Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
callum schreef:Waar baseren ze dit op zelf hele goede ervaringen met homeopathie bij mezelf en bij mijn dieren. Ik zou me wel voor kunnen stellen dat er eisen komen aan de opleidingen
Thats_Me schreef:Wat kortzichtig. Homeopathie kan zeker wel een aanvulling zijn. Het draait alleen om geld. Aan homeopatische middelen valt niks/minder te verdienen dan reguliere medichijnen. Geen wonder dat ze een verbod willen. Daarbij kun je niet faken met dieren dus een placebo effect is kul.
tamary schreef:callum schreef:Waar baseren ze dit op zelf hele goede ervaringen met homeopathie bij mezelf en bij mijn dieren. Ik zou me wel voor kunnen stellen dat er eisen komen aan de opleidingen
Omdat je zaken als geïnfecteerde wonden gewoon met antibiotica moet behandelen en ontwormen doe je met chemische pasta.
Eventuele bijwerkingen van de ab en de ontworming of psychische trauma's mag je gerust met druppels behandelen, maar dan heb je het over dingen die met gewoon goed voer en training ook goed moeten komen. Homeopathie is geen vervanging van sommige noodzakelijke agressieve medicijnen, het kan wel een goede aanvulling zijn op een therapie op basis van bewezen medicijnen en bij van die vage klachten waar de DA en kliniek niks kunnen vinden. Het behoort imho niet tot de eerste lijns basis zorg als wondbehandling, vaccinaties, ontworming, etc.
bruintje123 schreef:Het gaat zelfs over dierenartsen die het voorschrijven. Goed opgeleid dus.
Ik denk dat er wat farmaceutische hoge koppen bang zijn centjes mis te lopen en dat het totaal niets met welzijn te maken heeft.
bruintje123 schreef:Het gaat zelfs over dierenartsen die het voorschrijven. Goed opgeleid dus.
Ik denk dat er wat farmaceutische hoge koppen bang zijn centjes mis te lopen en dat het totaal niets met welzijn te maken heeft.
hesterve schreef:Wie in hemelsnaam denken ze wel niet te zijn om dat te willen verbieden? Je wilt als eigenaar toch uiteindelijk zelf de beslissing kunnen maken welke behandeling je je dier wilt laten ondergaan?
Net alsof de behandelingen van regulieren dierenartsen altijd succesvol zijn?!
Thats_Me schreef:Wat kortzichtig. Homeopathie kan zeker wel een aanvulling zijn. Het draait alleen om geld. Aan homeopatische middelen valt niks/minder te verdienen dan reguliere medichijnen. Geen wonder dat ze een verbod willen. Daarbij kun je niet faken met dieren dus een placebo effect is kul.
Thats_Me schreef:Er zijn 2 verschillende petities met verschillende standpunten. het placebo effect heeft geen betrekking op Dierenartsen maar gewoon op homeopatie voor mensen.Wat kortzichtig. Homeopathie kan zeker wel een aanvulling zijn. Het draait alleen om geld. Aan homeopatische middelen valt niks/minder te verdienen dan reguliere medichijnen. Geen wonder dat ze een verbod willen. Daarbij kun je niet faken met dieren dus een placebo effect is kul.
Kuggur schreef:Thats_Me schreef:Wat kortzichtig. Homeopathie kan zeker wel een aanvulling zijn. Het draait alleen om geld. Aan homeopatische middelen valt niks/minder te verdienen dan reguliere medichijnen. Geen wonder dat ze een verbod willen. Daarbij kun je niet faken met dieren dus een placebo effect is kul.
Hahaha, homeopathie is een geweldige geldbron! Water duur verkopen als "medicijn", kassa.
pien_2010 schreef:Dus eigenlijk is het helemaal niet belangrijk of we voor of tegen homeopathie zijn maar gaat het om de keuzes van (dieren) artsen in het genezen van dier en mens.