Het heeft even geduurd voordat ze weer tussen de witte hekjes verschenen, maar zondag kwamen Adelinde Cornlissen en KWPN-goedgekeurde Aqiedo hun onofficiële debuut in de Grand Prix.
Nadat er in begin 2014 bekend werd gemaakt dat Cornelissen de teugels over zou nemen van de Undigo-zoon hebben ze enkele clinics en demonstraties gegeven, maar bleef het verder er rustig rondom het duo.
Tijdens de Subtopwedstrijd in Emmeloord startte Cornelissen de zwartbruine hengst hors concours, het was een oefenrondje voor de combinatie.
Volgende de Hoefslag reageerde Cornelissen enthousiast na afloop van haar proef: "Ja, ik ben echt super blij met Aqiedo! Zijn allereerste proef ooit! En dan gelijk Grand Prix! Hij was top gefocust, 8-en voor piaffe, passage, pirouette, appuyementen. De series gingen ook foutloos. Wel hadden we nog 4-en op het protocol staan voor het halthouden – hij stond niet stil – en voor de overgang galop-draf. Er valt dus nog wel wat te oefenen, maar ik ben top tevreden. Dit is een goed begin. Met zulke punten, die zeker nog omhoog kunnen, weet ik dat het goed komt. Het is zo’n talentvol paard! Ik heb er zin in om lekker door te gaan met hem!"
Hieronder is een video te zien van delen uit de proef:
- Je mag uiteraard je mening geven over de proef van Adelinde
- Het al dan niet verwijderen van reacties op Facebook of bij De Hoefslag en de omstandigheden daaromtrent is NIET ontopic en dus niet toegestaan.
- Of Bokkers al dan niet commentaar mogen geven op GP-ruiters en Adelinde in het bijzonder is NIET ontopic en dus niet toegestaan.
Ik hoop dat met deze regels het topic verder ontopic en prettig verloopt en open kan blijven.