Britse amazone verft haar paard roze voor goed doel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Britse amazone verft haar paard roze voor goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 11:16

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

De Britse eventingamazone Emma Hyslop wil haar paard roze verven om daarmee meer aandacht voor borstkanker te krijgen.

Hyslop zal haar vier-sterren paard Waldo III van maantop tot staartpunt roze verven als ze meer dan 30.000 likes, gedeelde berichten en retweets krijgt op haar sociale media pagina's. Hyslop hoopt hiermee meer aandacht en donaties te krijgen voor Breast Cancer Now. "Het wedstrijdseizoen van 2015 is voorbij en de wintermaanden zijn een mooie tijd om iets terug te doen", vertelt Emma. "Wally is een zeer gerespecteerd paard in de eventingwereld en daarom denken we dat hij ons goed kan helpen om ons doel te behalen."

Niet onbelangrijk is het feit dat Wally een schimmel is en een roze kleurtje goed zal opvallen. Hyslop ziet er de humor wel van in: "Wally zal begin februari starten in Italië voor het team van Groot-Brittannië en waarschijnlijk zal het roze kleurtje dan nog niet helemaal weg zijn."

De sociale media uitdaging begon op 19 oktober en duurt nog tot 20 december.

Nayomie

Re: Britse amazone verft haar paard roze voor goed doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:40

Mooie actie! :j

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:22

Inderdaad een mooie actie, met zoiets zal ze zeker aandacht krijgen :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:28

Nog wat glitter erbij en je hebt een Barbiepaard. :+
Op zich mooi om aandacht te vestigen, maar het gaat me toch net wat te ver. Laat ze haar eigen haar dan knalroze verven.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:26

Als ik na ga welke stoffen haarverf bevat....lijkt me voor de huid van dat paard niet bevorderlijk. :(

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 14:51

Bravura schreef:
Als ik na ga welke stoffen haarverf bevat....lijkt me voor de huid van dat paard niet bevorderlijk. :(

Want we weten natuurlijk ook al met welke verf ze dat gaat doen... :?

Bijzondere actie, ben stiekem wel erg benieuwd hoe het er uit ziet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:12

Die is maf.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:18

Nah, ik denk zomaar dat ze er echt geen pot hoogglans plamuur op mept...
Er zijn tegenwoordig hele lijnen met verfjes, speciaal om je paard op te leuken, dus ik neem aan dat die wel paardenhuid vriendelijk zijn. Nou ben ik persoonlijk niet zo van het versieren van paarden (vzpaard kan dat heel goed zelf, vooral met bagger) en heb ik eigenlijk het land aan roze, maar voor een goed doel vind ik het wel tof. Roze mensenhaar, zeker onder een cap, valt niet zo heel erg op, roze paarden daarentegen (nog) wel.
Lijkt me trouwens briljant om dan zo'n 'nog niet versleten roze' paard door een cross parcours te zien gaan. :')

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:19

Oke. En dan? Een roze paard? Ik associeer roze met het homohuwelijk. Waar haalt ze geld mee op? Waarom borstkanker? Ik snap t niet.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:25

eenitraM schreef:
Oke. En dan? Een roze paard? Ik associeer roze met het homohuwelijk. Waar haalt ze geld mee op? Waarom borstkanker? Ik snap t niet.

Volgens mij is de kleur voor homohuwelijk nog altijd paars, maar dat kan aan mij liggen..
Pink ribbon ( de naam zegt het al) is voor borstkanker. Ze zal hoogstwaarschijnlijk wel een reden hebben om deze actie te starten.
Het is een mooi gebaar maar zou zelf mijn paard niet kleuren. Genoeg andere technieken om roze te gebruiken bij paarden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:29

Hoe is het een mooi gebaar dan? Het is een geverfd paard... Wat heeft een vrouw met borstkanker daaraan?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:31

_San87_ schreef:
Hoe is het een mooi gebaar dan? Het is een geverfd paard... Wat heeft een vrouw met borstkanker daaraan?

_/-\o_

Hulde.

Commerciële onzin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:35

_San87_ schreef:

Niks, maar ze wil door deze actie meer aandacht voor borstkanker krijgen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:38

[***] schreef:
_San87_ schreef:

Maar nog meer? Volgensmij wordt borstkankerprojecten het meest onder de aandacht gebracht...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:43

eenitraM schreef:
_San87_ schreef:

_/-\o_

Hulde.

Commerciële onzin

Met roze verven van een paard heb ik zelf erg weinig. Maar ik ben altijd erg voorzichtig met kritiek op vrouwen die actie willen voeren om meer bekendheid voor borstkanker te krijgen. Het kan zijn dat ze zelf het haasje is, of iemand dierbaars kent die het heeft.
Volgens mij wil ze ook de projecten meer onder de aandacht brengen en dat betekent dus meer geld voor onderzoek etc. Omdat ze een schimmel heeft en niet onverdienstelijk eventing doet valt ze wel op en dus ook haar actie. Komt dus uit een goed hart en goede motieven denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:44

[***] schreef:
_San87_ schreef:

Als er één ziekte is waar je mee wordt 'doodgegooid' dan is het borstkanker wel :).

Als je dan al iets wilt doen voor een goed doel, doe dan iets waar iemand daadwerkelijk wat aan heeft. Zamel geld in, doe een donatie of weet ik het wat. Aandacht vragen voor borstkanker is als water dragen naar zee.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:45

_San87_ schreef:

Omdat ze áctief met deze actie geld inzamelt voor onderzoek naar borstkanker.

