7 maanden zwangere dressuuramazone derde in GP op GDF

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

7 maanden zwangere dressuuramazone derde in GP op GDF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 11:05

bokt.nl / www.dressage-news.com

Dressuuramazone Leah Wilson Wilkins, bijna zeven maanden zwanger, verbaasde zichzelf door met Fabian JS derde te worden op de World Cup Grand Prix op het Adequan Global Dressage Festival gisteren. De combinatie moest topcombinaties uit Zweden en de Verenigde Staten laten voorgaan, maar Wilkins en Fabian kregen wel hun eerste score ooit boven 70%. Wilkins en de 17-jarige Hannoveraan scoorden 71,7%. Tinne Vilhemson-Silfén won met Don Auriello, Laura Graves en Verdades werden tweede.

Wilkins zegt dat ze zich wil kwalificeren voor het Canadese Olympische dressuurteam, maar geeft toe dat de geboorte van haar baby haar kansen op kwalificatie vermindert. "Ik was een beetje verbaasd dat we zo hoog eindigden," zegt de 29-jarige amazone. "Hij voelde vandaag erg goed aan. Hopelijk kunnen we dat verderzetten."

Fabian begon zijn carrière op het hoogste niveau vrij laat en werd vaak geplaagd door blessures. Volgens Wilkins zijn de hoge scores te danken aan de trainingen met Nicholas Fyffe en David Marcus. Afgelopen jaar kreeg Fabian echter huidproblemen door het vochtige weer in Florida. "Ik reed hem zes maanden zonder zadel," zegt Wilkins. "Ik weet niet of dat heeft geholpen, maar we kunnen alle oefeningen nu netjes en degelijk uitvoeren. Voorheen hadden we altijd problemen met de wissels om de pas en spanning."

De combinatie startte in september 2014 in de Grand Prix. In oktober 2015 werden ze derde in de World Cup Grand Prix en wonnen ze de Grand Prix Special met een score van 69,608%, tot dan toe hun hoogste score ooit. Wilkins neemt zaterdag ook deel aan de Grand Prix Special. De score daarvan zou ook meetellen voor de twee individuele Olympische kwalificaties voor Canada. Eind januari neemt de combinatie ook deel aan de volgende Global World Cup-wedstrijd.

Ze weet nog niet wat daarna komt. "Ik weet alleen dat ik een baby krijg." Wilkins heeft nergens last van als ze rijdt: "Als ik op een paard zit, voel ik me beter dan wanneer ik op de grond dingen doe."

Anoniem

Re: 7 maanden zwangere dressuuramazone derde in GP op GDF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:08

Daar wil ik wel een goede foto van zien eigenlijk :P Op de foto bij de bron zit haar arm er precies voor...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:11

Als dit de foto van de gereden wedstrijd met 7 maanden zwangere buik is, heeft ze wel een heel braaf buikje

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:47

knollentuin schreef:
Als dit de foto van de gereden wedstrijd met 7 maanden zwangere buik is, heeft ze wel een heel braaf buikje

Ik heb ze wel in de studio gehad met 9 maanden die een nog veel "braver" buikje hadden en dat waren soms ook echt slanke dames.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:58

Ik vind het wel knap hoor, ik weet niet of ik zelf op mijn paard zou gaan zitten als ik zwanger ben.

Natuurlijk even foto's op gezocht O:) , Ze is van zich zelf behoorlijk smal in de taille geloof ik en nu lijkt ze meer wat forser dan echt een buikje te hebben. :D Kan nog geen hele goede foto's vinden :D

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:32

Ben ook wel benieuwd naar een foto :))

En vind t toch erg knap dat je met 7 maanden zwangerschap toch nog zo'n prestatie af kan leveren :) :j

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:02

ach er werdt mij ook gevraagd osf ik zwanger was. Liep al bijna 2 weken overtijd. bijna 44 weken zwanger.
Het kan ik sliep ook nog gewoon op mn buik.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:47

Waarom zou dat nu niet kunnen?

Ik reed tot 3 weken voor de bevalling nog gewoon , ook in galop.
En mijn trainster toendertijd reed letterlijk tot de bevalling en reed ook behoorlijk hoog dressuur.

Hoe beter getraind je paard is, des te langer kun je blijven rijden.

