KWPN-reservekampioen Hometown naar Joyce Lenaerts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

KWPN-reservekampioen Hometown naar Joyce Lenaerts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 01:11

* http://www.bokt.nl

Joyce Lenaerts heeft de beschikking gekregen over de KWPN-goedgekeurde hengst Hometown, voorheen bekend als Hornrose. Vorig jaar gooide hij al hoge ogen tijdens de KWPN-hengstenkeuring in 's-Hertogenbosch en werd hij reservekampioen.

De nu vierjarige Apache-zoon liep afgelopen najaar mee in het verrichtingsonderzoek en werd na afloop goedgekeurd met 78,5 punt, met onder andere een 8,5 voor zijn galop. Hij viel met name op door zijn goede achterbeengebruik en het vermogen tot sluiten/verzamelen.

De zwarte hengst staat nu vier weken op De Beukenvallei, de thuisbasis van Lenaerts en haar partner Marcel Sterrenburg. Het is voor de amazone op het moment de derde KWPN goedgekeurde hengst die Lenaerts onder het zadel heeft, samen met Firestone (v. Johnson) en Fellini (v. Ampère) die beiden deelnemen aan de hengstencompetitie klasse M.

Naast Hometown zit Lenaerts sinds kort ook in het zadel van de AES en BWP-goedgekeurde hengst Hero. "Wat ben ik ongelofelijk blij dat ik deze twee hengsten mag gaan rijden, ze zijn zo gaaf! Met Hometown kom ik met de presentatie van nieuwe jaargang tijdens de hengstenkeuring van 's-Hertogenbosch al in de ring. Met Hero staat in Maart in België ons eerste optreden in de planning. Daarna volgen de hengstenshows. Ik heb er super veel zin in met deze twee toppers!" aldus de blije Joyce Lenaerts.

Hieronder de eerste beelden van de Joyce Lenaerts en Hometown:

Diane65

Re: KWPN-reservekampioen Hometown naar Joyce Lenaerts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:12

Jammer dat ze de slof er niet even af haalt voor een presentatie.....

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:49

Verschrikkelijk die slofteugel. En hij hangt nou ook niet bepaald losjes erbij. Oogt erg gedwongen/gespannen. En zonder cap...

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:51

wat een gaaf dier! Ben super benieuwd naar deze combinatie als ze wat meer gewend zijn aan elkaar. Dan zit die slof er ook vast niet meer aan ;)
Laatst bijgewerkt door leeneliefje op 17-01-16 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:23

Hum ... Ik ga gewoon zwijgen denk ik ...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:28

leeneliefje schreef:
wat een gaaf dier! Ben super benieuwd naar deze combinatie als ze wat meer gewend zijn aan elkaar. Dat zit die slof er ook vast niet meer aan ;)

Precies dit, Joyce is een superfijne eerlijke amazone, ze hoeft zich echt niet meer te bewijzen qua opleiden van paarden!

Leuk dat ze steeds meer KWPN goedgekeurde hengsten te rijden krijgt :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:31

listiglistje schreef:
leeneliefje schreef:
wat een gaaf dier! Ben super benieuwd naar deze combinatie als ze wat meer gewend zijn aan elkaar. Dat zit die slof er ook vast niet meer aan ;)

Precies dit, Joyce is een superfijne eerlijke amazone, ze hoeft zich echt niet meer te bewijzen qua opleiden van paarden!

Leuk dat ze steeds meer KWPN goedgekeurde hengsten te rijden krijgt :)

Nou inderdaad, als je een slof niet verkeerd gebruikt kan het heus niet zo veel kwaad. Zo eng zijn hulpteugels/stukken toch ook weer niet? :') de ruiter die ze niet kunnen gebruiken, die zijn pas eng! :roll:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:32

Jammer dat het filmpje zo scheef staat, geeft niet echt een heel duidelijk beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:37

Ik snap alleen niet dat je dit als presentatievideo gebruikt. Vind het nou niet echt voordeel doen aan de hengst, alsof ie zonder strakke slofteugel niet te rijden is ofzo. Want tja, dat ding staat niet netjes strak.
Zo wil je een hengst stom niet voorstellen? Ik vind het afbreuk doen aan het paard, net als idd het scheve beeld :P

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:41

Joolien, ik denk dat je je moet realiseren dat dit alles behalve een presentatie video is. Dan waren er nl witte bandages en wit dekje. Daarnaast was er dan geen slof en wel een cap.

Dit is denk ik een filmpje die (vermoedelijk) de eigenaar in al zijn enthousiasme op YT heeft gezet waarbij het vast niet de bedoeling was dat en masse werd bekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:42

Sjoert schreef:
Joolien, ik denk dat je je moet realiseren dat dit alles behalve een presentatie video is. Dan waren er nl witte bandages en wit dekje. Daarnaast was er dan geen slof en wel een cap.

Dit is denk ik een filmpje die (vermoedelijk) de eigenaar in al zijn enthousiasme op YT heeft gezet waarbij het vast niet de bedoeling was dat en masse werd bekeken.

Daar heb je gelijk in Sjoert, ik ging er vanuit dat dit een presentatiefilmpje was. Maar desnalniettemin vind ik dit filmpje niet representatief voor de hengst.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:44

Sjoert schreef:

Tsja maar zo zie je wel ineens waar die mooie stille hoofdhouding vandaan komt he. :D
Los hangt ie nl alles behalve. Deze krijgt de neus echt niet op de loodlijn zonder druk te hebben vd slof.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 13:54

Ayasha schreef:
Tsja maar zo zie je wel ineens waar die mooie stille hoofdhouding vandaan komt he. :D
Los hangt ie nl alles behalve. Deze krijgt de neus echt niet op de loodlijn zonder druk te hebben vd slof.

