Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Benfan schreef:Het is maar de vraag Joolien tot hoever die pony al normaal kon bewegen. Door dat er zo verschrikkelijk word doorgefokt bij deze pony's (zeker in Amerika) heb je behoorlijk vergroeide pony's.. en dat is dan schattig.
ellepel schreef:Ik vind het dus juist wel geweldig![]()
ja logisch dat hij niet helemaal zuiver er op loopt,het is niet zijn eigen onderbeen.
Ik zie oortjes naar oren en een blije pony.
Hopelijk mag dit diertje nog lekker lamg van het leven genieten
lifaya schreef:Hmmm... Ik vind dat een dier uit zijn leiden verlossen in deze situatie het meest logische is, máár..... Nu ze het dier toch al geopereerd hebben denk ik dat het inderdaad een geweldig goed therapie dier kan zijn voor gewonden soldaten die ledenmaten missen... Hoe je het ook went of keert, die mensen hebben dingen meegemaakt, gezien en hebben vaak PTSS hierdoor opgelopen, en als je dan een paardje ziet met hetzelfde "lot" maar toch zo vrolijk is (volgens menselijke interpetatie) dan denk ik dat dit een hoop comfort zou kunnen geven. Hoe egoistisch het ook klinkt. Dus ja, als het paardje perse moet leven.... Denk ik dat die het beste in kuddenverband kan leven en in zijn "vrije tijd" als therapie paard zou kunnen dienen...
lifaya schreef:Hmmm... Ik vind dat een dier uit zijn leiden verlossen in deze situatie het meest logische is, máár..... Nu ze het dier toch al geopereerd hebben denk ik dat het inderdaad een geweldig goed therapie dier kan zijn voor gewonden soldaten die ledenmaten missen... Hoe je het ook went of keert, die mensen hebben dingen meegemaakt, gezien en hebben vaak PTSS hierdoor opgelopen, en als je dan een paardje ziet met hetzelfde "lot" maar toch zo vrolijk is (volgens menselijke interpetatie) dan denk ik dat dit een hoop comfort zou kunnen geven. Hoe egoistisch het ook klinkt. Dus ja, als het paardje perse moet leven.... Denk ik dat die het beste in kuddenverband kan leven en in zijn "vrije tijd" als therapie paard zou kunnen dienen...
pipo schreef:lifaya schreef:Hmmm... Ik vind dat een dier uit zijn leiden verlossen in deze situatie het meest logische is, máár..... Nu ze het dier toch al geopereerd hebben denk ik dat het inderdaad een geweldig goed therapie dier kan zijn voor gewonden soldaten die ledenmaten missen... Hoe je het ook went of keert, die mensen hebben dingen meegemaakt, gezien en hebben vaak PTSS hierdoor opgelopen, en als je dan een paardje ziet met hetzelfde "lot" maar toch zo vrolijk is (volgens menselijke interpetatie) dan denk ik dat dit een hoop comfort zou kunnen geven. Hoe egoistisch het ook klinkt. Dus ja, als het paardje perse moet leven.... Denk ik dat die het beste in kuddenverband kan leven en in zijn "vrije tijd" als therapie paard zou kunnen dienen...
... een goed gesprek met zo'n paardje kan uiteraard helpen.. maar zeker niet om te leren omgaan met je eigen ding. Je gaat ook niet met een armloze soldaat langs alle gekortwiekte / geleeuwiekte vogels om ze hoop en acceptatie te bieden. (leeuwieken mag niet van de wet hier) dus is misschien geen goed voorbeeld.. maar jee kom op zeg. Als je hulp wil geven bij mensen doe t dan niet via een spiegel met een dier wat gebruikt is om onze nieuwschierigheid te bevredigen met zo'n operatie.
enne gelukkig hoeven alleen soldaten dingen te missen.. Is niet negatief op jou hoor, maar ik vind t echt een soort van ziek. Ik zoek nog een paard met een stoma.. kan ik ook s fijn praten! er sterven er genoeg aan koliek. (nee ben niet op zoek naar zoiets.. echt niet)
maar ik kan wel in de motivatie van therapie paard komen in dit geval.