Dat ze daarnaast zelf goed in de picture komt, ja klopt. Maar iedere cent telt uiteindelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:47

Max_en_Max schreef:
_San87_ schreef:

Omdat ze áctief met deze actie geld inzamelt voor onderzoek naar borstkanker.

Dat ze daarnaast zelf goed in de picture komt, ja klopt. Maar iedere cent telt uiteindelijk.

Mwa, het is niet actief geld inzamelen natuurlijk, het is aandacht vragen en hopen op meer donaties.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:49

eenitraM schreef:
_San87_ schreef:

_/-\o_

Hulde.

Commerciële onzin

Die televidieshows voor allerlei ziektes doen ook niets aan de ziekte. Maar daar hoor je mensen niet over klagen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:51

_San87_ schreef:
[***] schreef:

Als er één ziekte is waar je mee wordt 'doodgegooid' dan is het borstkanker wel :).

Als je dan al iets wilt doen voor een goed doel, doe dan iets waar iemand daadwerkelijk wat aan heeft. Zamel geld in, doe een donatie of weet ik het wat. Aandacht vragen voor borstkanker is als water dragen naar zee.

Wat is dit nou weer voor respectloos iets? Volgensmij word je er mee 'doodgegooid' (goed over je woordkeuze nagedacht ook |o) omdat het zo veel voorkomt en er gewoon veel geld voor nodig is. Als je hier commentaar op hebt, waarom reageer je? Bovenin zit een er mooi (rood) kruis onderin waar je op kan klikken als je hier niks zinnigs aan toe te voegen hebt. Ze vraagt aandacht, omdat een roze paard nou eenmaal opvalt, en daarom hoopt ze natuurlijk op donaties.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:56

Sheehan schreef:
Wat is dit nou weer voor respectloos iets? Volgensmij word je er mee 'doodgegooid' (goed over je woordkeuze nagedacht ook |o) omdat het zo veel voorkomt en er gewoon veel geld voor nodig is. Als je hier commentaar op hebt, waarom reageer je? Bovenin zit een er mooi (rood) kruis onderin waar je op kan klikken als je hier niks zinnigs aan toe te voegen hebt. Ze vraagt aandacht, omdat een roze paard nou eenmaal opvalt, en daarom hoopt ze natuurlijk op donaties.

Oh, je mag natuurlijk alleen maar positief zijn :). Sorry. Er gaat heel erg veel geld naar kankeronderzoek, óók borstkankeronderzoek. Gelukkig gaan er ook enorme bedragen naar het organiseren van feestjes, gala's, magazines en acties om aandacht te vragen voor diezelfde ziekte.

De pun was intended. En wat is er mis met commentaar? Of moet het ja en amen zijn omdat het om borstkanker gaat?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:57

_San87_ schreef:

Ja omdat dit zoveel voorkomt en helaas San87 ook bij te jonge vrouwen. Heb er twee jonge lieve kennissen aan verloren die kinderen achter lieten enken helaas teveel vrouwen die deze ziekte hebben en er mee worstelen. Vreselijk. Toen in die tijd 30 jaar geleden, was daar bijna geen aandacht voor. Dank zij allerlei acties is er meer en meer aandacht voor en terecht. De inpack op de families, de achterblijvers is te groot. Gelukkig door al die acties heeft deze ziekte nu veel meer perspectief dan vroeger 30 jaar geleden. Dus geplaatst in de historische context heeft deze ziekte veel bekendheid en dus geld / aandacht gekregen. Ben ik zelf erg blij mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:00

pien_2010 schreef:
_San87_ schreef:

Ja omdat dit zoveel voorkomt en helaas San87 ook bij te jonge vrouwen. Heb er twee jonge lieve kennissen aan verloren die kinderen achter lieten enken helaas teveel vrouwen die deze ziekte hebben en er mee worstelen. Vreselijk. Toen in die tijd 30 jaar geleden, was daar bijna geen aandacht voor. Dank zij allerlei acties is er meer en meer aandacht voor en terecht. De inpack op de families, de achterblijvers is te groot. Gelukkig door al die acties heeft deze ziekte nu veel meer perspectief dan vroeger 30 jaar geleden. Dus geplaatst in de historische context heeft deze ziekte veel bekendheid en dus geld / aandacht gekregen. Ben ik zelf erg blij mee.

Dat geldt voor iedere vorm van kanker :). Absoluut vreselijk en het heeft zeker een enorme impact op mensen. Maar dat geldt voor alle ziektes.

Betwijfel of er 30 jaar geleden genoeg medische kennis was om kanker echt goed te diagnosticeren, zelfde als met HIV/AIDS jaren geleden.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 16:15

_San87_ schreef:

Hoe lullig ook, ben het hier eigenlijk wel mee eens....

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 17:16

Hetgeen ik hier storend aan vind, is dat zoiets "extreems" als het roze verven van een paard blijkbaar nodig is om borstkanker meer onder de aandacht te brengen. Het feit dat het een dodelijke ziekte kan zijn die nog bij te veel vrouwen te laat ontdekt wordt, zou schokkend genoeg moeten zijn om aandacht op te wekken. Blijkbaar worden we immuun voor "simpele" berichten over (dodelijke) ziekten en moet het allemaal steeds gekker en groter om wél bewustwording te creëren?