Snowboarder redt paard uit sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Snowboarder redt paard uit sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:39

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Een snowboarder deed een verrassende ontdekking toen het een paard tegenkwam tijdens het afdalen van een berg.

Rafael Pease was aan het snowboarden met een vriend in El Colorado, Chili, op zijn 21e verjaardag toen hij een paard tegen kwam in de sneeuw. "Ik zag een rotsblok in de sneeuw in de verte, maar toen ik dichterbij kwam realiseerde ik mij dat het een paard was", vertelt Pease. "Het paard zou sterven als wij het niet zouden helpen."

Met behulp van een schep groeven de snowboarder en zijn vriend het paard uit de diepe sneeuw waar het in vast was komen te zitten. Nadat het duo de merrie uit de sneeuw had gegraven begeleidden ze het dier de 9,5 kilometer lange tocht naar beneden waar het weer herenigd werd met de rest van de kudde. "Het kostte ons vier tot vijf uur om het dier uit de sneeuw en weer veilig in de weide te krijgen."

Pease filmde alles, waarna het bedrijf van de helmcamera de video afgelopen dinsdag 6 oktober plaatste op youtube.

Anoniem

Re: Snowboarder redt paard uit sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:43

Is dit geen reclame flimpje van GoPro?

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:43

Wauw, wat onwijs mooi zeg!! <3

Edit: ondanks de reclame :')
Laatst bijgewerkt door Flowq op 08-10-15 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 17:45

Tobbes schreef:
Is dit geen reclame flimpje van GoPro?

Vertaalfoutje gemaakt, gopro heeft het filmpje op youtube gezet nadat ze het kregen van de jongen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:56

en dan vraag ik me af... ga je altijd snowboarden met brokjes in je rugzak voor een paard?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:01

speurneusc schreef:
en dan vraag ik me af... ga je altijd snowboarden met brokjes in je rugzak voor een paard?

Was ik me ook al aan het bedenken :')

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:01

Idd en waarom stond dat paard los? Normaal hebben ze een halster om. Mij lijkt dit ook eem reclame. :)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:05

KittyDylan schreef:
speurneusc schreef:

Was ik me ook al aan het bedenken :')

Volgens mij is het iets van de boarders wat het paard ook lekker vind.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:07

http://www.grindtv.com/snowboarding/sno ... g6bWrOo.97
When I got down to the ski resort, resort workers were trying to take the horse from me and bring it somewhere to let it die,” said Pease. “Which is crazy cause I was doing them a favor instead of them having a dead horse on their resort.”

Weeks after his rescue, Pease said he was approached by a local farmer. Pease had been in the community to set up the Flux Veho Mountain Film Festival, a film festival he organized to help celebrate the mountain culture in Chile. As such, Pease had become well known by the locals, and the farmer heard of his rescue.

“The farmer told me he was the previous owner of the horse,” Pease said. “He told me it was an old work horse he had recently released so that it could enjoy its last years. He thanked me for rescuing it

Hier een wat completer verhaal ervan, is een oud paard wat was vrij gelaten door de eigenaar zodat het de laatste jaren in het wild kon doorbrengen
Laatst bijgewerkt door SuperSuup op 08-10-15 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:08

Heb even hele flimpje gekeken en is duidelijk hartstikke fake. Paard was speciaal getraind om in de sneeuw stil te blijven staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:36

Tja, je laat je oude paard vrij en die gaat uit zichzelf de bergen in , in een meter sneeuw, haha. Mooie story maar dat oudje dat vier dagen vast in de sneeuw staat , ik geloof er geen reet van want er zijn nergens sporen te zien van proberen los te komen. Dit is een stunt en mooi in scene gezet.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:51

SuperSuup schreef:
http://www.grindtv.com/snowboarding/sno ... g6bWrOo.97
When I got down to the ski resort, resort workers were trying to take the horse from me and bring it somewhere to let it die,” said Pease. “Which is crazy cause I was doing them a favor instead of them having a dead horse on their resort.”

Weeks after his rescue, Pease said he was approached by a local farmer. Pease had been in the community to set up the Flux Veho Mountain Film Festival, a film festival he organized to help celebrate the mountain culture in Chile. As such, Pease had become well known by the locals, and the farmer heard of his rescue.

