Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar ook hierover twijfel ik... misschien geregistreerd?Citaat:Honderd jaar geleden waren er nog een miljoen Shires in Engeland, maar vandaag de dag zijn er nog minder dan 1500.
KoudbloedKim schreef:Ook hier... dit klopt niet.
Het gaat om het aantal in Engeland, niet wereldwijd.
KoudbloedKim schreef:Bit heeft het over het aantal in Engeland.
http://www.bitmagazine.nl/artikelen/shi ... igd/59239/
Het klopt niet dat er wereldwijd maar 1500 Shires (merries, ruinen en hengsten) zijn.
Sammie schreef:En dan telt men vanuit rare breed society wrs idd de fokmerries. Immers planten zij zich voortEen ruin niet.
Overigens is de classificatie van de rare breed society zo op hun website vinden, maar daar ben ik even te lui voor.Het staat ook ergens op Bokt.
Spruit schreef:eclair98 schreef:Dan hoop ik maar dat de Shire makkelijker te fokken is dan de Reuzenpanda
Ik vermoed dat de sek.sdrive van Shires beter is dan die van de panda's![]()
Ik kan het mij wel voorstellen, praktisch is het formaat van een Shire niet.
Nieuwsredactie schreef:Bokt.nl / Express.co.uk
"Aan het begin van de Eerste Wereldoorlog waren er nog zeker een miljoen Shires in Engeland" zegt Ed McDowall, koetsier bij de laatste Shirestal in London, "nu zijn het er wereldwijd minder dan 1500."
Irisjeeh1999 schreef:Nieuwsredactie schreef:Bokt.nl / Express.co.uk
"Aan het begin van de Eerste Wereldoorlog waren er nog zeker een miljoen Shires in Engeland" zegt Ed McDowall, koetsier bij de laatste Shirestal in London, "nu zijn het er wereldwijd minder dan 1500."