Rabobank vanaf 2017 geen sponsor KNHS meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Rabobank vanaf 2017 geen sponsor KNHS meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:46

www.knhs.nl

Hoofdsponsor Rabobank stopt vanaf 1 januari 2017 met sponsoring van de paardensportbond KNHS. Het aflopende contract wordt niet verlengd. In het Olympische jaar 2016 kan de KNHS nog volledig rekenen op de steun van Rabobank.

“Rabobank is sinds de oprichting van de KNHS in 2002 hoofdsponsor,” zegt KNHS-directeur John Bierling. “Mede dankzij het partnership met de Rabobank heeft de paardensport zich verder kunnen ontwikkelen de afgelopen jaren en heeft de Nederlandse top zich blijvend aan de internationale top gevestigd. 2014 en 2015 waren voor de paardensport zelfs de succesvolste seizoenen aller tijden. Het Rabo Talentenplan zorgt voor doorgroei van talenten naar de senioren. Meer dan de helft van de ruiters uit de medaille-winnende teams in de Olympische disciplines op het WK en EK senioren in 2014 en 2015 komt voort uit het Rabo Talentenplan. Dat is ongekend en daar zijn we trots op. De paardensport is anno 2015 uitgegroeid tot een medaillefavoriet van de Spelen in Rio. Maar misschien nog belangrijker: samen met Rabobank hebben wij dromen van velen, ook lokaal, helpen waarmaken.”

De KNHS ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet. “We hebben samen met Rabobank nog een prachtig Olympisch jaar in het vooruitzicht. Met nieuwe samenwerkingsverbanden gaan we onze huidige sportieve successen continueren en verder uitbouwen,” zegt John Bierling. “De paardensport is een florerende sport. Met een omzet van 1,5 miljard euro per jaar is de paardensector na voetbal de sport met de grootste economische waarde. De maatschappelijke betekenis van de sport neemt toe en de KNHS wil het clubhuis zijn voor alle paardenliefhebbers. We staan echt in verbinding met ruiters, verenigingen, manegehouders en fans in Nederland.” De bijdrage van de Rabobank is, hoe gewaardeerd ook, slechts een fractie van de totale financiering van de KNHS. “Het topsportbeleid blijft ongewijzigd en we hebben er alle vertrouwen in dat we nieuwe partners aan onze sport gaan verbinden. Paardensport is immers de mooiste sport van Nederland. Samen met 1 miljoen paardenliefhebbers delen we onze passie. En dat gunnen we iedereen.”

De Rabobank zal in overleg met de KNHS zoeken naar oplossingen voor de continuïteit van het KNHS Talentenplan na 2016.

Snorlex

Re: Rabobank vanaf 2017 geen sponsor KNHS meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:48

"We staan echt in verbinding met ruiters, verenigingen, manegehouders en fans in Nederland.”

Mwah...

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:50

Snorlex schreef:
"We staan echt in verbinding met ruiters, verenigingen, manegehouders en fans in Nederland.”

Mwah...

Eens valt me behoorlijk tegen, je betaalt de de schijtschampes maar krijgt er bijna niks voor terug

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:54

Ik voel een flinke voorhoging van de contributie en startpassen aankomen voor 2017...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:56

Snorlex schreef:

Mwah...

Ik dacht precies hetzelfde..

Ilco schreef:
Ik voel een flinke voorhoging van de contributie en startpassen aankomen voor 2017...

Had je nog niet in de gaten dat ze daar al in 2016 mee zijn begonnen?

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:57

Bij de knhs draait het alleen om de topsporters. En de rest betaalt zich blauw maar een email beantwoorden is nog teveel gevraagd. Overigens ook slechte ervaringen met de Rabobank

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:58

Citaat:
De maatschappelijke betekenis van de sport neemt toe en de KNHS wil het clubhuis zijn voor alle paardenliefhebbers.

Dat willen ze, ik hoop niet dat het ze ooit lukt...

Citaat:
We staan echt in verbinding met ruiters, verenigingen, manegehouders en fans in Nederland.

Nee.

Sorry, nogal negatief, maar ik vind de KNHS een vervelende club.

Rot voor ze dat de Rabobank stopt, maar niet heel gek gezien de ontwikkelingen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:01

Snorlex schreef:

Mwah...

Lees: "We financieren de topruiters in Nederland met het geld dat basisruiters, verenigingen, manegehouders en fans in Nederland aan ons moeten afdragen."

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:03

Ilco schreef:

Had je nog niet in de gaten dat ze daar al in 2016 mee zijn begonnen?[/quote]

Dat had ik zeker wel. Maar het zal me niets verbazen als ze het volgend jaar nog veeeeeel verder omhoog gaan gooien. Dat dit jaar nog maar het begin is

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:04

Nou dat klinkt allemaal lekker positief :=

Blij dat ik met beide niks te maken heb :)

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:06

Misschien wordt het toch tijd om eens een tweede hippische sportbond op te richten, welke zich wél bekommert om de ruiters/recreanten ónder de topsportlaag...
Ze durven zich bij de KNHS nogal op de borst te kloppen, maar ik durf te wedden dat minstens 2/3 van de leden het niet met deze uitspraken eens is :o

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:07

Free2 schreef:
Snorlex schreef:

Mwah...

