Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:En kennelijk willen ze ook geen geneesmiddelen voor paarden hebben. Je zult ze toch echt eerst moeten testen voordat je zeker weet dat ze werken.
Het is nog veel minder ethisch paarden (patiënten) te behandelen met middelen waarvan je de werking (en bijwerkingen) niet kent.
Tyrcanol schreef:En wat heet leed, denk dat een gemiddeld laboratorium dier het beter heeft dan een gemiddelde vleeskoe, vleeskip of varken etc. Althans de regelgeving daarop is denk beter en strenger.
Ibbel schreef:En kennelijk willen ze ook geen geneesmiddelen voor paarden hebben. Je zult ze toch echt eerst moeten testen voordat je zeker weet dat ze werken.
Het is nog veel minder ethisch paarden (patiënten) te behandelen met middelen waarvan je de werking (en bijwerkingen) niet kent.
Kuggur schreef:Haha, typisch; er mogen geen experimenten op deze " majestueuze dieren" worden gedaan, maar geen probleem dat er op véél grotere schaal ratten konijnen honden etc voor gebruikt worden.....
Ibbel schreef:Noem er eens één die werkt voor zomereczeem? En één voor melanoma?
Mist schreef:Ibbel schreef:Noem er eens één die werkt voor zomereczeem? En één voor melanoma?
klinishe trials die begonnen zijn voor melanoma in paarden; http://research.vetmed.ufl.edu/clinical ... -melanoma/
pijnmedicatie kun je volgens mij overigens prima testen op paarden die al pijn hebben zoals hoefkatrolontsteking en artrose.
de veiligheid van een medicijn (dosering en bijwerkingen) kan op deze m.i. op deze manier ook getest worden.
Mist schreef:Ibbel schreef:Noem er eens één die werkt voor zomereczeem? En één voor melanoma?
klinishe trials die begonnen zijn voor melanoma in paarden; http://research.vetmed.ufl.edu/clinical ... -melanoma/
pijnmedicatie kun je volgens mij overigens prima testen op paarden die al pijn hebben zoals hoefkatrolontsteking en artrose.
de veiligheid van een medicijn (dosering en bijwerkingen) kan op deze m.i. op deze manier ook getest worden.
eenitraM schreef:Ik stel voor alle zware criminelen aan te stellen als proefdier. Zijn ze toch nog nuttig in de maatschappij
Jennyj01 schreef:Ibbel schreef:Dat is geen oplossing, dat is symptoombestrijding. Nee, noem eens een behandeling die geneest.
Dat jij hier niet te vreden mee bent prima maar ik hoef mijn mening niet tegenover jou te verdedigen.
Citaat:Daar zijn al best een hoop oplossingen voor. En nee ik denk niet dat het het leed waard is.