“The farmer told me he was the previous owner of the horse,” Pease said. “He told me it was an old work horse he had recently released so that it could enjoy its last years. He thanked me for rescuing it

Hier een wat completer verhaal ervan, is een oud paard wat was vrij gelaten door de eigenaar zodat het de laatste jaren in het wild kon doorbrengen

Ofwel hij was het voer en/of kogel niet waard en gedumpt om te sterven.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:57

speurneusc schreef:

in het begin zie je een hond die met ze mee gaat miss waren het wel hondenbrokjes...

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:08

Die brokjes kunnen volgens mij ook best iets van lichtgewicht menseneten zijn, lijkt me. Ik heb vaak genoeg als dierenvoer uitziende maaltijden meegedragen op wandelingen etc.

Anyway, ik geloof gewoon in de echtheid van het verhaal, met mijn romantisch ziel. :') Veel te leuk om moeilijk te gaan doen.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:54

Of het verhaal echt is weet ik niet maar de 'brokjes' die worden gegeven lijken mij soepbolletjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:18

Reclame of niet..
Het is een gaaf filmpje!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 21:17

Ondanks dat t reclame lijkt
Wel een super braaf paard wat met zn touwtje rond huppel oa naast de auto draaf

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:14

renskesanne schreef:
speurneusc schreef:

in het begin zie je een hond die met ze mee gaat miss waren het wel hondenbrokjes...

Lijken mij ook hondenbrokjes.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:23

Cas123 schreef:
Idd en waarom stond dat paard los? Normaal hebben ze een halster om. Mij lijkt dit ook eem reclame. :)

Afgezien van reclame of niet, maar hier vertrekken ze toch echt op de wei zonder halster.

Daarbij komt er hier en daar echt nog wat onzin voorbij zeg! 'Getraind om stil te staan in de sneeuw'. Wel eens de diepte van sneeuw onderschat op buitenrit en in een meter of meer terecht komen, waar je door moét een kilometer lang omdat er geen omweg is? In NL misschien niet, maar hier wel. En mijn pony wist geen raad meer met zichzelf noch zijn benen van vermoeidheid en dat was na een kilometer. Die bleef inderdaad stil staan als ik hem niet vooruit hielp. Daarbij zijn er op de video duidelijke 'waadsporen' te zien.

Of het filmpje echt is of niet, geen idee! Echter is het idee van een paard dat vast zit in de sneeuw door pure vermoeidheid geen ongeloofwaardig spul.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:34

Wat en halster betreft, het is niet zo logish dat elk paard in de wei een halster draagt. Ik persoonlijk ben er bv een sterke tegenstander van en sta daar niet alleen in. Bovendien is het cultuurgebonden.
Zo zie je hier in Portugal bv veel meer halsriemen. In veel landen buiten Europa gebruiken ze jacma´s om een paard te pakken (zeg maar type markthalster) maar gaat er verder geen halster om tenzij ze dan weer aan een touw grazen.

Ik heb verder geen zin om te gaan speculeren wat wel of niet van waar is van de redding.

Hier in Portugal worden met enige regelmaat paarden door hun eigenaar of vermoord of losgelaten als ze ze niet meer kunnen onderhouden en wordt er ook wel eens een paard of een groepje paarden gevonden op gekke plekken. in het noorden worden ze losgelaten om zich te voegen aan de kuddes in het wild levende Garranos.
Niet elk land is hetzelfde als Nederland...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:28

ik vind het er wel echt uit zien, maar dat is mijn mening. echt of niet, het is een heel gaaf filmpje :)
het lijkt mij trouwens vrij sterk dat een paard hondenbrokjes eet :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:41

horsielove3 schreef:
ik vind het er wel echt uit zien, maar dat is mijn mening. echt of niet, het is een heel gaaf filmpje :)

een hongerig paard eet alles. Ook giftige planten. Dus waarom geen hondenbrokken.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 17:58

Ayasha schreef:
horsielove3 schreef:

een hongerig paard eet alles. Ook giftige planten. Dus waarom geen hondenbrokken.

weet ik veel, omdat het vlees is? en waarom zouden die bergbeklimmers hem überhaupt hondenvoer geven. ze hebben dan vast wel energie/muesli repen bij zich. iemand met een beetje verstand geeft een paard geen hondenvoer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:04

Mijn A pony vrat muizen op ondanks dat ie niets te kort kwam. _O- Ze hebben niet allemaal problemen met vlees heb ik het idé. :')

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 18:07

oke, misschien heb je dan gelijk, ik zei alleen dat ik het raar vond en niet logisch vond klinken. vind jij het wel geloofwaardig, oké, maar ik vind dat niet.