Lees: "We financieren de topruiters in Nederland met het geld dat basisruiters, verenigingen, manegehouders en fans in Nederland aan ons moeten afdragen."

Je quote is nog niet helemaal volledig. Er moet nog ook nog iets over het promoten en wellicht ook sponsoren van een stamboek.. :=

TurdusMerula

Luxje, als je andere disciplines wil starten kun je terecht bij nvvr, nhav, enz. :)

Anoniem

En ik wacht nog steeds tot iemand ballen genoeg heeft om een nieuwe bond te starten :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:09

Dat gaat er als dit zo doorgaat vermoedelijk binnenkort ook wel van komen.. Maar idd iemand zal het voortouw moeten nemen.

Neem nou dat talentenplan.. Als iets geschrapt kan worden is dat het wel... 99% van die club redt het prima omdat paps, mams, stal x t/m z of een ander familielid wel voor meeliften kan zorgen.

palousa_boy

Re: Rabobank vanaf 2017 geen sponsor KNHS meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:17

Misschien moet die nieuwe bond dan maar bij de Rabobank aankloppen voor sponsoring :+

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:25

palousa_boy schreef:
Misschien moet die nieuwe bond dan maar bij de Rabobank aankloppen voor sponsoring :+

:')

Ik begreep dat ze meer de kleine clubs in de regio willen sponsoren?

Maar een nieuwe bond vind ik ook geen probleem hoor *\o/*
Dan direct ook aangepaste springwedstrijden voor volwassenen op pony's :)F

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:27

Is de FNRS niet die andere bond (die niet zo serieus genomen wordt) of is dat voor maneges? Anders ben ik inderdaad zeer vóór een nieuwe bond, die niet met achterlijk astronomische bedragen aan komt kakken.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:29

TurdusMerula schreef:
Luxje, als je andere disciplines wil starten kun je terecht bij nvvr, nhav, enz. :)

Ik niet hoor, ik rij op het moment helemaal niet..., maar ik vind het wel van de zotte dat mijn (verplichte) knhs lidmaatschap duurder is, dan de contributie van mijn vereniging als steunend lid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:32

BaileyMix schreef:
Is de FNRS niet die andere bond (die niet zo serieus genomen wordt) of is dat voor maneges? Anders ben ik inderdaad zeer vóór een nieuwe bond, die niet met achterlijk astronomische bedragen aan komt kakken.

FNRS is idd alleen voor maneges :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:34

Sammie schreef:
Dat gaat er als dit zo doorgaat vermoedelijk binnenkort ook wel van komen.. Maar idd iemand zal het voortouw moeten nemen.

Neem nou dat talentenplan.. Als iets geschrapt kan worden is dat het wel... 99% van die club redt het prima omdat paps, mams, stal x t/m z of een ander familielid wel voor meeliften kan zorgen.

Nou inderdaad. Je moet ook aardig wat geld meebrengen wil je daar uberhaupt inkomen, dus een naamswijziging is misschien ook wel toepasselijk. Talentenplan voor mensen met geld.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:36

Ik had het ook schandalig gevonden als ze de komende jaren duizenden medewerkers op straat schopten om geld te besparen en meer winst te maken en dan wel dik geld aan sponsoring uit waren blijven geven. Besparen bij meer sporten op de sponsoring, niet alleen de paardensport

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:48

Sammie schreef:

Het talentenplan in zijn geheel? Dus ook de regiotrainingen? In dat geval; Wat een onzin, jouw opmerking. Ik heb er zelf ook een jaar ingezeten. Gewoon door goed rijden en hard werken en zorgen dat je de instructies omzet in acties. Naast het educatieve deel zijn er ook vele andere voordelen aan verbonden. Ik heb het zeker als positief ervaren :j .

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:57

luxje schreef:
TurdusMerula schreef:

Ik niet hoor, ik rij op het moment helemaal niet..., maar ik vind het wel van de zotte dat mijn (verplichte) knhs lidmaatschap duurder is, dan de contributie van mijn vereniging als steunend lid...

Zij organiseren ook dingen die gezellig zijn voor jongere paarden of zelfs zonder paarden. :)

Maar verder snap ik je reactie hoor.
Ik moet verplicht lid worden van de knhs als ik de bak van de vereniging (die verder niet zo actief is) wil gebruiken... En daar heb ik als trec-ruiter en westernruiter nu juist niets mee op...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:00

SemperFi schreef:
Sammie schreef:

Het talentenplan in zijn geheel? Dus ook de regiotrainingen? In dat geval; Wat een onzin, jouw opmerking. Ik heb er zelf ook een jaar ingezeten. Gewoon door goed rijden en hard werken en zorgen dat je de instructies omzet in acties. Naast het educatieve deel zijn er ook vele andere voordelen aan verbonden. Ik heb het zeker als positief ervaren :j .

Is het niet handiger eerst een antwoord af te wachten eer je gaat tetteren over wat een onzin :Y)