Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 02:08

http://www.hoefslag.nl / http://www.bokt.nl

Het heeft even geduurd voordat ze weer tussen de witte hekjes verschenen, maar zondag kwamen Adelinde Cornlissen en KWPN-goedgekeurde Aqiedo hun onofficiële debuut in de Grand Prix.

Nadat er in begin 2014 bekend werd gemaakt dat Cornelissen de teugels over zou nemen van de Undigo-zoon hebben ze enkele clinics en demonstraties gegeven, maar bleef het verder er rustig rondom het duo.

Tijdens de Subtopwedstrijd in Emmeloord startte Cornelissen de zwartbruine hengst hors concours, het was een oefenrondje voor de combinatie.

Volgende de Hoefslag reageerde Cornelissen enthousiast na afloop van haar proef: "Ja, ik ben echt super blij met Aqiedo! Zijn allereerste proef ooit! En dan gelijk Grand Prix! Hij was top gefocust, 8-en voor piaffe, passage, pirouette, appuyementen. De series gingen ook foutloos. Wel hadden we nog 4-en op het protocol staan voor het halthouden – hij stond niet stil – en voor de overgang galop-draf. Er valt dus nog wel wat te oefenen, maar ik ben top tevreden. Dit is een goed begin. Met zulke punten, die zeker nog omhoog kunnen, weet ik dat het goed komt. Het is zo’n talentvol paard! Ik heb er zin in om lekker door te gaan met hem!"

Hieronder is een video te zien van delen uit de proef:

Moderatoropmerking:
Ik heropen het topic weer na het verwijderen van een te persoonlijk gerichte discussie. Daarnaast wil ik iedereen graag terug ontopic zien posten:
- Je mag uiteraard je mening geven over de proef van Adelinde
- Het al dan niet verwijderen van reacties op Facebook of bij De Hoefslag en de omstandigheden daaromtrent is NIET ontopic en dus niet toegestaan.
- Of Bokkers al dan niet commentaar mogen geven op GP-ruiters en Adelinde in het bijzonder is NIET ontopic en dus niet toegestaan.

Ik hoop dat met deze regels het topic verder ontopic en prettig verloopt en open kan blijven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 02:49

Lastig, vanaf het begin heb ik niks met dat paard qua looks en qua gangen.
Het komt nog erg chaotisch en strak op mij over.
Ik ben benieuwd wat ze er nog uit gereden krijgt en of hetgeen wat mij 'ergert' aan het beeld nog gaat verdwijnen.
Maargoed, niemand heeft ooit gezegd dat paardrijden makkelijk is, op dit niveau is spanning bij je paard al gauw aardig killing voor het beeld..
Ik ben benieuwd..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 03:18

Knopje middendraf zit er nog niet op?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:38

Bijzonder dat je op dit niveau slechte een 4 krijgt als je niet stilstaat bij het halthouden.. Een 1 lijkt mij meer op zijn plaats.
Dit is wel weer een paard die gereden wordt door Adelinde. Stijf, niet taktzuiver, op de hand gereden dus geen enkele schwung.
Heb zelden zo een stijve passage gezien. Maargoed dat kan ook niet anders, als je zo een stijve amazone op je rug hebt :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:40

Dat Hamoen het een harmonische proef vond, vind ik wel vrij bijzonder. Ik vond er weinig harmonisch aan.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:44

Het ziet er nog heel onrustig uit vind ik, alsof er nog veel spanning op zit. Het lijkt me echter wel een paard met heel veel potentieel :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:05

Anne_GTI schreef:
Knopje middendraf zit er nog niet op?

Piaffe ook niet, want rechter achterbeen blijft met regelmaat staan...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:08

Die handen van Adelinde blijven verschrikkelijk en doet me weer aan Laura Tomlinson en Mistral Hojris denken. En dan al achten voor de piaffe? :?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:39

Dat enge halsje... Daarmee valt alleen maar meer de strakke hand van de amazone op.
Ik vind er ook niks aan, wat een hectisch beeld. Van achter gezien van die benen alle kanten op, verruimen in draf is er niet bij en het linker voorbeen komt niet mee en in de pi-pa is achter zo'n beetje in de knup.

