Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyDaily schreef:Erg triest verhaal! Ik snap daarom ook niet dat er nog zoveel gefokt word.
LadyDaily schreef:Ja of een tijdelijk verbod om te fokken. Vooral zonder papieren heeft een veulen in de toekomst weinig kans.
maralyn schreef:LadyDaily schreef:Ja of een tijdelijk verbod om te fokken. Vooral zonder papieren heeft een veulen in de toekomst weinig kans.
Of gewoon slachten legaliseren.
Oude en rotte paarden er gewoon uit knikkeren.
Zouden ze hier in Nederland ook wel eens mogen doen, ipv paarden gratig of goedkoop aan te bieden, vervolgens een handelaar die m opkoopt, gouden bergen beloofd, dier oplapt en vervolgens voor dubbele of meer verkoopt. Nieuwe eigenaar er de dupe van, want die heeft een rotte bok gekocht die eigenlijk stok en stok kreupel of whatever bleek te zijn.
SandraVerl schreef:LadyDaily schreef:Erg triest verhaal! Ik snap daarom ook niet dat er nog zoveel gefokt word.
Waarom er zoveel gefokt wordt? Ik denk dat daar verschillende redenen voor zijn. Je hebt mensen die hopen op een topsporter, waardoor ze hun fokproduct voor grof geld kunnen verkopen. Anderen vinden veulentjes zo schattig. Dan heb je nog de mensen die fokken uit liefde voor een bepaald ras dat dreigd te verdwijnen (bv trekpaarden) en zo zullen er nog wel legio andere redenen zijn.
Ik vind dat je niet alleen de oorzaak bij het fokken mag leggen. Toen ik kind was, moest je een goed inkomen hebben als je een eigen paard wou, nu zijn de dieren spotgoedkoop en mensen met weinig middelen bezitten een paard die ze dan vervolgens niet kunnen verzorgen. En al helemaal niet meer als hun kleine inkomen dan ook nog eens kleiner wordt.
Zelf ben ik tegen slachten of inslapen van een gezond paard voor mijn eigen dieren, maar ik kan me absoluut niet vinden in een wettelijk verbod hierop. Niet iedereen doet voor zijn dieren wat ik ervoor doe en ik kan best wel toegeven dat de dood humaner is als een dier aan zijn lot over te laten.
LadyDaily schreef:Erg triest verhaal! Ik snap daarom ook niet dat er nog zoveel gefokt word.
LadyDaily schreef:Waarom er zoveel gefokt wordt? Ik denk dat daar verschillende redenen voor zijn. Je hebt mensen die hopen op een topsporter, waardoor ze hun fokproduct voor grof geld kunnen verkopen. Anderen vinden veulentjes zo schattig. Dan heb je nog de mensen die fokken uit liefde voor een bepaald ras dat dreigd te verdwijnen (bv trekpaarden) en zo zullen er nog wel legio andere redenen zijn.
Ik vind dat je niet alleen de oorzaak bij het fokken mag leggen. Toen ik kind was, moest je een goed inkomen hebben als je een eigen paard wou, nu zijn de dieren spotgoedkoop en mensen met weinig middelen bezitten een paard die ze dan vervolgens niet kunnen verzorgen. En al helemaal niet meer als hun kleine inkomen dan ook nog eens kleiner wordt.
Zelf ben ik tegen slachten of inslapen van een gezond paard voor mijn eigen dieren, maar ik kan me absoluut niet vinden in een wettelijk verbod hierop. Niet iedereen doet voor zijn dieren wat ik ervoor doe en ik kan best wel toegeven dat de dood humaner is als een dier aan zijn lot over te laten.
SandraVerl schreef:Wat heb jij eigenlijk tegen fokken? Ik heb zeer slechte ervaringen met asielhonden en zou er nooit meer aan beginnen. Wel kies ik bewust voor een rashond, die ik koop bij iemand die op een zeer rationele manier bezig is. Wie daar een hond wil, betaald er veel geld voor en kan soms 2 jaar op een pup moeten wachten.
Idem dito met paarden, ik heb in een lang verleden genoeg tijd en energie gestoken in dieren die uit een slechte situatie kwamen, zo'n paard daar heb ik nu noch de tijd, noch de energie voor, dus zoek ik iemand die verantwoord met paarden bezig is en betaal met plezier een pak geld voor het paard dat ik wil.
Zorg er gewoon voor dat alle fokkers die wat voor soort dier ook, aan de lopende band kweken en het dan aan dumpingprijzen op de markt droppen, er tussenuit gaan en hou enkel de serieuze over. En zorg dat de vraagprijs hoog genoeg is, zodat mensen pas kopen als ze genoeg geld voor de zorg hebben.
SandraVerl schreef:...Wie daar een hond wil, betaald er veel geld voor en kan soms 2 jaar op een puppy wachten
maralyn schreef:Mohh neuh sandraverl.
Ik heb in mijn ogen genoeg respect voor ze dat als ze niet pijnloos kunnen leven of n godsvermogen moeten kosten om n beetje normaal te kunnen leven dat ze van mij best als slacht gebruikt mogen worddn.
Dan is mijn woordkeuze niet vriendelijk maar dat is maar net hoeveel waarde mensen aan woorden hechten.
Jap... als ze rot lopen door pijn zijn het imo rotte paarden. Rot van verrot.
En die moet je opruimen.
Hoeveel afgedankte oude of kneuzen worden aangeboden....
Bewust fokken, houden, trainen en stoppen als t niet meer kan...
Moet wel lachen dat mensen zich kunnen opwinden over mijn woordkeuze...hahaha