Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
FriesWytske schreef:Waarom heb ik hier een raar gevoel bij. Zoveel wedstrijden heeft hij niet gelopen in aanloop naar het EK.
FriesWytske schreef:Als je dergelijke losse flodders schiet, mag je er vanuit gaan dat mensen daar iets op zeggen. Dan kun je kinderachtig reageren en jezelf voordoen als het slachtoffer van het grote boze Bokt, maar het is gewoon een logische consequentie van jouw ongefundeerde opmerking.Maar die melden het paard niet af voor een volgend evenement. Bovendien als het alleen om het reizen gaat, dan wisten ze dat van tevoren ook.
Maar schijnbaar mag je bij Valegro en amazone alleen maar ach en oohhhhh zeggen.
_Summerly_ schreef:FriesWytske schreef:Als je dergelijke losse flodders schiet, mag je er vanuit gaan dat mensen daar iets op zeggen. Dan kun je kinderachtig reageren en jezelf voordoen als het slachtoffer van het grote boze Bokt, maar het is gewoon een logische consequentie van jouw ongefundeerde opmerking.Maar die melden het paard niet af voor een volgend evenement. Bovendien als het alleen om het reizen gaat, dan wisten ze dat van tevoren ook.
Maar schijnbaar mag je bij Valegro en amazone alleen maar ach en oohhhhh zeggen.
Er zijn mensen die 20 jaar lang elke week 80 uur werken en zich nog kiplekker voelen en er zijn mensen die na twee weken 20 uur werken al burn-out thuis zitten en zo is ook het ene paard het andere niet. Valegro vergelijken met andere paarden die wel het EK gelopen hebben en ook naar de US gaan, speculeren over de gezondheid van het paard en insinueren dat er wel iets meer mis moet zijn dan een dier dat wellicht wat overspannen is na het EK, is mijns inziens zinloos en ook gewoonweg niet gepast.
Jouw reactie laat duidelijk zien dat je het ook nooit goed doet als (top)sporter. Was ze wel gegaan en had Valegro verzet getoond omdat het hem teveel werd, dan was de wereld over haar heen gevallen dat ze eerder aan haar paard had moeten denken en nooit had moeten starten, zeker gezien de huidige discussie over de dressuursport en dierenwelzijn. Nu geeft ze van tevoren aan het dier wat meer rust te gunnen en is het nog niet goed. Ik denk dat zij haar paard een stuk beter kent en hem beter aanvoelt dan eenieder hier op Bokt—wij zien hem een aantal keer per jaar op concours, Dujardin en Hester zijn iedere dag met hem in de weer.
Anoniem schreef:Ik sluit mij aan bij @friesWytske.
Het is toch raar dat een paard na een paard dresssuurproeven aan vakantie toe is.
Een dressuurproef duurt 6 minuten!!!
Voor Aken hoefde Valegro niet het vliegtuig in en ook het tijdsverschil was er niet. Ook was er geen verschil qua temperatuur en luchtvochtigheid.
Dus vind ik het een erg slecht argument dat het paard aan vakantie toe is.
Als springruiters dat nu zouden zeggen begrijp ik het nog. Die paarden springen in een week tijd 5 parcoursen van 1.60 cm. Is toch net even wat anders. Wat zijn die dressuurders toch verschrikkelijke zeikers.
Dus bokkers, als Valegro na 3 dressurproeven werkelijk aan vakantie toe zou zijn klopt of haar verhaal niet en is er wat anders aan de hand of hij wordt voorafgaand het EK en tijdens het EK verschrikkelijk overtrained.