Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nine1987 schreef:Ik vind de friezen tegenwoordig echt niet meer mooi..
Geen sokken meer.. Zware lijven op iele pootjes.. Bah..
Gefeliciteerd familie Okkema! Verdiende titel. nine1987 schreef:Ik vind de friezen tegenwoordig echt niet meer mooi..
Geen sokken meer.. Zware lijven op iele pootjes.. Bah..

:
harbourlight schreef:Onbegrijpelijk dat Alwin er uit moest en ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een publiek zo protesteerde tegen een jury als vandaag.
Persoonlijk had ik Jasper de titel gegund wat staat die hengst er nog goed voor en wat kan hij nog geweldig bewegen.
en ik was verrast door de nieuwe lichting. Vooral Nane vond ik erg leuk!
Yunomi schreef:Ik snapte niet waarom iedereen zo lyrisch was over Alwin, persoonlijk vond ik hem niet zo spectaculair. Ik vond de uiteindelijke winnaars ook terecht, kon me de gehele dag eigenlijk wel in de jury vinden.
Martine_R schreef:Het Friese ras gaat met de tijd mee en blijft niet stilstaan. Ze willen nu eenmaal paarden fokken die ook in de sport goed meekomen. Dan komt er vanzelfsprekend een iets andere bouw bij kijken.
Er is nu eenmaal geen vraag naar lompe boerenpaarden, maar wel naar veelzijdige paarden.
Persoonlijk vind ik het ras zoals het nu is gewoon prachtig. Niet te lomp, niet te licht.
Eigenlijk moet je ze ook pas goed bekijken als ze een jaar of 6 zijn he.. dan zijn ze tenminste uitgezwaard.
Maargoed.. het zal niet iedereens cup of tea zijn.. En dan hebben we gelukkig altijd nog Tinkers en Belgen
edit: Nog even on topic:
Tsjalle, geweldige hengst. Dat is een ding dat zeker is.
Voor de rest vielen mij Alwin, Alke, Bartele en zèker ook de nieuwe lichting mij zèèr positief op
Splinterz schreef:harbourlight schreef:Onbegrijpelijk dat Alwin er uit moest en ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een publiek zo protesteerde tegen een jury als vandaag.
Persoonlijk had ik Jasper de titel gegund wat staat die hengst er nog goed voor en wat kan hij nog geweldig bewegen.
Idd! Volgens de jury kwam Jasper 'ineens' tekort? Heel bijzonder. En dat Alwin eruit moest begrepen wij ook niet.
Jehannes viel helaas iets tegen..en ik was verrast door de nieuwe lichting. Vooral Nane vond ik erg leuk!
Yunomi schreef:Ik snapte niet waarom iedereen zo lyrisch was over Alwin, persoonlijk vond ik hem niet zo spectaculair. Ik vond de uiteindelijke winnaars ook terecht, kon me de gehele dag eigenlijk wel in de jury vinden.
Martine_R schreef:Nou... ik wil niet teveel zeggen, maar heb wel gehoord dat de jury (goede) redenen had om Alwin eruit te sturen.
Soms zie je op de tribune of op tv een stuk minder dan dat de keurmeesters zien he?