Valegro teruggetrokken voor Central Park Horse Show

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Valegro teruggetrokken voor Central Park Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 07:00

http://www.bokt.nl / http://www.chronofhorse.com
Ingezonden door bigone

Charlotte Dujardin heeft afgelopen zondag laten weten dat Valegro niet in actie zal komen tijdens de Central Park Horse Show. Volgens Dujardin en de eigenaren van Valegro heeft het paard een rustperiode verdiend na de drukke Europese Kampioenschappen waar de combinatie tweemaal goud won.

"Blueberry is een fantastisch paard en Carl (Hester) en ik willen dat hij zijn welverdiende rust krijgt na de drukke en succesvolle kampioenschappen van vorige maand. Zijn gezondheid en geluk hebben voor ons de hoogste prioriteit", aldus Dujardin. Zij zal overigens wel aanwezig zijn tijdens het evenement, de Amerikaanse bondscoach Robert Dover stelt een leenpaard ter beschikking.

_Annemiek

Re: Valegro teruggetrokken voor Central Park Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:19

Top!!

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:07

Prima toch. Zou ze de wissels weer gevonden hebben? :)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:21

Noemt zij hem Blueberry?
Maar fijn dat hij ff vrij krijgt.

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:24

ikkedus schreef:
Noemt zij hem Blueberry?

Mijn gedachte.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:25

Waarom heb ik hier een raar gevoel bij :? . Zoveel wedstrijden heeft hij niet gelopen in aanloop naar het EK.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:26

FriesWytske schreef:
Waarom heb ik hier een raar gevoel bij :? . Zoveel wedstrijden heeft hij niet gelopen in aanloop naar het EK.

Ja, waarom heb je er een raar gevoel bij? Het is toch niet zo raar een paard een periode van rust te geven na een groot concours?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:42

FriesWytske schreef:

Het was tijdens de proeven in Aken duidelijk te zien dat ze er veel meer aan moest rijden dan eerder, ze willen Valegro graag nog één keer laten schitteren en wel in Rio, niets vreemds aan om een ouder wordend paard meer rust te geven. Je kunt alles wel willen winnen om de centen binnen te slepen maar zo werkt het niet. En het is fijn dat ze zo bewust met de paarden bezig zijn.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:45

En wat te denken van de vlucht (retourtje)....is ook niet niks voor een paard, zeker niet na een drukke periode.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:47

ikkedus schreef:
Noemt zij hem Blueberry?

Dat is toch al gemeen geweten dat ie "op stal" blueberry noemt. Staat in vrijwel elk interview met ze.

Niks rare gevoelens. Beest heeft druk gehad, krijgt gewoon lekker effe pauze, gewoon fijn dat ze aan hem denken.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:52

ikkedus schreef:
Noemt zij hem Blueberry?

Zo schijnt Hester hem bij zijn geboorte te hebben gedoopt in de periode dat hij alle veulens fruit en groentenamen gaf..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:12

Niet zo gek hoor. Op het EK zag je hem vooral op de laatste dag lang niet zo fit als bij aanvang van het kampioenschap.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:17

En omdat hij op het EK al allemaal foutjes maakte, heb ik er een vreemd gevoel bij.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:20

FriesWytske schreef:

Misschien omdat je vergeten bent je alu-hoedje af te zetten? {:}

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:27

FriesWytske schreef:
En omdat hij op het EK al allemaal foutjes maakte, heb ik er een vreemd gevoel bij.

Dan had je bij meer combi's een raar gevoel moeten hebben want er zat geen foutloze tussen volgens mij.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:30

Het lijkt of ze wel van plan waren om mee te doen? Misschien willen ze nog wat meer tijd nemen om de wissels weer te vinden.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:30

Maar die melden het paard niet af voor een volgend evenement. Bovendien als het alleen om het reizen gaat, dan wisten ze dat van tevoren ook.

Maar schijnbaar mag je bij Valegro en amazone alleen maar ach en oohhhhh zeggen. :evaw:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 12:36

Ach zo zijn er nog ruiters die veel grovere fouten gemaakt hebben doorheen de tijd dan een paar wisseltjes mis springen (of niet.) :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:27

FriesWytske schreef:
Maar die melden het paard niet af voor een volgend evenement. Bovendien als het alleen om het reizen gaat, dan wisten ze dat van tevoren ook.

Maar schijnbaar mag je bij Valegro en amazone alleen maar ach en oohhhhh zeggen. :evaw:
Als je dergelijke losse flodders schiet, mag je er vanuit gaan dat mensen daar iets op zeggen. Dan kun je kinderachtig reageren en jezelf voordoen als het slachtoffer van het grote boze Bokt, maar het is gewoon een logische consequentie van jouw ongefundeerde opmerking.

Er zijn mensen die 20 jaar lang elke week 80 uur werken en zich nog kiplekker voelen en er zijn mensen die na twee weken 20 uur werken al burn-out thuis zitten en zo is ook het ene paard het andere niet. Valegro vergelijken met andere paarden die wel het EK gelopen hebben en ook naar de US gaan, speculeren over de gezondheid van het paard en insinueren dat er wel iets meer mis moet zijn dan een dier dat wellicht wat overspannen is na het EK, is mijns inziens zinloos en ook gewoonweg niet gepast.

