Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
knollentuin schreef:Zo lees ik het ook niet elenammm, deze meneer ziet gewoon een grote groep die hij ws kan gaan helpen, er worden ook honden genoemd, hoe breder je markt....
troi schreef:En dan gaan jullie er ook nog vanuit dat het zieke honden zijn die gebruikt gaan worden. Vind maar eens jonge honden met artrose die verder geen mankementen hebben. Das zoeken naar een naald in de hooiberg. Deze proefdieren worden eerst 'geschikt' gemaakt voor de studie, dus daarvan wordt het kraakbeen beschadigd op precies de goede manier, en daarna behandeld, gedood, en uit elkaar gehaald om goed het proces te kunnen bestuderen.
Zonder dierenleed geen nieuwe geneesmiddelen die vervolgens dieren en mensen kunnen genezen. Eerst investeer je in bijv 100 dode/lijdende dieren om er vervolgens ontelbare mee te kunnen helpen. Zo werkt het nu eenmaal.
knollentuin schreef:Zo lees ik het ook niet elenammm, deze meneer ziet gewoon een grote groep die hij ws kan gaan helpen, er worden ook honden genoemd, hoe breder je markt....
Ayasha schreef:En denk je dat die honden fijn bij een gezin zitten tijdens de testperiode?
elenaMM77 schreef:hij vertelt je het volgende:
- we starten nu een test op die aan zeer strenge eisen moeten voldoen (labfase dus)
lees, deze paarden worden speciaal gefokt met een eigenschap waardoor reuma zich ontwikkeld,
of het kraakbeen wordt vernietigd.
- daarna, als de uitkomsten goed zijn starten we in 2017 een klinische trail
lees: mensen kunnen hun paard voordragen om in de testgroep plaats te nemen. indien het paard aan de gestelde voorwaarden voldoet, gaan we de tests verplaatsen naar 'patienten
als alle dierproeven voorspoedig verlopen gaat men dus pas naar het uiteindelijke doel toe werken.. klinische tests op mensenlijke proefpersonen.
Babootje schreef:elenaMM77 schreef:hij vertelt je het volgende:
- we starten nu een test op die aan zeer strenge eisen moeten voldoen (labfase dus)
lees, deze paarden worden speciaal gefokt met een eigenschap waardoor reuma zich ontwikkeld,
of het kraakbeen wordt vernietigd.
- daarna, als de uitkomsten goed zijn starten we in 2017 een klinische trail
lees: mensen kunnen hun paard voordragen om in de testgroep plaats te nemen. indien het paard aan de gestelde voorwaarden voldoet, gaan we de tests verplaatsen naar 'patienten
als alle dierproeven voorspoedig verlopen gaat men dus pas naar het uiteindelijke doel toe werken.. klinische tests op mensenlijke proefpersonen.
Ik neem aan dat dat jouw eigen vertaling is, want ik lees dat nergens terug.
Het is onlogisch om paarden speciaal te fokken met een eigenschap waardoor zich reuma ontwikkelt.
Dat is een proces van jaren en ik geloof niet dat ze met het onderzoek zo'n 8 jaar gaan wachten tot het speciaal ervoor gefokte paard artrose heeft ontwikkeld. Vervolgens weet je dan ook nog niet of dat zich allemaal op dezelfde plaats heeft ontwikkeld; ook al zijn de omstandigheden hetzelfde, paarden zijn een individu en gedragen zich nooit hetzelfde.
Voor het onderzoek denk ik ook niet dat het nodig is. Kapot kraakbeen is kapot kraakbeen, in welk gewricht dan ook. Er zijn genoeg "proefdieren" te vinden met reumatische klachten of kapot kraakbeen door trauma. En ik denk dat er genoeg baasjes zijn die hun dieren daarvoor zouden willen aanmelden als de andere keuze inslapen betekent.
http://www.utnieuws.nl/nieuws/62502/Kra ... en_paarden
Interessant is dat dezelfde professor onderzoek doet naar stamcellen die nieuwe kraakbeencellen aanmaakt. Hetgeen betekent dat een kraakbeenbreuk zou kunnen genezen waar dat eerder onmogelijk was.
Zo'n behandeling te samen met de hydrogel zal veel mensen dieren hun kwaliteit van leven terugbezorgen.
Prachtig nieuws dus.
http://www.utnieuws.nl/nieuws/60443/Gek ... n_een_muis
troi schreef:Helaas is dit niet waar. De dieren tijdens een labfase moeten aan hele strenge eisen voldoen. Ik denk idd niet dat er al een foklijn zal zijn met specifieke afwijkingen, zoals dat bij knaagdieren wel zo is, maar een gezond paard opkopen om daar artrose in te veroorzaken is vrij gemakkelijk natuurlijk.
Vergeet ook niet dat de dieren na behandeling zeker zullen worden ingeslapen om heel precies te kijken wat er met het kraakbeen is gebeurt, en dit zal in verschillende fasen van de behandeling gebeuren ook. Ik gok dat het gemiddelde baasje daar niet zo om staat te springen.
Dit is een labfase, niet de patienten fase. Dat heeft andere doelen (zoals het proces in kaart brengen bijvoorbeeld) en daar gelden heel andere regels voor.
Babootje schreef:Sorry hoor maar daar geloof ik eerlijk gezegd niets van. Genoeg paarden met artrose voorhanden. Eventueel bij de slager op te halen. Daar hoeven ze geen gezonde paarden voor te molesteren.
Verbetering van het kraakbeen en botstructuren vermindering ontstekingsreacties etc zijn prima via klinisch en rontgen/echo onderzoek te constateren. Inslapen en openmaken hoeft echt niet.
fairhoeve schreef:Ik wil mij als mens wel aanmelden als proefpersoon.
weet iemand waar dit al kan??
xSlvna schreef:Proefdieren worden gefokt voor de proeven, waarom? De onderzoekers willen alle nummers en gegevens in handen hebben.
Ze gaan echt niet bij het slachthuis een paard ophalen voor een proef, helaas.