Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Azmay schreef:Tja, maar heel veel mensen vinden dat ze geen strakke neusriem hebben terwijl het paard daar anders over denkt
Lienie_F schreef:Dat strakke neusriemen niet goed zijn lijkt me logisch, maar hoe strak is loshangend of 1 of 2 vingers ertussen? Kun je er dan nog net een vinger tussen proppen of kun je ze er makkelijk tussen schuiven?
En wiens vingers? Lijkt me dat dat echt een verschil maakt, zeker tussen het verschil van 1 of 2 vingers.
leeneliefje schreef:Ik zou het zo fijn hebben gevonden als ze een wat praktischere uitkomst hadden kunnen geven. Ze hebben het nu (voor mijn gevoel) over een 'strakke neusriem' . Maar was is nou precies strak?
Als iemand hier het antwoord heeft hoor ik dat graag.
Ik heb voor mijn paard een aansnoerneusriem maar hij ziet niet strak, alsin de twee vingers d'r tussen regel pas ik er op toe en zit ruimte tussen. Is dat dan niet strak? of alsnog strak omdat het zo'n aansnoer neusriem is?
Ik vind het best een vaag verhaal... Zou er graag meer van willen snappen lijkt me belangrijk namelijk
geerke schreef:leeneliefje schreef:Ik zou het zo fijn hebben gevonden als ze een wat praktischere uitkomst hadden kunnen geven. Ze hebben het nu (voor mijn gevoel) over een 'strakke neusriem' . Maar was is nou precies strak?
Ik heb voor mijn paard een aansnoerneusriem maar hij ziet niet strak, alsin de twee vingers d'r tussen regel pas ik er op toe en zit ruimte tussen. Is dat dan niet strak? of alsnog strak omdat het zo'n aansnoer neusriem is?
Ik vind het best een vaag verhaal... Zou er graag meer van willen snappen lijkt me belangrijk namelijk
waarom heet het een aansnoerneusriem als er twee vingers tussen kunnen?
Een aansnoerneusriem word vaak gebruikt als singel,maar dan om de neus....het vlees puilt er omheen.
Als je er twee vingers tussen kan doen ,gebruik dan een gewone neusriem.
en het vlees puilt er ook zeker niet omheen, wat een naar beeld roept dat bij me op zeg bah... geerke schreef:leeneliefje schreef:Ik zou het zo fijn hebben gevonden als ze een wat praktischere uitkomst hadden kunnen geven. Ze hebben het nu (voor mijn gevoel) over een 'strakke neusriem' . Maar was is nou precies strak?
waarom heet het een aansnoerneusriem als er twee vingers tussen kunnen?
Een aansnoerneusriem word vaak gebruikt als singel,maar dan om de neus....het vlees puilt er omheen.
Als je er twee vingers tussen kan doen ,gebruik dan een gewone neusriem.