Jouw reactie laat duidelijk zien dat je het ook nooit goed doet als (top)sporter. Was ze wel gegaan en had Valegro verzet getoond omdat het hem teveel werd, dan was de wereld over haar heen gevallen dat ze eerder aan haar paard had moeten denken en nooit had moeten starten, zeker gezien de huidige discussie over de dressuursport en dierenwelzijn. Nu geeft ze van tevoren aan het dier wat meer rust te gunnen en is het nog niet goed. Ik denk dat zij haar paard een stuk beter kent en hem beter aanvoelt dan eenieder hier op Bokt—wij zien hem een aantal keer per jaar op concours, Dujardin en Hester zijn iedere dag met hem in de weer.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:04

_Summerly_ schreef:
FriesWytske schreef:

Als je dergelijke losse flodders schiet, mag je er vanuit gaan dat mensen daar iets op zeggen. Dan kun je kinderachtig reageren en jezelf voordoen als het slachtoffer van het grote boze Bokt, maar het is gewoon een logische consequentie van jouw ongefundeerde opmerking.

Er zijn mensen die 20 jaar lang elke week 80 uur werken en zich nog kiplekker voelen en er zijn mensen die na twee weken 20 uur werken al burn-out thuis zitten en zo is ook het ene paard het andere niet. Valegro vergelijken met andere paarden die wel het EK gelopen hebben en ook naar de US gaan, speculeren over de gezondheid van het paard en insinueren dat er wel iets meer mis moet zijn dan een dier dat wellicht wat overspannen is na het EK, is mijns inziens zinloos en ook gewoonweg niet gepast.

Jouw reactie laat duidelijk zien dat je het ook nooit goed doet als (top)sporter. Was ze wel gegaan en had Valegro verzet getoond omdat het hem teveel werd, dan was de wereld over haar heen gevallen dat ze eerder aan haar paard had moeten denken en nooit had moeten starten, zeker gezien de huidige discussie over de dressuursport en dierenwelzijn. Nu geeft ze van tevoren aan het dier wat meer rust te gunnen en is het nog niet goed. Ik denk dat zij haar paard een stuk beter kent en hem beter aanvoelt dan eenieder hier op Bokt—wij zien hem een aantal keer per jaar op concours, Dujardin en Hester zijn iedere dag met hem in de weer.

Helemaal mee eens Summerly !!!!De beste stuurlui staan weer aan wal ! :Y)
Zoals altijd ! |(

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:29

Waarom worden toch elke keer de wissels aangehaald.
Het gaat hier om rust, niet om commentaar op de kur.

Juist goed dat ze een paard de rust geven. Het is allemaal niet niks wat ze moeten laten zien, moeten laten presteren en wat er rondom die dagen met ze getrokken wordt.

Welzijn, gezondheid staat voorop lijkt mij.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:22

Wat lekker voor hem dat hij even rust krijgt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:43

Ik sluit mij aan bij @friesWytske.
Het is toch raar dat een paard na een paard dresssuurproeven aan vakantie toe is.
Een dressuurproef duurt 6 minuten!!!
Voor het EK van Aken hoefde Valegro niet het vliegtuig in en ook het tijdsverschil was er niet. Ook was er geen verschil qua temperatuur en luchtvochtigheid.
Dus vind ik het een erg slecht argument dat het paard aan vakantie toe is. Daarbij is Aken alweer weken geleden geweest.

Als springruiters dat nu zouden zeggen begrijp ik het nog. Die paarden springen in een week tijd 5 parcoursen van 1.60 cm. Is toch net even wat anders. Wat zijn die dressuurders toch verschrikkelijke zeikers.

Dus bokkers, als Valegro na 3 dressurproeven werkelijk aan vakantie toe zou zijn klopt of haar verhaal niet en is er wat anders aan de hand of hij wordt voorafgaand het EK en tijdens het EK verschrikkelijk overtrained.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-15 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:44

Anoniem schreef:
Ik sluit mij aan bij @friesWytske.
Het is toch raar dat een paard na een paard dresssuurproeven aan vakantie toe is.
Een dressuurproef duurt 6 minuten!!!
Voor Aken hoefde Valegro niet het vliegtuig in en ook het tijdsverschil was er niet. Ook was er geen verschil qua temperatuur en luchtvochtigheid.
Dus vind ik het een erg slecht argument dat het paard aan vakantie toe is.

Als springruiters dat nu zouden zeggen begrijp ik het nog. Die paarden springen in een week tijd 5 parcoursen van 1.60 cm. Is toch net even wat anders. Wat zijn die dressuurders toch verschrikkelijke zeikers.

Dus bokkers, als Valegro na 3 dressurproeven werkelijk aan vakantie toe zou zijn klopt of haar verhaal niet en is er wat anders aan de hand of hij wordt voorafgaand het EK en tijdens het EK verschrikkelijk overtrained.

Alsof het geheel alleen bestaan uit die 6 minuten van de proef, het niet gaat over een zeer intensieve training.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 16:46

Springruiters rijden niet alle dagen thuis 160 cm hindernissen.
Dressuurruiters rijden op wedstrijd dezelfde oefeningen net zoals ze een heel jaar ook thuis doen.
Jullie weten toch wel het verschil tussen een springproef en een dressuurproef? Lichamelijk is die springproef echt zwaar. Die 6 minuten dat een dressuurpaard in een proef moet lopen is daarbij vergelijken peanuts.