Meeste paarden gaan onder druk van de slof doorknikken en ver achter de loodlijn lopen.
Dus ik betwijfel of deze slofteugel in de handen van deze kundige amazone daadwerkelijk misbruikt wordt, zoals men het liefste ziet hier op Bokt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:01

Precies Sjoert!

Paard is ook pas 2,5 maand onder het zadel, dus een slofje eraan is niet zo gek!
Komend jaar zien we hem allemaal zonder slofje en ik verwacht heel veel verbeterd :)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:02

Ik vind de slof er niet strak aan zitten..
Wel vind ik dat ie wat te ver achter de loodlijn loopt, maar het is een jong paard met een slechte balans.
Vergeleken met hoe ie eerst liep, zie je nu een paard met VEEL meer souplesse!!

Ik zou zo zeggen, vergelijk het hier maar eens mee:

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:03

Zover ik weet is dit een filmpje wat zeker niet bedoeld is als presentatie. Daarbij is Joyce een van de vriendelijkste en netste amazones die ik ken, dus van die slof wordt zeker geen misbruik gemaakt. Dat geneuzel hier ook altijd....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:06

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Meeste paarden gaan onder druk van de slof doorknikken en ver achter de loodlijn lopen.
Dus ik betwijfel of deze slofteugel in de handen van deze kundige amazone daadwerkelijk misbruikt wordt, zoals men het liefste ziet hier op Bokt.

Want deze loopt zo netjes op de loodlijn en helemaal niet doorgeknikt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:07

KellyDV schreef:
Ik vind de slof er niet strak aan zitten..
Wel vind ik dat ie wat te ver achter de loodlijn loopt, maar het is een jong paard met een slechte balans.
Vergeleken met hoe ie eerst liep, zie je nu een paard met VEEL meer souplesse!!

Ik zou zo zeggen, vergelijk het hier maar eens mee:
[ Video ]

Jeetje... Ben ik de enigste die zich hier flink vragen bij stelt?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:09

Het is een 4 jarig paard in een trainingsfilmpje. Ik vraag me af of degene met commentaar het zoveel beter kunnen....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:09

Ayasha schreef:
Janine1990 schreef:

Want deze loopt zo netjes op de loodlijn en helemaal niet doorgeknikt?

Heeft nog plenty ruimte om door te knikken ja. Zie ook het filmpje dat KellyDV plaatst van toen het dier pas onder het zadel was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:10

Nee hoor Molenhoek. Bevestigd voor mij maar weer de verneukerij van de paardensport. Vooral dat sommige mensen hier zeggen dat er geen misbruik wordt gemaakt van de slof. Ik vind het eng dat mensen dit normaal vinden. Zet die kop maar lekker vast, en laat m lekker in een valse knik rond vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:11

youngster schreef:
Het is een 4 jarig paard in een trainingsfilmpje. Ik vraag me af of degene met commentaar het zoveel beter kunnen....

Ja wel, mijn 4 jarige ging met haar hoofd toch nooit opeens een heel stuk opzij omdat ik zo streng was met mijn hand en liep echt niet zo in de krul hoor. Ja, ze was 4 en haar neusje kwam net voor de loodlijn, maar achter de loodlijn heb je deze nooit gezien. Je ziet het hoofd gewoon heen en weer gaan van het gezeul erin. Dit is gewoon fout.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:13

Gaaf paard!!! Heb ook een Apache x Ferro Niet zwart helaas hoewel het is een mooi vosje <3

Dat 2 de filmpje is van mrt 2015 Dus denk niet dat die pas 2.5 mnd onder het zadel is!

Zullen hem op de hengstenkeuring wel zonder slofje zien Fijne amazone iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:14

DeMolenhoek schreef:
youngster schreef:

Ja wel, mijn 4 jarige ging met haar hoofd toch nooit opeens een heel stuk opzij omdat ik zo streng was met mijn hand en liep echt niet zo in de krul hoor. Ja, ze was 4 en haar neusje kwam net voor de loodlijn, maar achter de loodlijn heb je deze nooit gezien. Je ziet het hoofd gewoon heen en weer gaan van het gezeul erin. Dit is gewoon fout.

Idd, ik laat mijn paarden op eigen benen lopen en geef ze de tijd om zich onder het zadel te ontwikkelen. Ik trek ze niet meteen hier in de krul, wat hier meer dan letterlijk wordt gedaan. En het boeit me geen zak of dit een hengst is voor de hengstenkeuring en snel klaar moet zijn of weet ik het, of dat ie zonder slofje niet braaf is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:14

Joolien schreef:
Nee hoor Molenhoek. Bevestigd voor mij maar weer de verneukerij van de paardensport. Vooral dat sommige mensen hier zeggen dat er geen misbruik wordt gemaakt van de slof. Ik vind het eng dat mensen dit normaal vinden. Zet die kop maar lekker vast, en laat m lekker in een valse knik rond vliegen.

Ik ben benieuwd naar een filmpje van jou op een jonge groene rillerige hengst, welke voor de 10e x onder het zadel is :7

Vreemd dat mensen een bepaald ideaalbeeld hebben van iets wat nog niet kan..... beetje veel gebrek aan enige vorm van realiteitszin!