Pijn in borsten houdt vrouwen uit het zadel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Pijn in borsten houdt vrouwen uit het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 21:15

Bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Volgens een onderzoek van de Universiteit van Portsmouth, waaraan 1324 Britse vrouwen deelnamen, is pijn aan de borsten voor veel vrouwen een reden om uit het paardrijzadel te blijven. Andere redenen zijn: het gebrek aan energie, te weinig tijd en werkverplichtingen.

De vrouwen werd gevraagd vragen te beantwoorden over hun cup maat en fysieke activiteit. Ongeveer 51% van de ondervraagden had een cup maat D of groter. De studie toonde aan dat borstpijn gerelateerd is aan de borstgrootte van de amazone.

Doorzitten in de draf is volgens de ondervraagden het meest pijnlijk. Voor 21% is de pijn tijdens de oefening zó erg dat het hun sportprestaties beïnvloedt.

“We kunnen nu aantonen dat borstpijn veelvuldig voorkomt onder amazones” vertelt Dr Jenny Burbage. Zij zal nader onderzoek doen naar de oorzaak van de pijn en naar de impact die het heeft op het paardrijden.

Liselot

Re: Pijn in borsten houdt vrouwen uit het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:24

Daar bestaan toch gewoon goede sportBH's voor :? Wat een onzin om daar onderzoek naar te gaan doen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:29

Nou... dat helpt niet altijd helaas. Nog steeds dolgelukkig met borstverkleining.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:32

Liselot schreef:
Daar bestaan toch gewoon goede sportBH's voor :? Wat een onzin om daar onderzoek naar te gaan doen

Lekker zwart wit... Ooit een sportbh geprobeerd met groter dan cup D? :+
Het helpt met bepaalde sporten, maar doorzitten op een paard (of op de meeste) geeft toch heen veel beweging door en daar kan een sportbh niet tegenop werken. Misschien wel als ie zo strak zit dat je bijna niet meer ademen, maar dat rijdt nou ook weer niet heel prettig.

En dit onderzoek is niet ter behoeve van een nieuwe sportbh maar het onderzoek is om te kijken of vrouwen hier hinder aan ervaren. En als een groot deel hinder ervaart, wat dus zo is, gaat er pas nagedacht worden over een eventuele oplossing.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:33

Nou ik met mijn cup G heb echt niet genoeg aan een sportbh, ik draag om het een beetje dragelijk te maken een gewone en een sportbh over elkaar heen. Maar paardrijden is te leuk om mij hier door te laten weerhouden te rijden
Laatst bijgewerkt door Eloya op 12-10-15 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:35

Sportbh + cup D + paard = pijn. Die sportbh's vangen toch niet zoveel schokken op met het rijden als je zou willen. Ik denk dat mijn BH's met beugel nog net wat betere steun geven met het rijden.
Toch wel lastig, doorzitten doe ik niet heel veel, dus daar heb ik niet veel last van. Wel lastig als je continue alles rond voelt zwabberen :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:35

Ik snap wel wat ze bedoelen al heeft het mij nooit weerhouden om op hen ja ik heb dd

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:36

Ik kan het shaken met mijn cup F en een sportbeha. Het is gewoon ronduit kut om paard te rijden met een grote cup.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:38

Helpt niet altijd, en ook hier erg gelukkig met verkleining, maar ik weet wel dat als ik geen sportbh aanhef, ik niet opstap. en gelukkig zijn mijn sportbh's dusdanig ondersteunend, dat ik bij paardrijden geen last krijg. (muv doorzitten op paarden die door niet loslaten van de rug/gangwerk nogal hobbelig zitten. Manegepaarden overigens)

edit: ik vraag me af in hoeverre het dragen van een goede sportbh (tov gewone of zelfs geen bh) en effect daarvan is meegenomen in de resultaten van dit onderzoek.
Laatst bijgewerkt door Rintah op 12-10-15 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:39

Verkleining wil ik nog niet omdat ik 1. nogmaar 17 ben en 2. ik later graag kinderen wil en heb gehoord dat BV dan moeilijker gaat na een verkleining

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:39

Dat kan toch nooit een representatieve steekproef zijn geweest? :? Of hebben die Engelse vrouwen zulke grote borsten?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:40

Goh, dit had ik nou nooit zien aankomen :Y)

Precies 4 weken geleden een verkleining laten doen, kan niet wachten om weer op te stappen en te kijken hoe het nu voelt!!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:43

Sammyoo schreef:
Dat kan toch nooit een representatieve steekproef zijn geweest? :? Of hebben die Engelse vrouwen zulke grote borsten?

