FEI onderneemt geen stappen tegen Pénélope Leprevost

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

FEI onderneemt geen stappen tegen Pénélope Leprevost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 12:07

Bokt.nl/ equnews.be/ worldofshowjumping.com

De Franse amazone Pénélope Leprevost kwam vorige maand in het nieuws na een incident in de wereldbekerfinale van Gothenburg (Zweden). Daar werd de amazone gefilmd toen ze haar Belgische hengst Vagabond de la Pomme aan de lange teugel liet ronddraven. De hengst struikelde en kwam op zijn knieën terecht. Als reactie daarop rukte de amazone hevig in Vagabond’s mond en gaf ze hem tegelijkertijd hard been. Het fragment was te zien op de Zweedse televisie en daarna ook op FEI.tv. Er kwam heel wat kritiek op de heftige reactie van Pénélope. De amazone liet al gauw weten dat zij oprecht spijt had van haar actie.

Het incident werd gerapporteerd aan de FEI hoofdjury. Er werd een onderzoek gestart door het internationaal hippisch orgaan, maar die concludeerde dat de zaak was afgedaan. De FEI stuurde dan ook een persbericht de wereld in waarin stond dat Leprevost publiekelijk haar excuses had aangeboden. Ze had oprecht spijt, en gaf toe dat ze te fel heeft gereageerd. “Het welzijn van haar paarden is zeer belangrijk voor Pénélope. Na het voorval is Vagabond de la Pomme uitvoerig onderzocht door de Franse teamveterinair Jérôme Thévenot die het paard volledig fit heeft bevonden. De FEI is hierdoor overtuigt dat dit soort voorvallen niet meer zullen gebeuren en zal daarom geen verdere acties ondernemen”, aldus de FEI.
Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 23-04-16 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:09

Uhhhh? ??? 8)7
Wil de fei draagvlak voor paardensport of willen ze vrienden blijven met topruiters.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 23-04-16 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Re: FEI onderneemt geen actie tegen Pénélope Leprevost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:10

Is toch om te janken zoiets

tillia

Re: FEI onderneemt geen stappen tegen Pénélope Leprevost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:30

zo was ze 5jaar geleden al maar zijn alle top ruiters niet zo, heb heel veel gezien tussen vrachtwagens maar er wordt nooit over gepraat Jammer?

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 12:42

Erg jammer en eigenlijk om te janken dit
Gewoon aanpakken die handel!
Er gebeurd idd een hoop dingen tussen de vrachtwagens en achter de schermen wat wij niet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:02

Wat een onzin, zij moet toch een voorbeeldfunctie zijn voor de rest van de wereld? :n

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:16

Is dit niet t geval met zoveel zaken die eigenlijk t daglicht niet kunnen verdragen...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:20

Haar eerste reactie is absoluut te begrijpen, als je paard struikelt is je eerste ingeving teugels kort en aansporen om te voorkomen dat je alle twee valt. Echter, dat ze dat roppen en schoppen vervolgens nog een aantal keren herhaalt had haar zeker een officiele boete en/of waarschuwing op moeten leveren. Mooi gedoe, ik schop een hond bwv spreken en zeg dat ik zo veel spijt heb want het is wel mijn maatje, bullshit.
Wat er tussen de vrachtwagens gebeurt en op de thuisbasis, volgens mij willen we dat niet weten want dan vallen er heel veel van een gigantisch voetstuk maar het zou mooi zijn dat in de huidige digitale tijd er eens mensen met lef op staan en zoiets gewoon domweg filmen en doorspelen aan de bevoegde instanties. Mishandeling lijkt wel acceptabel als je maar een bepaald niveau hebt'.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:21

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Als topsporter heb je een voorbeeldfunctie en de FEI zou hierop moeten toezien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:26

Tja dat is de sport die de FEI wil
Zien blijkbaar.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:02

bigone schreef:
Haar eerste reactie is absoluut te begrijpen, als je paard struikelt is je eerste ingeving teugels kort en aansporen om te voorkomen dat je alle twee valt. Echter, dat ze dat roppen en schoppen vervolgens nog een aantal keren herhaalt had haar zeker een officiele boete en/of waarschuwing op moeten leveren. Mooi gedoe, ik schop een hond bwv spreken en zeg dat ik zo veel spijt heb want het is wel mijn maatje, bullshit.
Wat er tussen de vrachtwagens gebeurt en op de thuisbasis, volgens mij willen we dat niet weten want dan vallen er heel veel van een gigantisch voetstuk maar het zou mooi zijn dat in de huidige digitale tijd er eens mensen met lef op staan en zoiets gewoon domweg filmen en doorspelen aan de bevoegde instanties. Mishandeling lijkt wel acceptabel als je maar een bepaald niveau hebt'.

