Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Enige waar ik schuldig aan ben is het contract. Een contract op het niveau waar ik een paard gekocht heb is niets waard. Als je het paard laat keuren en hij wordt goedgekeurd, waar heb je dan een contract voor nodig als je niet aan proeftijd doet? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk
CastaMickey schreef:Heb dit onderzoek ingevuldEnige waar ik schuldig aan ben is het contract. Een contract op het niveau waar ik een paard gekocht heb is niets waard. Als je het paard laat keuren en hij wordt goedgekeurd, waar heb je dan een contract voor nodig als je niet aan proeftijd doet? Daar ben ik wel benieuwd naar namelijk
Nieuwsredactie schreef:Zowel kopers als verkopers zijn het eens met de stelling dat een registratieplicht een goed idee is én dat een keurmerk voor professionele verkopers een meerwaarde zou zijn voor de branche.
... en daar maakt een handige verkoper dan gebruik van. Dat mag natuurlijk niet, maar soms snap ik het wel.
Luz_ElenaE schreef:Maar het mooie is, dat contract is dus niet je eigendomsbewijs want dat is het bonnetje/factuur van het paard. Ik vraag dus of ik een factuur mag, vind de handelaar niet zo leuk want die moet dan btw betalen
RianneH schreef:Hele mooie treffende zin aan het einde van het artikel! Interessant onderzoek
mairead schreef:Een contract heb ik nooit opgesteld of getekend. Ik heb ook begrepen dat een contract wat je zelf schrijft ook niet rechtsgeldig is? Daar moet toch een notaris aan te pas komen en alles?