Muildier veulen. Foto: Spatter
Een week geleden is een wit muildier geboren bij Greenacres Equestrian, Hertfordshire, de rijschool en springstal van Di en Pennie Cornish. Pennie kocht een Connemara-merrie voor haar rijschool, zich onbewust van het feit dat het dier dragend was.
"Ik kocht de merrie in februari van vrienden die haar uit Ierland hadden. We hadden geen idee en zij ook niet," zegt Pennie, die de rijschool en springstal met haar moeder Di bezit. "We kwamen er pas later achter dat ze drachtig was en dit grappige ding met enorme oren kwam eruit. Ik heb heel wat paarden gefokt en al wat verrassingen gehad, maar zoiets nog nooit."
De exacte kleur van het veulen, die de naam Daisy kreeg, is niet bekend en Pennie heeft geen idee wie de vader zou kunnen zijn. "Ik weet dat witte paarden zeldzaam zijn, ze heeft geen blauwe ogen maar wel een roze huidje rondom de ogen. Ik zou zeggen dat ze bijna albino is, maar ze heeft een paar vlekjes op haar billen, dus misschien is ze een appaloosa," vervolgt Pennie. "Zelfs de dierenarts kon het ons niet vertellen. Toen ze net geboren was, kon ze bovendien slecht zien."
Inmiddels is Daisy bekend op de stal en voorlopig gaat ze nergens heen. "De kinderen houden van haar, dus ze zal wel moeten blijven. Ik denk er over na om haar als stalmascote aan te houden. Als ze zich goed gedraagt, kan ik haar volgend jaar gaan showen om geld op te halen voor het goede doel," voegt Pennie nog toe. "Mijn 7-jarige dochter is verliefd op haar. Het is een lief en dapper veulen. Als je haar naam roept op het weiland komt ze al aangegaloppeerd." En: "Als ik een pond zou krijgen voor elke persoon die haar is komen bekijken, zou ik nu miljonair zijn!"