Denk dat dit soort paarden niet zo goed bij Adelinde passen...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:39

Ik snap de hele juigstemming van adellijke niet, het beeld spreekt me niet aan.
De hoge punten begrijp ik al helemaal niet Ik vind het een zeer vastgehouden beeld geven en het paard is geregeld onzuiver.
Op facebook was er ook als veel kritiek, daar is alles verwijderd..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:46

Aan de hand van het verhaal in de OP dacht ik een heel andere proef te zien :=.

En ik blijf de hals van Aqiedo eng vinden. Bah.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:47

knollentuin schreef:
Ik snap de hele juigstemming van adellijke niet, het beeld spreekt me niet aan.
De hoge punten begrijp ik al helemaal niet Ik vind het een zeer vastgehouden beeld geven en het paard is geregeld onzuiver.
Op facebook was er ook als veel kritiek, daar is alles verwijderd..

Idd die passage zo onrustig als het maar kan, ja dat is het hele beeld de onrust. Toen ik haar op die hengstenshow met hem zag vond ik t er beter uit zien..

En volgens mij lijkt zelfs bokt t met elkaar eens te zijn hihi *D
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 06-04-16 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:47

Jeetje. Ik vind dit geen fijn beeld. Heel veel spanning bij het paard, geen verruiming, rare piaffe en passage en soms lijkt hij bijna te kreupelen. Jammer. :n

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 07:49

vur schreef:
Dat Hamoen het een harmonische proef vond, vind ik wel vrij bijzonder. Ik vond er weinig harmonisch aan.

De beoordeling vond ik ook het meest bijzondere....
Hamoen: het beeld is heel harmonieus met een fijne aanleuning :oo :=
E dan nog maar te zwijgen over de hoge punten voor de verschillende onderdelen!
Blijkbaar had niet alleen Adelinde de roze bril op....

De hoefslag heeft inderdaad het filmpje en alle kritiek verwijderd op FB :7

Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:03

Oei, ik vind dit ook geen fijne proef om te zien. Aan het begin van het fimpje dacht ik nog even dat het een krampentrekker was,

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:14

Waar gaat het überhaupt heen met de Nederlandse dresuursport? Ik kijk liever naar de springsport, op dit moment! Happy athletes? Harmonieus? Vriendelijk? En niet alleen bij deze amazone, lijkt wel of je naam bepaald hoe hoog je eindigt. En wie weet wat er onder de tafel gebeurt? Jammer van de sport. Ik zie liever wat minder spektakel en een blij paard dat CORRECT gereden word!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:16

Ik word er ook niet warm van. Rechts achter blijft vaak aan de grond met de pipa. Midden/uitgestrekt kent hij niet?

Hij lijkt wel aanleg te hebben voor de passage, want er zitten knappe stukken tussen dat hij ook echt wel fijn over de benen gaat, maar harmonieus wil ik het zeker nog niet noemen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:23

die passage's zijn echt enorm aktief, maar ja, alleen daar win je nog niet mee....
Mooi paard dat wel!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:23

Ik vind het er persoonlijk allemaal geforceerd uitzien en allesbehalve harmonieus. En zeker voor hors concours, beetje gemiste kans. Maar ben nooit fan geweest van haar "stijl".

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:30

niet bepaald een rustig beeld vind ik. Komt wat hectisch over bij mij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:41

Ik vind het paard wel verbeterd, hij lijkt potentieel genoeg te hebben en ik vind het een aansprekend dier! maar wat ik een beetje lijk te missen is het van achter naar voren rijden? en inderdaad de tact, lossigheid en schwung..neusje eruit etc.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:52

Ik vind het meer op een merrie lijken....

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:55

Ik snap die achten voor de piaffe ook niet. Hij tikt achter dubbel aan. Uitgestrekte draf ook niet gezien. Valt me beetje tegen na eerst de tekst gelezen te hebben. Zaten ook goede stukken in maar ook nog zat om te verbeteren
Zwiepende staart ook. Wat mn voorganger zegt, net een merrie

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:05

Het blijkt dat ze de auteur onderdruk zet om de video er af te halen!! Weda en Wensing advocaten uit Coevorden ( de paardenadvocaat) neemt inmiddels stelling voor zijn cliënt ( de auteur) Ben benieuwd waar dit op uit draait!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:06

Ticoteam schreef:
Het blijkt dat ze de auteur onderdruk zet om de video er af te halen!! Weda en Wensing advocaten uit Coevorden ( de paardenadvocaat) neemt inmiddels stelling voor zijn cliënt ( de auteur) Ben benieuwd waar dit op uit draait!!!
Hoe weet jij dat?