De Noorse dressuuramazone Alexandra Andresen (19) is de jongste miljardair ter wereld. Met een vermogen van 1,2 miljard dollar staat ze (samen met haar 20-jarige zus Katharina) op de 1475ste plaats in de Forbes-ranking. Haar fortuin heeft ze te danken aan haar vader Johan, die negen jaar geleden 80 procent van zijn bedrijfsaandelen overdroeg aan zijn dochters. De familie Andresen werd schatrijk in de tabaksindustrie. Het bedrijf, Ferd, houdt zich nu bezig met industrie, financiën en immobiliën.
In een eerder interview maakte Alexandra duidelijk dat geld alleen niet volstaat om te slagen in het leven. "Ik voel een grote verantwoordelijkheid", klinkt het. "Eigenlijk verdien ik dit allemaal niet, maar ik wil Ferd wel verder uitbreiden en zelfs beter maken. Doordat mijn familie over heel wat financiële middelen beschikt, heb ik veel kansen in de schoot geworpen gekregen. Alleen al om te kunnen paardrijden, zijn er heel wat centjes nodig. Maar dat alleen volstaat niet om succes te hebben."
Andresen boekte haar eerste internationale succes toen ze brons won voor haar kür op het EK voor junioren in het Franse Compiègne (2013). Een jaar later won ze op het EK voor junioren in Arezzo zilver voor haar kür. Ze reed de twee wedstrijden met de Westfaalse hengst Belamour. In de eerste helft van 2015 moest Belamour herstellen van een zware blessure. Ook haar andere paard, de tienjarige Don Massimo, raakte geblesseerd.
Alexandra Andresen begon in september 2015 aan een stage als stalruiter op het Krösterhof in Voerde (Duitsland). Ze nam Don Massimo en de zesjarige Empire B mee naar Duitsland.
Al haar paarden geblesseerd.. en handsome o ook.. zku nirt graag mn paard daar willen brengen
Wat een vooroordelen weer.. Weet jij hoe ze geblesseerd zijn geraakt?
Knakker
Geplaatst: 03-03-16 08:16
lekker op die leeftijd!
purkie
Geplaatst: 03-03-16 13:29
Tabak is heel erg schadelijk voor de gezondheid en past niet bij sport.
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Geplaatst: 03-03-16 13:33
purkie schreef:
Paardrijden is ook schadelijk voor de gezondheid.
Janine1990
Geplaatst: 03-03-16 15:44
purkie schreef:
Huh? Wat heeft dat er nu mee te maken?
Ferd is heeft weinig meer van doen met de tabaksindustrie als ik het goed lees op hun site. Daarbij kan die meid er toch weinig aan doen dat haar familie daar schathemeltjerijk van is geworden en ze daarom nu die kansen heeft? Het is niet eens een sponsor...
Mevr heeft miljarden op de bank en al haar paarden raken geblesseerd? Wat doet ze er mee??? En als het speeltje haar niet past gaat ze een rechtszaak beginnen ....ben ik nou gek ???
Dat dus edhunter... maar dat zijn vooroordelen vinden sommigen... of zijn het FEITEN... ik zeg feiten.. 3 goeie paarden allemaal geblesseerd. . Knap.. doe je toch iets niet goed.. lijkt mij