Engelsen zij over het algemeen wel goed bedoeld geloof ik. Maarja, in hoeverre de opgegeven maat ook de echte maat is weet je ook nooit zeker, en aangezien meer dan 50% van de vrouwen de verkeerde maat draagt :+

ok, ik ben weer stil, stel te veel kritische vragen/randvoorwaarden hierover voor mezelf :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:48

KellyR schreef:
Liselot schreef:

Lekker zwart wit... Ooit een sportbh geprobeerd met groter dan cup D? :+
Het helpt met bepaalde sporten, maar doorzitten op een paard (of op de meeste) geeft toch heen veel beweging door en daar kan een sportbh niet tegenop werken. Misschien wel als ie zo strak zit dat je bijna niet meer ademen, maar dat rijdt nou ook weer niet heel prettig.

En dit onderzoek is niet ter behoeve van een nieuwe sportbh maar het onderzoek is om te kijken of vrouwen hier hinder aan ervaren. En als een groot deel hinder ervaart, wat dus zo is, gaat er pas nagedacht worden over een eventuele oplossing.

Ja, ben zelf gezegend met een E en ik kan zelfs met een stevige voorgevormde BH gewoon pijnloos rijden. Met mijn shockabsorber heb ik echt helemaal nergens last van

Woodwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:49

Het lijkt me logisch dat als je een grote cup hebt je meer last hebt met rijden maar wss hebben de dames die er last van hebben en toch blijven rijden er een trucje op gevonden zoals eloya hierboven, maar het is gewoon 'zwaar' irritant idd en pijnlijk :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:53

Gunst, eigenlijk nooit bij stilgestaan hoe gezegend ik ben met mijn bescheiden b-cup. Gelukkig nooit ergens last van wat dat betreft, maar wel vervelend voor jullie met een grotere cupmaat.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:54

Ik piep er ook gewoon heel graag over. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:57

Kiki1995 schreef:
Sportbh + cup D + paard = pijn. Die sportbh's vangen toch niet zoveel schokken op met het rijden als je zou willen. Ik denk dat mijn BH's met beugel nog net wat betere steun geven met het rijden.
Toch wel lastig, doorzitten doe ik niet heel veel, dus daar heb ik niet veel last van. Wel lastig als je continue alles rond voelt zwabberen :')

Wat balen!
Zelf heb ik nog een maatje groter, maar nergens last van. :)
Heb een sport BH vd Victoria's secret. Misschien wat om naar te kijken?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:01

Ik draag zeer goede bh's en dan is het wel te doen. Maar 1 keer een oudere aan en ik merk het meteen. Zit ook altijd door want rijd een IJslander, die nog veel meer los moet gaan laten in zijn rug. Maar een flinke tolt in combinatie met grote borsten (cup e) is gewoon niet echt fijn. Zeker op langere stukken buitenrit niet. Als ik mijn moment van de maand heb stap ik ook niet op :+ veel te gevoelig, ik ga wel wandelen dan. Maar normaal met een goede bh is het prima te doen, hoewel ik het vaak wel voel

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:11

Anoniem schreef:
Kiki1995 schreef:

Wat balen!
Zelf heb ik nog een maatje groter, maar nergens last van. :)
Heb een sport BH vd Victoria's secret. Misschien wat om naar te kijken?

En dan nog een speciaal soort van Victoria's secret of niet? Ik heb nu al verschillende bhs gehad maar blijf wel pijn houden met rijden.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:19

Ik heb zelf een e cup en heb met mijn Marlies Dekkers bh en hier overheen een sporttop van Puma nooit last gehad.

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:32

Ik heb een E cup en draag de sport bh's van Anita en heb nergens last van

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:37

Voor mij is het wel een reden om soms niet te rijden. Mijn heerlijke cup h wil Nik absoluut tegen houden; een sportbh kan ik niet in ademen, schijnbaar hebben de meeste merken niet begrepen dat een 75h niet plat gedrukt kan worden zonder onder je kin te zitten :=. Een goede bh en opletten wat ik doe, op pijnlijke dagen een bp aan dan gaat het prima. Maar mij weerhouden van rijden? Nee daarvoor geniet ik teveel.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:04

Allemaal een haflinger, kan je goed op doorzitten met een grote cup maat :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:07

Ik heb weinig last, D/E formaat. Meer last van m'n heupen, spieren en enkels maar ach :')