Wel knap dat ze zo goed scoorde en zo'n mooie proef reed +:)+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:10

spatter schreef:
Hoe beter getraind je paard is, des te langer kun je blijven rijden.

Je hebt ook nog te maken met het lichaam van de vrouw die of je wil of niet ook kan protesteren.. Het trainingsniveau van het paard zegt werkelijk helemaal niks over vrouwen die al dan niet ver door kunnen blijven rijden. Dat is puur geluk ofwel domme pech.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:15

Sammie ga jij maar eens rijden op een stuiterend jong paard wat nog niet verzameld en zijn rug nog niet optimaal gebruikt.
Zeker weten dat dat sneller ongemakkelijk zit als een paard wat netjes over de rug loopt en al kan verzamelen.

Ik heb 3 x een zwangerschap doorgereden tot 3 weken voor de bevalling maar hoe beter mijn paard liep des te prettiger ging het.

Natuurlijk zullen er ook vrouwen zijn waarbij het eerder niet meer gaat vanwege bv bekken instabiliteit.
Maar met 7 maanden ben je nog niet zo zwaar.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:23

Spatter je bekijkt dit toch echt teveel vanuit je eigen 'ervaring'. Dat geldt niet voor de hele wereld omdat jij nu toevallig dit 3x heb meegemaakt. Overigens bestaat de paardenwereld ook nog eens uit iets meer dan stuiterende jonge paarden danwel dressuurpaarden optima forma.. De een springt een wedstrijd tot voor de bevalling, de ander rijdt lekker buiten tot maand x en een derde moet al vrij vroeg stoppen. Afgericht tot subtopniveau..

Citaat:
Natuurlijk zullen er ook vrouwen zijn waarbij het eerder niet meer gaat vanwege bv bekken instabiliteit.
Daar gaat de stelling dus al 'Hoe beter getraind des te langer kun je blijven rijden'.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 15:43

Idd sammie, met m'n eerste zwangerschap heb ik m'n paard kunnen rijden tot eind 6 e maand, ik reed toen z2 en de tweede zwangerschap kon ik m'n subtop paard met moeilijkere gangen langer rijden dan m'n andere paard die op zich fijner zat, maar ook z2 Nivo ondertussen, deze zwangerschap was een tweeling en toen was ik met 4-5 maanden echt wel uitgereden, op een rondje stappen na

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:39

Ik ben nu bijna 15 weken en tijd nog 2/3 keer per week. Gaat nog wel goed, we hebben het beide zwaar want ik heb haar pas mei dressuur matig opgepakt na 2.5 jaar enkel bos ritten met d'r eigenaresse. Ivm bekkeninstabiliteit mag ik maar tot max 30 weken rijden, hoop dat ik het redt!
Knap zo'n prestatie met 7 maanden

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:44

Hier had ik het ook nooit zo lang vol kunnen houden i.v.m. mijn eigen lichamelijke toestand.
Had op de ene sowieso niet meer gestapt i.v.m. joligheid waardoor hij nog wel eens bokte, maar mijn andere (superbrave) paard die altijd prima over zijn rug loopt, kon ik ook niet meer op zitten.

En mijn buik is nog steeds totaal niet groot te noemen, ondanks dat ik 37 weken zwanger ben. Ziet er totaal niet zo uit, maar toch kon ik daardoor juist niet paardrijden, omdat ik last van mijn rug had :j

Maar super fijn natuurlijk voor de mensen die wel door hebben kunnen rijden! Maar vind de opmerking dat het aan je paard ligt niet helemaal waar. Komen veel meer factoren bij kijken.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:49

Ik had de titel verkeerd gelezen en ik dacht dat er : 7 maanden zwangere dressuurmerrie stond . En ik maar kijken naar de buik van het paard. Die is toch niet zo slank ?! :+

Ik vind het heel knap dat ze met 7 maanden nog op een paard durft te stappen. Ik zou het persoonlijk niet doen. Ook al is het zo´n braaf beesje ; een deel van de piste kan kapot gaan of er kan opeens een plastic zakje komen aanwaaien en dan lig je voor je het weet in het zand , op je buik. Nee , ik zou het niet doen...

