Adelinde Cornelissen wint GP met Aqiedo in Geesteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Adelinde Cornelissen wint GP met Aqiedo in Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 10:42

www.kwpn.nl

Kilometers maken in de Grand Prix, was de opdracht die Adelinde Cornelissen zich hardop stelde met de KWPN-goedgekeurde hengst Aqiedo (v.Undigo). Op de Subtopwedstrijd in Geesteren liet haar aanpak maar weer eens zien zijn vruchten af te werpen en wonnen ze met 73,7%.

Iedere wedstrijd worden de resultaten en scores beter van de KWPN-goedgekeurde hengst Aqiedo (Undigo uit Ranirma keur v.Metall, fokker A.H. van Baalen-Roebers uit Gellicum) in de Grand Prix. Na een tweede plaatsen in Ermelo, was er nu een royale overwinning in Geesteren. Adelinde Cornelissen liet een goede proef zien met de elfjarige hengst, waarin de piaffes en passages hoogtepunten vormden. De amazone bleek haar eigen grootste concurrent, want met de door haar ouders gefokte Jazz-zoon Zephyr (uit Liagonda v.Farmer) won ze de tweede prijs dankzij een percentage van 69,35. Op minimale afstand volgde Christa Larmoyeur met de Uphill-zoon Aston Martin NL (3e bez., uit Uronia keur v.Cabochon).

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:13

nu blijft t topic maar stil.... :Y)

nine1987

Re: Adelinde Cornelissen wint GP met Aqiedo in Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:16

Ik ben wel benieuwd naar beeldmateriaal..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:16

Nee hoor, het blijft geen fijne combi om naar te kijken. Dat hoeft alleen niet elke keer gezegd te worden. Fijn voor ze dat ze de goede kant op gaan, maar mijn combi is het niet.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:19

Laatst bijgewerkt door DarkoFoitzik op 09-05-16 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:24

Hij lijkt al veel rustiger. Dit is al veel mooier om te zien. Hij is ook rustiger in de benen en de aanleuning

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:28

Ik zie anders ook zeker wel progressie terug! Fijn :)!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:38

Ik zie ook heel veel verbetering! Hij mag nog wat sterker worden van achter maar de rust is er al veel meer!
Toch blijft de wauw factor weg...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:42

Inderdaad een veel fijner beeld als het vorige wat ik zag. Ik ben benieuwd hoe hij zich thuis toont t.o.v. wedstrijden.

Toch blijf ik het ongelooflijk vinden dat iemand die zoveel aan sport naast het paard doet, ruiterfitprogramma's etc. zo ontzettend stijf en strak op het paard zit. De lijnen van de houding zijn mooi maar er zit totaal geen beweging in op het verleggen van de benen na.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:45

Ik ga ook mee met voorgangers. Echt al veel beter dan dat het was zeker wel progressie, maar dat gezwiep met de start (wat er veel meer doen) een haar eigen houding zo stug in haar bovenlichaam daar kijk ik nog niet zo graag naar.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:55

Ik krijg een ongemakkelijk gevoel bij het camerawerk. Net alsof stiekem is opgenomen op grote afstand. Het beeld wiebelt zo, dat ik het niet heel goed kan zien, maar wat ik er van kan zien, is beter dan de vorige keer. Het blijft er strak en vastgehouden uitzien. Niet mijn ding.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:36

Eigenlijk ben ik wel heel benieuwt naar beelden als hij iets langer zou mogen worden gehouden.

Wel heel mooi dat er progressie in zit, dan doet ze het niet voor niets!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:40

rockey schreef:
nu blijft t topic maar stil.... :Y)

Mijn eerste gedachte :)

Knap van haar :j

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:41

Vind het nog steeds geen harmonieus beeld geven.

Knopje uitgestrekte draf zit er niet op wat je wel verwacht in de GP en met het achterwaarts (2.10) trekt ie ook gek met zn achterbenen.

