Schuldeisers leggen beslag op delen Platinum Stable in Riel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Schuldeisers leggen beslag op delen Platinum Stable in Riel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 15:19

www.bd.nl

Drie schuldeisers hebben beslag laten leggen op het miljoenenbedrijf Platinum Stable aan de Gilzerbaan in Riel, zo meldt het Brabants Dagblad. Een van die crediteuren wil via een executieveiling op 14 april zijn schuld innen.

Dan wordt een stuk grond met stallen aan de Goorweg in Riel, op een steenworp van het hoofdgebouw van Platinum, verkocht. Eigenaar Titan Wilaras van Platinum Stable laat via zijn advocaat weten maatregelen te gaan nemen. "Het feit is dat het hier om een onrechtmatige executie gaat."

Geen veiling
Wilaras van Platinum Stable zit in Singapore en wil alleen via zijn advocaat reageren. "Mijn cliënt wist niet van de zitting, dus hij heeft geen verweer kunnen voeren. Hij gaat ervan uit dat de executieveiling op 14 april niet doorgaat." Het zijn niet de eerste zakelijke conflicten die boven komen drijven rond het manege-complex. Nog voordat het bedrijf goed en wel werd geopend begin 2015 klaagden ondernemers over rekeningen die niet of maar deels worden betaald. In twee van de drie beslagen heeft de rechter nog niet geoordeeld over de zakelijke geschillen.

Lees zaterdag 26 maart in het Brabants Dagblad, editie Tilburg, een uitgebreid achtergrondverhaal over een mogelijke excutieveiling bij Platinum Stables.

BigOne

Re: Schuldeisers leggen beslag op delen Platinum Stable in Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:30

Waar rook is zal vuur zijn, toch wel opvallend dat dit zo vaak bij hetzelfde bedrijf gebeurt.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:15

Vind het vaak raar... prachtige stallen, tuinarchitecten en alles een lust om te zien. Fantastisch, maar wat doen wij dan fout vraag ik me weleens af? Wat voor bedrijven hebben die mensen dat dat allemaal zo royaal kan? Nou, vaak komen dit soort dingen dan voorbij, boze schuldeisers etc.
Dan spaar ik toch liever zelf wat langer door en koop een 2e hands trainingsmolen of zo :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:28

http://www.horses.nl/algemeen/schuldeis ... m-stables/

Eerder vandaag meldde het Brabants Dagblad dat een schuldeiser executoriaal beslag heeft laten leggen op het miljoenenbedrijf Platinum Stables in Riel. Ben Brouwer van Platinum-beheerder Stal Brouwer laat op gezag van eigenaar Titan Wilaras weten dat de executieveiling van een deel van het bedrijf niet doorgaat. “Wilaras is hier willens en wetens niet over geïnformeerd om hem bij verstek veroordeeld te krijgen. Kennelijk hebben sommige mensen de behoefte om Platinum Stables in diskrediet te brengen.”

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:30

Nou, als jij netjes al je rekeningen voldoet valt er niks in diskrediet te brengen toch...? :o

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:36

InekeN schreef:
Nou, als jij netjes al je rekeningen voldoet valt er niks in diskrediet te brengen toch...? :o

dat is waar idd.

ik haal alleen een stukje van horses erbij, en dat was gelijk een update :o :o :j :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:45

mensen hebben kennelijk de behoefte, betaald te worden, goh.....
is niet het eerste negatieve bericht over deze stal.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:12

jammer dat het zo moet!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:45

De familie Wilaras is natuurlijk ook zeer weinig in Nederland maar zeggen dat je van niets weet vind ik een beetje bull shit. Als je zo iets uit de grond stampt waar echt geen cent op bespaard is en je hebt flink wat personeel in dienst dan word je daarvan echt wel op de hoogte gesteld. Er is internet dus geen probleem om de boodschap over te brengen. Misschien iets te veel geld uitgegeven en leveren de luxe vakantieresorts minder op dan gedacht?? Het is te hopen dat het allemaal een misverstand is maar als je gewoon je rekeningen betaald heb je hier totaal geen last van.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:23

Gelukkig staat het complex van Brouwer nog leeg...

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 19:47

Jeetje wat een gedoe steeds

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:13

Gewoon netjes en op tijd je leveranciers en hardwerkend personeel betalen, dan heb je dit gezeik niet.....

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 00:45

InekeN schreef:
Vind het vaak raar... prachtige stallen, tuinarchitecten en alles een lust om te zien. Fantastisch, maar wat doen wij dan fout vraag ik me weleens af? Wat voor bedrijven hebben die mensen dat dat allemaal zo royaal kan? Nou, vaak komen dit soort dingen dan voorbij, boze schuldeisers etc.
Dan spaar ik toch liever zelf wat langer door en koop een 2e hands trainingsmolen of zo :+

"Vind ik leuk!"

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 15:19

Idd waar rook is vuur , ik snap nog steeds niet waarom mensen in de paardenwereld zich beter voor willen doen dan ze in werkelijkheid zijn alleen maar voor de buitenwereld? ? , ik wil niet zeggen dat hier ook
het het geval is maar zeg nou es eerlijk zo goed gaat het nou niet in paarden sector

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:38

micky schreef:
Idd waar rook is vuur , ik snap nog steeds niet waarom mensen in de paardenwereld zich beter voor willen doen dan ze in werkelijkheid zijn alleen maar voor de buitenwereld? ?

Dat gebeurt niet alleen in de paardenwereld ;) , is een veel voorkomend euvel bij mensen in het algemeen!
Dit soort miljoenen complexen worden zelden van "eerlijk" geld betaald, of in dit geval dus waarschijnlijk deels niet, eerlijk, betaald............. :o

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:52

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:15

|( dan gaan de wanbetalers weer met modder smijten. De advocaat zou ongevraagd diensten hebben verleend, en oh, hoe toevallig: de stallenbouwers hebben het ook niet goed gedaan.
Walgelijk, mensen die een dienst geleverd hebben niet betalen en er dan zo onderuit komen. _-:(
Zelfde ritueel bij dit soort zaken...

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 16:24

Wel allemaal erg toevallig. Drie diensten, maar alles zou niet juist zijn. Dan onderneem je toch eerder actie om dat te laten herstellen?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 18:27

Fouten worden door iedereen gemaakt en zelf zijn ze onschuldig.....uhuh >;)

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:02

Zag dat Luc schelstraete nu ook z'n verhaal heeft gedaan op horses

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:06

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:39

Jammer dat de kleinere toeleverende bedrijven vaak de dupe worden van dit soort praktijken. Ik blijf het stuitend vinden, dit soort gevallen. Mooie sier maken met onbetaalde spullen en dan ook nog hoog van de toren blazen. :(

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:40

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:43

Zal de familie Brouwer ook niet een beetje op een hoofd krabben?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:44

Vader Brouwer is boekhouder van Platinum Stable :+