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:53

Knap hoor! Ik weet alleen niet of ik wel durfde te rijden als ik zo ver zwanger zou zijn, ik denk dat ik veel te bang zou zijn dat er wat zou gebeuren, wat het paard dan natuurlijk wel aanvoelt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:55

Ben al blij dat deze amazone niet `afgemaakt` wordt om het feit dat ze zwanger te paard gaat. Valt me weer reuze mee.
Want zodra een vrouw zwanger is, wordt ze gemeenschappelijk bezit en denkt iedereen zich met haar te kunnen bemoeien.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:59

Desiree schreef:
Ben al blij dat deze amazone niet `afgemaakt` wordt om het feit dat ze zwanger te paard gaat. Valt me weer reuze mee.
Want zodra een vrouw zwanger is, wordt ze gemeenschappelijk bezit en denkt iedereen zich met haar te kunnen bemoeien.

Verschrikkelijk is dat :')
Je wilt niet weten hoeveel commentaar ik op een rondje motor heb gehad. (en echt niet laat in de zwangerschap oid)

Als zij erop wilt stappen moet zij dat lekker zelf weten.
Dat ze erop KAN stappen, vind ik werkelijk waar knap :j

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:59

Tsja, ik vind het eigen keuze. Als zij het paard vertrouwd genoeg vind om dat te doen, waarom dan ook niet? Ik zou mijn paard ook wel vertrouwen, maar ik weet dat ik mezelf dan niet meer vertrouw. Ik word dan bang, mijn paard voelt dat aan en word ook onrustig. Kan zelfs zijn dat hij paniekerig word omdat ik dus echt nog nooit bang op hem ben geweest :Y)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 18:08

Leprycorn schreef:
Verschrikkelijk is dat :')
Je wilt niet weten hoeveel commentaar ik op een rondje motor heb gehad. (en echt niet laat in de zwangerschap oid)

Als zij erop wilt stappen moet zij dat lekker zelf weten.
Dat ze erop KAN stappen, vind ik werkelijk waar knap :j

Ben zelf nooit zwanger geweest maar als ik zie hoe zwangere vrouwen klein gehouden worden met je mag dit niet en je mag dat niet, dan zie ik groengeel van ergernis.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 19:56

Het is ook hoe je er zelf mee om gaat.
Ik reed ook gewoon buiten en deed nog sliding stops.
Reed wel alleen mijn eigen paardje maar daar moest wel een westernzadel op van 20 kilo dus dat was ook een handigheidje met die dikke buik.
Zette mijn paard gewoon langs het terras , scheelde weer 30 cm en dat stapte ook gelijk makkelijker op.
In die tijd hadden ze nog geen opstapjes zoals tegenwoordig.

Ik denk dat de meeste ruiters die regelmatig rijden nog behoorlijk lang kunnen doorrijden, totdat het kindje begint in te dalen en op je blaas en bekken begint te drukken.
Steeds naar de plee is ook zo lastig.

Gelukkig heeft lang niet iedereen last van rug en bekken tijdens de zwangerschap en hoe langer je sportief blijft , des te beter blijf je ook in conditie.
Mijn arts vond het prima dat ik bleef rijden.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:02

Wauw vind ik knap hoor!
Ik reed met 4 maanden toch echt niet meer intensief, met 6 maanden was het toch wel klaar toen ging zitten ook niet meer op t paard :p

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:55

Sow das idd knap! _/-\o_ :wow:
Toen ik 7maanden zwanger was kreeg ik niet eens meer mijn knie hoog genoeg om in de Landrover te komen ik had een giga skippy nml. :')
Moest er ook niet aan denken om te paardrijden dan was de baby denk ik oraal geboren := hahaha

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:55

tis maar net hoe je je voelt, ik reed ook nog redelijk fanatiek met zeven maanden, zowel bij de eerste en tweede zwangerschap.
Ik vond het alleen lastig om er op te komen, en stapte soms wat meer tussendoor. verder weinig problemen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:03

Desiree schreef:
Ben zelf nooit zwanger geweest maar als ik zie hoe zwangere vrouwen klein gehouden worden met je mag dit niet en je mag dat niet, dan zie ik groengeel van ergernis.

Mee eens.
Mijn zusje is zwanger van de tweede. Maar veel mensen begrijpen dus echt niet dat zij nog hardloopt en naar de sportschool gaat.
Nou ja, veel mensen... het zijn vooral vrouwen.