Maar dat doe je dan wel direct op het moment dat het gebeurd en niet pas een paar tellen later als paard al lang weer op de benen stond en jijzelf het paard al hebt bekeken.

En ik denk dat het wel eens tijd word om te zien wat er tussen de vrachtwagens gebeurd...hoe krijgen we de paardensport anders beter.'??

Nee gewoon lekker alles in de doofpot stoppen. :r

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:07

Ik geloof dat ze al genoeg gestraft is... niemand zal meer naar haar kijken als die vriendelijke ruiter, ze is nu "die ene die haar paard zo belachelijk behandelde"

Ja, het is jammer dat de FEI niks er aan doet, maar gestraft is ze in principe al :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:20

opnieuw loont de misdaad

mce

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:25

MCE schreef:
opnieuw loont de misdaad

mce

Dit vind ik persoonlijk een rare reactie.

Ik denk dat ze publiekelijk al hard gestraft is, maar ik vind het jammer van de FEI dat dit de reactie is. Een harder optreden had een goed voorbeeld gegeven.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:30

het paard is volledig topfit bevonden......

hebben ze de mond op de foto gezet om te kijken hoe het bot eraan toe is?
zal vast miet de eerste ferme ruk aan de teugels geweest zijn.....

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:40

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:59

De FEI bestaat voornamelijk uit hotemetoten; die hebben paarden voor de sier, de status en het grote geld. Dat heeft dus niets met paardenliefde te maken.

ZKD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:21

De FEI grijpt nooit in, altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Enige wat in dit soort situaties helpt is even te kijken wie de 'sponsors van zijn' en daar je beklag te doen. Hit them where it hurts.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:23

galaxyfizzy schreef:
:r Bah bah filmpje gezien. Erg triest hoe zij haar emoties botviert op haar paard. Walgelijk gedrag en zeer onprofessioneel. De FEI had hier JUIST WEL consequenties aan moeten verbinden, want dan zouden ze de boodschap ook officieel uitdragen dat zulk belachelijk gedrag niet getolereerd wordt.

filmpje??

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:58

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:22

ZKD schreef:
De FEI grijpt nooit in, altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Enige wat in dit soort situaties helpt is even te kijken wie de 'sponsors van zijn' en daar je beklag te doen. Hit them where it hurts.

Dit is een briljant idee!

Van de fei heb ik nog nooit wat verwacht dus als 'wij' willen dat de sport vriendelijker wordt zullen we het zelf moeten doen.

Als er dan ook nog mensen de 'behind the scenes' filmpjes online zetten vrees ik alleen dat we het heel erg druk gaan krijgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:25

Jannepauli schreef:
De FEI bestaat voornamelijk uit hotemetoten; die hebben paarden voor de sier, de status en het grote geld. Dat heeft dus niets met paardenliefde te maken.

inderdaad...dat heb je in het kort goed samengevat :j

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:03

bigone schreef:

Schrik en agressie liggen in mensen dicht bij elkaar.

Maar hier een filmpje dat inderdaad door iemand online is gezet, van een trainer van hoog niveau. Wat tot verschillende consequenties voor die trainer geleid heeft, blijkbaar.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:40

mirgino schreef:
galaxyfizzy schreef:
:r Bah bah filmpje gezien. Erg triest hoe zij haar emoties botviert op haar paard. Walgelijk gedrag en zeer onprofessioneel. De FEI had hier JUIST WEL consequenties aan moeten verbinden, want dan zouden ze de boodschap ook officieel uitdragen dat zulk belachelijk gedrag niet getolereerd wordt.

filmpje??

-O-

ipv af te stappen om te kijken of alles goed is met het paard gaat ze zo tekeer :r :r

idd super walgelijk :r

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:47

Dat filmpje in de post van Randalinpony heb ik vrij snel weer weg geklikt. Ik krijg daar gewoon buikpijn van.....

Het filmpje waar het over gaat in de OP vind ik ook niet koosjer.
De FEI geeft naar mijn idee momenteel het signaal af dat het allemaal wel mee valt.