Piaffe is wel verbeterd! hij staat niet meer elke keer met rechtsachter op de grond..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:09

Ik kan amper wat zien door de manier waarop het gefilmd is! Mag hopen dat het geen echte film prof is :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:19

Er is nog een boel werk aan maar er zit wel progressie in. :) Denk dat het best een bommetje is en dat zal nog moeten kunnen afvloeien eer ze echt met 'm tegen de grote jongens gaat rijden maar zoals ze zich al voor genomen heeft; Kilometers maken. Ik vind 'm achter ook niet heel fijn, vraag me af of dat van de spanning is. In de piaffe is het idd nog goed te zien (al is dat ook al een stuk beter) maar ook in de uitgestrekte draf, de passage en idd in de achterwaarts trekt ie 'm vreemd op. Wel fijn voor haar dat ze weer op weg is met een nieuwe naar de top.
Gek dat ie ondanks de spanning toch zo fijn stapt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:58

Ayasha schreef:
Er is nog een boel werk aan maar er zit wel progressie in. :) Denk dat het best een bommetje is en dat zal nog moeten kunnen afvloeien eer ze echt met 'm tegen de grote jongens gaat rijden maar zoals ze zich al voor genomen heeft; Kilometers maken. Ik vind 'm achter ook niet heel fijn, vraag me af of dat van de spanning is. In de piaffe is het idd nog goed te zien (al is dat ook al een stuk beter) maar ook in de uitgestrekte draf, de passage en idd in de achterwaarts trekt ie 'm vreemd op. Wel fijn voor haar dat ze weer op weg is met een nieuwe naar de top.

Misschien dat de spanning toch meevalt dan?

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:11

Super! Binnen een maand al enorm verbeterd! Hij is hier en daar nog wat wiebelig in de achterhand. Maar wat men vergeet, dit paard heeft 0 wedstrijdervaring. En begint meteen op Grand Prix niveau. Misschien wordt het geen tweede Parzival maar denk dat Adelinde er een leuk paard aan heeft. En Salinero bijvoorbeeld begon ook met 68% in de Grand Prix. Ben benieuwd hoe ze het internationaal gaan doen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:48

Waikiki schreef:
Ik kan amper wat zien door de manier waarop het gefilmd is! Mag hopen dat het geen echte film prof is :')

Precies wat ik dacht...ik heb het dan ook na 20 seconden uitgezet %) .
Zo kan je toch geen goede beoordeling doen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:50

Ik zie wel veel verbetering ten opzichte van het vorige filmpje :) Alle begin is moeilijk...

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:22

Ik vind het een zeer onrustig beeld...en dan doel ik niet op Adelinde maar op de filmer!! Wat een slechte kwaliteit...
Maar inderdaad vind ik het ook een stuk beter dan de eerdere video die ik gezien heb. Al wordt het paard van voor behoorlijk vastgehouden. De uitgestrekte draf kan niet meer dan een 4 opleveren. Daarentegen vind ik de piaffe toch best goed...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:43

fleurtjeuh schreef:
Ayasha schreef:

Misschien dat de spanning toch meevalt dan?

In het algemene beeld (buiten de stap) vind ik hem behoorlijk gespannen over komen :) Vandaar dat het me verbaasde dat hij wel goed stapt. Met een beetje pech heeft ie gewoon zo'n hectische manier van bewegen... Al lijkt me dat niet als een bokker die er bij stond in een vorig topic zei dat ie bij het inrijden heel rustig over kwam.
De tijd zal het leren. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:54

Ik kan het echt niet goed zien op dat wiebelige filmpje..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:37

Voor zover ik kan waarnemen ziet het er toch wel beter uit, maar ben sowieso minder fan van haar.

Als ik Charlotte (bij Valegro vind ik t wel) die jonge grand prix paarden zie rijden ziet het er fijner uit.. Maar goed dat kan ook met gevoel of smaak te hebben hoor. Het is wel een prachtpaard.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 15:31

Komt de spanning niet omdat ie in draf korter gehouden worden en wellicht door adelinde? Paard reageert op de ruiter dus als die in stap meer loslaat lijkt het me logisch dat het paard dan ook kan loslaten.