Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Ben toch wel benieuwd welke pensionklanten het paspoort fysiek op stal hebben liggen. Wij iig niet. Idd het is geen eigendomsbewijs, maar wel nodig als we ons paard vervoeren en op wedstrijd gaan. Dan is het toch wel handig als je hem gewoon thuis hebt liggen bij de rest van de belangrijke papieren, en niet steeds bij de staleigenaar hoeft aan te kloppen om hem mee te nemen en weer in te leveren.
SusanH schreef:Ben toch wel benieuwd welke pensionklanten het paspoort fysiek op stal hebben liggen. Wij iig niet. Idd het is geen eigendomsbewijs, maar wel nodig als we ons paard vervoeren en op wedstrijd gaan. Dan is het toch wel handig als je hem gewoon thuis hebt liggen bij de rest van de belangrijke papieren, en niet steeds bij de staleigenaar hoeft aan te kloppen om hem mee te nemen en weer in te leveren.
Neroh schreef:Ik blijf het ook een aparte regel vinden, om meerdere reden... bijvoorbeeld omdat een paard alleen vervoerd mag worden met een paspoort en dus als je een paspoort in de buurt bewaard mag zijn vind ik het een kwetsbaar gegeven.
Het is hetzelfde als een ID bewijs van een persoon toch? ook dat is erg kwetsbaar als het kwijtraakt. En een paard kan er niet zelf op letten. Een medicijnen paspoort zou naar mijn idee beter zijn of een stalpaspoort metalle gegevens die nodig zijn maar waar niet mee gereisd mag worden. Dat dus alleen op stal bewaard wordt en dan los een paardenpaspoort wat bij de eigenaar blijft.
Een paspoort moet gewoon bij een eigenaar blijven en wel als eigendomspapier gezien worden is mijn mening . Het principe zoals bij auto's. Niet om paarden met auto's te vergelijken uiteraard.. overschrijven bij verkoop of als de auto naar de sloop gaat schrijf je hem ook af.
Het lijkt namelijk alleen maar te gaan om consumptie regels? Misschien zouden ze meer aandacht moeten besteden over investeren in paarden welzijn door makkelijkere een vergunning af te geven voor een bak/ paddock ruimere stallen.. schuurtjes op het land etc. Maar nogmaals dat is mijn mening
moi22 schreef:Daar hebben ze bij ons een oplossing voor gevonden. Iedere pensionklant heeft een kluisje met eigen sleuteltje. Staleigenaren hebben een loper voor als er geënt wordt of idd controle komt. Toen dit ingevoerd werd hebben we ook allemaal moeten tekenen dat we zelf verantwoordelijk zijn voor het paspoort en dat we zelf opdraaien voor de boete als het paspoort niet aanwezig is.
Na een jaar of 2 zo te hebben moet ik zeggen dat het er heel handig systeem is. Geen gezeur als ik weg wil en toch altijd op stal.