Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jes_sira schreef:'t is daar best rustig qua verkeer en naast het "ruiterpad" aan de andere kant een voetpad. Alle ruimte....
Verderop moet je gewoon op het fietspad met struikgewas aan beide kanten van het fietspad bij de huizen van de Grashoek. Daar is het wel wat krap.
Jacky_love schreef:Aan de foto te zien het eerste stuk Northgodreef, vanaf de Gooweg gezien. Ongeveer ter hoogte van de kruising met het Westeinde denk ik. Daar loopt het uitgesleten paadje vlak langs het fietspad en fietsen er op sommige tijdstippen veel scholieren
Hopelijk is iedereen oké...
ElCamino schreef:Wanneer wij parkeren op de boulevard met de trailer , steken we de weg over en rijden op het stukje tussen voetpad / fietspad naar oude Meeuwenoord, om daar het ruiterpad te pakken.
Er is dat eerste stukje geen ruiterpad.... wel een paadje geworden door de vele paarden denk ik...de parkeerplaatsen bij de oude manege staan altijd andere mensen die niet willen betalen waardoor je met de trailer wel op de boulevard moet parkeren.
Ik vind dat je zelf op je paard een beetje verantwoordelijk moet nemen... áls je paard beetje druk is, ga dan met 2 weg en roep mensen aan die achterop komen of tegemoet.Hou in elk geval alles in de gaten om je heen...
Veel mensen op de fiets / lopend / met auto hebben gewoon geen idee wat paarden doen.... veel nemen aan dat wanneer je op straat rijdt dat je je paard onder controle hebt en begrijpen gewoon niet wat het allemaal inhoudt.
Dat is absoluut geen goedpraten naar de mensen maar ik vind wel dat je ls ruiter van een druk / jong / of wat dan ook paard je er heel goed van bewust moet zijn.....
jes_sira schreef:Op FB lees ik net (lijkt van iemand die meer weet) dat het drukke/zenuwachtige paarden waren en dat ze niet achter elkaar reden, maar beide aan een andere kant van het fietspad en dat de fietser er tussendoor probeerde te gaan.
Weet niet of dit waar is...
Maar ik stoor me er ook heel erg aan
En ja, helaas zie je het wel veel.... Ruiters die naast elkaar rijden of beide aan een andere kant waardoor het overige verkeer er dan echt last van heeft.
Die meiden mogen wel wat fatsoen en respect bijgebracht worden vindt ik....
Ze brengen omstanders en de paarden in gevaar....
Ik moet zeggen dat ik wanneer ik buiten ga rijden ook vaak degene met wie ik rijdt hierin moet corrigeren. Zo jammer dat ze dat zelf niet inzien denk ik dan...
Danseresje schreef:Heftig. Heb daar gister zelf ook nog gereden.....
Overigens vind ik het begrip ruiterpad naast het fietspad een groot begrip. !
ElCamino schreef:veel nemen aan dat wanneer je op straat rijdt dat je je paard onder controle hebt
Kuggur schreef:Danseresje schreef:Heftig. Heb daar gister zelf ook nog gereden.....
Overigens vind ik het begrip ruiterpad naast het fietspad een groot begrip. !
Irrelevant. Paarden op het fietspad zijn verboden. Dit nare ongeluk illustreert waarom.
Kuggur schreef:Zo is het. Vergelijking, voor motorrijders is het óók veiliger op het fietspad, moeten die daar dan óók maar gaan rijden....
jes_sira schreef:Kuggur schreef:Zo is het. Vergelijking, voor motorrijders is het óók veiliger op het fietspad, moeten die daar dan óók maar gaan rijden....
Ik vind de vergelijking niet helemaal.
Een motor is dan wel kwetsbaarder dan een auto oid, maar nog steeds geen leven wezen dat ook nog eens een vluchtdier is...
Nyma schreef:Of paarden op het fietspad of op de autoweg moeten verschilt per gemeente, in mijn gemeente moeten de paarden juist op het fietspad. Waar ik overigens erg blij mee ben want op de autoweg zou (met mijn paardje) ten eerste echt niet veiliger zijn, ten tweede zou er een file achter me komen van hier tot Moskou.
Karl66 schreef:Nyma schreef:Of paarden op het fietspad of op de autoweg moeten verschilt per gemeente, in mijn gemeente moeten de paarden juist op het fietspad. Waar ik overigens erg blij mee ben want op de autoweg zou (met mijn paardje) ten eerste echt niet veiliger zijn, ten tweede zou er een file achter me komen van hier tot Moskou.
Verkeersregels zijn gewoon landelijk en niet per gemeente geregeld, dat zou ook een lekkere puinzooi worden als de ene gemeente bedenkt dat je alleen maar stapvoets met je auto mag rijden en de andere vindt dat je rustig met 100 km/u door het centrum mag rijden. Volgens die landelijke verkeersregels horen paarden dus niet op een fietspad thuis, maar wordt het wel gedoogd. Al zorgen dit soort ongelukken er natuurlijk wel voor dat mensen fronsend naar dit soort gedogen gaan kijken.