Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:BITLOOS STARTEN T/M DE KLASSE M2 NA 1 APRIL 2016
Vanaf 1 april wordt verzameling niet meer in de klasse M, maar pas in het Z gevraagd. Dat betekent dat bitloos starten (dus voor winstpunten) vanaf die datum is toegestaan t/m de klasse M2 (dat is nu nog t/m de klasse L2). Goed nieuws dus voor bitloze combinaties!
Isabel_k schreef:"De klasse M2 is te moeilijk."
Nee, de proef is als combinatie voor jou en je paard te moeilijk. Het ligt niet aan de proef.
En nu is hij veranderd waardoor het makkelijker wordt om naar het Z te komen. En niet doorzitten in een M2 proef? Jeetje...
Change3x schreef:Relaxed schreef:Het M wordt het nieuwe L...
Nou wat een overdreven reactie zeg!
Er veranderd juist heel weinig!
Relaxed schreef:Zo eindelijk eens tijd gehad om alles door te lezen.. Met alle veranderingen sta ik nog steeds achter mijn keuze dat ik als jurylid ben gestopt..
Er zijn best hele goede veranderingen (halsstrekken en binnenkomen AC-lijn weer terug in B/L1), maar ik vind het jammer dat veel veranderingen 'makkelijker' zijn geworden. Als je soms al ziet wat je in het M in de ring hebt, dan vraag je je af hoe ze het hebben gered en nu gaat dit denk ik nog makkelijker worden.
Zelf kiezen tussen lichtrijden en doorzitten vind ik gewoon symptoombestrijdingNet als de grootte van de volte bepalen.. Je ruitergevoel en inzicht moet toch zo zijn dat je een volte precies uit kan rijden zoals jij hem wilt? In de B en L was dit makkelijker door een grotere volte te vragen en langzaam ga je naar 8 meter in het Z.. Nu gaan ze dit nog meer versoepelen door zelf te laten kiezen.
Verruimingen (uitgestrekte gangen) die allemaal een klasse worden doorgeschoven (snap ik ook niet, want in de middengangen moest er ook een zekere verruiming worden getoond..)
Keertwendingen die naar een kwart gaan in het M2.. Het is zo'n goede oefening qua controle van je hulpen en rechtgericht zijn.. Vroeger had je de kwart al in het M1 en de halve in het M2.. Dat had mij beter geleken nuEn dan mag hij ook nog eens groter worden
Naar mijn mening stroken een groot deel van de wijzigingen niet met hetgeen de KNHS al jaren roept over te laag niveau in de hogere klasses..
Isabel_k schreef:"De klasse M2 is te moeilijk."
Nee, de proef is als combinatie voor jou en je paard te moeilijk. Het ligt niet aan de proef.
En nu is hij veranderd waardoor het makkelijker wordt om naar het Z te komen. En niet doorzitten in een M2 proef? Jeetje...