De dierenpolitie van Pennsylvania, Verenigde Staten, is op zoek naar meer informatie over het beschieten van een pony met een paintballwapen. Ze hopen dat het publiek kan helpen met het vinden van de eigenaar.
Medewerkers van de New Holland Sales Stable ontdekte de achtergelaten pony bij hen op het erf en belden de dierenpolitie. De conditie waarin de pony verkeerde was dusdanig slecht dat de medewerkers en staldierenarts besloten de SPCA in te schakelen. Zij onderzochten het dier en concludeerden dat het rond de 20 jaar oud was, in slechte conditie was en blind aan het rechter oog. De pony was zeer gevoelig op aanraking. "Het was duidelijk dat de pony bijna 130 keer is beschoten met een paintballwapen", meldt de liefdadigheidsinstelling op Facebook.
Omdat er geen identificatie mogelijk was is de eigenaar ook nog niet gevonden. Na pijnstillende middelen te hebben toegediend is de pony vervoerd naar een opvanglocatie.
Arm dier, ze voelen een vlieg nog op hun huid dus kun je je voorstellen hoeveel angst en pijn dit dier heeft gehad door de paintbal kogels en die komen heel hard aan. Je zou die gasten toch opknopen aan de hoogste boom en er even tien mensen op laten schieten met zo'n geweer.
Koper
Geplaatst: 16-03-16 12:47
Wat zielig. En die pony heeft nog steeds zo'n lief gezichtje na dit leed, ongelooflijk. Fijn dat ze nou een beter leven tegemoet kan gaan.
shetjeIris
Geplaatst: 16-03-16 13:13
Soms zou je willen dat middeleeuwse strafmethoden opnieuw kunnen worden toegepast....
Zoolgangster
Geplaatst: 16-03-16 13:16
En dan denk ik elke keer als er iets idioots wordt uitgehaald, dat het niet gekker kan, helaas... blijkt dat wel te kunnen. Wat een trieste nitwits bestaan er.
Neverland
Geplaatst: 16-03-16 13:17
Bah wat triest
xxxxs
Geplaatst: 16-03-16 13:20
Wie doet nou zo iets... Ook al ben je geen paardenliefhebber, dit doe je gewoon niet .
NienSCHaap
Geplaatst: 16-03-16 13:23
Zoolgangster schreef:
En dan denk ik elke keer als er iets idioots wordt uitgehaald, dat het niet gekker kan, helaas... blijkt dat wel te kunnen. Wat een trieste nitwits bestaan er.
Dat idee heb ik ook, doet me iedere keer weer versteld staan. Hoe verzin je het.. arm dier.
Arm dier. Sowieso ziet ie er al niet best uit. En dan wordt er ook nog op je "geschoten". Ik hoop dat hij via de opvang een fijn baasje vindt nadat het dier is opgeknapt.