Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kan op grote schaal ook prima natuurlijk. En proeven van elkaars sport is gewoon hartstikke leuk!
Rije schreef:Janine: ik neem aan dat het gaat om dressuurruiters die hun horizon eens willen verbreden, of die zelfs over willen stappen. Mensen die zich niet geroepen voelen blijven gewoon doen wat zij het leukst vinden
Rije schreef:Het is proeven, hè, niet 75 scores halen. En zodra je na dat proeven bij een trainer komt zal die je al heel gauw (hopelijk) vertellen dat er dan nog wel wat meer bij komt kijken dan vanuit galop je paard "op de rem trekken". Ik zie er niet zoveel kwaads in
cissy schreef:Ach Rina, ongetrainde paarden kúnnen niet spinnen en stoppen dus dat gaat al niet.
cissy schreef:KWPNers hebben heel de bouw niet voor de reining dus moet je dat uberhaupt willen proberen?
Dus zeg niet niet. En die kon nog redelijk stoppen. En nee ik won het niet op de spins. Maar wel op de speedcontrol, de wissels, cirkels die rond waren (secuur rijden dus) en we trokken een hoop op in de rollbacks
Maar mijn merrie had vooraf wel heel veel training gehad, en liep voor de overstap naar western Z dressuur. Had dus al geleerd het gewicht op de achterhand over te nemen.
uiteraard zijn er uitzonderingen. Mijn oude KWPNer was maar 1.57 en compact gebouwd, die zou best mee kunnen komen.