft zich meer dan bewezen op het hoogste niveau. Heeft de laatste jaren constant gepresteerd op de grote kampioenschappen met een plaats in de top 10. Een podiumplaats zal het niet meer gaan worden, en je wilt zo’n paard ook niet zien afzakken in ranglijst. Verstandige beslissing. +:)+

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:39

Zou dit dan kunnen betekenen dat Scandic beschikbaar komt met vers sperma?
Dat zou misschien wel iets kunnen zijn voor mijn merrie ...

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:44

Mooi dat het paard met pensioen mag. Hopelijk met een maatje elke dag de wei op, beetje werken, beetje dekken.
Maar ik denk niet dat hij verdrietig wordt als hij de vrachtwagen ziet wegrijden :=

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:00

Mooie tijd om hem met pensioen te laten gaan inderdaad nu hij nog topfit is..al had ik ook verwacht dat hij nog wel de OS zou lopen. Ben benieuwd of Kittel dan met een ander paard gaat..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:02

Bootsiebob schreef:
Mooi dat het paard met pensioen mag. Hopelijk met een maatje elke dag de wei op, beetje werken, beetje dekken.
Maar ik denk niet dat hij verdrietig wordt als hij de vrachtwagen ziet wegrijden :=

Indd, is een beetje vermenselijken weer haha.

Mooie leeftijd om met pensioen te gaan, dat wel :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:07

geweldig om met een nationale titel afscheid te laten nemen.

Daar kan iemand anders nog een voorbeeld aan nemen

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 14:33

Elisa2 schreef:
Mooie tijd om hem met pensioen te laten gaan inderdaad nu hij nog topfit is..al had ik ook verwacht dat hij nog wel de OS zou lopen. Ben benieuwd of Kittel dan met een ander paard gaat..

Tuurlijk, met Deja...

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:07

Ze hebben echt topprestaties geleverd. Leuk dat Scandic zijn pensioen bij Patrik kan blijven. :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:42

Bootsiebob schreef:

Vergis je er niet in hoor, mijn hengst gaat ook onwijs graag mee op concours. Hoe groter het concours, hoe beter..

Fijn dat Scandic lekker op pensioen kan bij Kittel, ze hebben samen onwijs veel bereikt. :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:14

Het is mooier om hem nu met pensioen te doen dan te lang wachten tot dat hij minder fit wordt.
Ze hebben een hoop bereikt.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:57

Wat fijn voor Scandic! Ik vind het een mooi paard met een prachtige uitstraling! Geniet van jullie afscheid en de bijhorende ereronde! Super dat Patrik dit zijn toppaard gunt! Ik geloof dat Scandik zijn werk graag deed, maar ik denk niet dat hij het erg vind om de dressuurpiste om te ruilen in een weiland.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:10

Ik heb Scandic voor het eerst gezien bij een hengstenshow van De Wiemselbach. Hij was toen drie/vier jaar. Ik was toen al heel gecharmeerd van hem. Nu nog steeds. Ik had hem graag in Rio nog gezien maar dit is ook mooi.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:15

Ik heb Scandic als veulen nog gekend...wow 17 jr alweer...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:17

Geweldig paard geweldige combie maar bovenal een geweldige ruiter. Of ze nu fouten maken of niet, elke keer eindigd Patrick met een groet alsof die gewonnen heeft. Heerlijk!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:37

Fijn dat scandic nu heerlijk met pensioen mag
, alhoewel een keer schitteren op de OS nog wel had verwacht

Respect voor de keuze

Ik hoop dat ie een waardig afscheid krijgt van de sportwereld. *\o/*

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:40

Jammer dat we deze combi dadelijk niet meer gaan bewonderen! Kon altijd wel erg van ze genieten. Maar idd respect voor Patrik's keuze!
Las op horses oid dat de hengst de laatste jaren niet meer zo populair was, jammer, hij geeft zulke knappe en werkwillige nakomelingen.
Erg jammer dat ik hem nooit in het echt heb gezien, had mij altijd nog wel eens leuk geleken.

Maar top dat hij zijn oude dag lekker bij Patrik op de wei mag doorbrengen! :)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:43

Helemaal met je eens magic-lover hij geeft hele fijne nakomelingen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 01:16

magic_lover schreef:
Jammer dat we deze combi dadelijk niet meer gaan bewonderen! Kon altijd wel erg van ze genieten. Maar idd respect voor Patrik's keuze!
Las op horses oid dat de hengst de laatste jaren niet meer zo populair was, jammer, hij geeft zulke knappe en werkwillige nakomelingen.
Erg jammer dat ik hem nooit in het echt heb gezien, had mij altijd nog wel eens leuk geleken.

Maar top dat hij zijn oude dag lekker bij Patrik op de wei mag doorbrengen! :)

Ik ken idd ook een hele leuke nakomeling van hem.

:)

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:48

Ik ben niet zo gecharmeerd van Scandic als hengst. Ik vind hem erg op de kop gebouwd.
Maar Patrick heeft alles eruit gehaald wat de hengst te bieden had.
Dus een verdiend pensioen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:55

Hij is inderdaad neerwaarts gebouwd en vereft dat ook..maar hij vereft ook een heel goed bewegingsmechanisme. En het feit dat hij zo lang op dit niveau goed gepresteerd heeft geeft ook wel aan dat de hengst spijkerhard is.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:15

Ik wilde destijds een merrie laten dekken met Scandic, dit is helaas niet gelukt. Ik ben toen wezen kijken op de Watermolen toen Remy Bastings hem nog reed. Geweldig lieve en brave hengst, mocht kijken bij poetsen en opzadelen. Aan het einde van de rit ging Remy bovenop het zadel staan, was grappig, Scandic liet het allemaal gewoon gebeuren. Ik vind het een hele mooie hengst, de bewegingen zijn goed en idd hij is spijkerhard.
Ik hoop op een goed en lang pensioen voor hem!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:26

2feline schreef:
Zou dit dan kunnen betekenen dat Scandic beschikbaar komt met vers sperma?
Dat zou misschien wel iets kunnen zijn voor mijn merrie ...

Scandic heeft het in de fokkerij niet goed gedaan. Zelfs zo slecht dat als hij in NL was gebleven hij op wacht had kunnen gaan.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:32

janderegelaa schreef:
Scandic heeft het in de fokkerij niet goed gedaan. Zelfs zo slecht dat als hij in NL was gebleven hij op wacht had kunnen gaan.

Dat is niet helemaal eerlijk. Scandic werd tijdens de verrichting zo afgeserveerd door de HK commissie dat geen fokker hem nog durfde te gebruiken. Dat Scandic het in de sport zo goed zou doen hadden ze destijds niet voorspeldt.